RIM, 12. prosinca (Hina/AR) - Olakšice uvedene za one koji svoj stari automobil zamijenjuju novim, koje je talijanska vlada uvela prije točno jedanaest mjeseci, donijele su višestruku korist - u državnu blagajunu ušlo je više novaca,
automobilska industrija je zaradila, vozači su dobili nova vozila, a i okoliš je manje zagađen.
RIM, 12. prosinca (Hina/AR) - Olakšice uvedene za one koji svoj
stari automobil zamijenjuju novim, koje je talijanska vlada uvela
prije točno jedanaest mjeseci, donijele su višestruku korist - u
državnu blagajunu ušlo je više novaca, automobilska industrija je
zaradila, vozači su dobili nova vozila, a i okoliš je manje
zagađen.#L#
Vlada lijevog centra Romana Prodija u siječnju je uvela olakšice za
sve osobe koje automobil stariji od deset godina i gotovo spreman za
otpad žele zamijeniti novim. Vlada je odredila da će za svaki takav
automobil dati 1,5 milijuna lira te da i prodavači moraju pridodati
isti iznos. Tako se praktički, predajom starog automobila u otpad,
novi mogao dobiti najmanje 3 milijuna lira jeftinije od prodajne
cijene. Olakšice su išle i iznad četiri milijuna lira. Tim potezom
se htjelo dati injekciju tržištu automobila. Olakšice su se
odnosile na automobile iz cijeloga svijeta, a ne samo na one
talijanske proizvodnje, jer bi u suprotnome Italija bila optužena
za zatvaranje tržišta, monopolizam itd.
Prema upravo objavljenim podacima o rezultatima uvođenja ovih
olakšica, u prvih jedanaest mjeseci ove godine u Italiji je
kupljeno 2.282.700 automobila, što je za čak 40 posto više nego u
istom razdoblju prošle godine. Kupovina automobila FIAT, koji
inače pokriva oko trećine talijanskog tržišta automobila, porasla
je za 42 posto, Forda, koji pokriva oko deset posto tržišta, za 40
posto, Opela, koji pokriva osam posto tržišta, 48 posto itd. Računa
se da će u cijeloj 1997. godini biti kupljeno ukupno 700.000
automobila više nego 1996., a što je oko 15.000 milijardi lira
prihoda više za talijanske i strane proizvođače.
Vladinim olakšicama nisu zaradile samo tvornice automobila.
Zaradila je i država bez obzira što je po starom automobilu
izdvajala 1,5 milijuna lira te je u jedanaest mjeseci izdvojila
ukupno 1580 milijardi (gotovo 1,6 bilijardi). No, s obzirom da se za
novi automobil plaćao novi porez na dodatnu vrijednost i kada se
načine sve računice, u prvih jedanaest mjeseci je u državne
blagajne ušlo neto 1340 milijardi (1,3 bilijarde) lira više. Inače,
ukupni porezni prihod u automobilskom sektoru ove će godine
iznositi 121.000 milijardi (121 bilijardu) lira, što je 21,6 posto
ukupnog poreznog prihoda države.
S obzirom da se ideja o uvođenju olakšica za kupovinu novih
automobila u zamjenu za stare (ne samo financijski nego i za zaštitu
okoliša, jer svi novi su katalitički) pokazala odličnom, vlada je
takve mogućnosti proširila i na motore, a priprema se slične
olakšice uvesti i za obrtnike koji žele obnoviti svoje radnje,
trgovine itd. i kojima će biti omogućena nabavka nove opreme uz
olakšice. To će još više ubrzati obrtaj novca, dovesti svježi
novac, zaposliti više tvrtki i ljudi, a onda će vlada, tako je sada
obećala, početi smanjivati poreze.
(Hina) st br
121544 MET dec 97