ZAGREB, 9. prosinca (Hina) - Odbor za financije i državni proračun Zastupničkog doma na današnjoj je sjednici raspravljao i podržao predložene zakone o posebnom porezu na pivo, na bezalkoholna pića, na osobne automobile i ostala
motorna vozila, plovila i zrakoplove te o posebnom porezu na kavu. Svi su zakonski prijedlozi u hitnoj saborskoj proceduri a njihovo se donošenje predlaže i zbog usaglašavanja s primjenom PDV-a.
ZAGREB, 9. prosinca (Hina) - Odbor za financije i državni proračun
Zastupničkog doma na današnjoj je sjednici raspravljao i podržao
predložene zakone o posebnom porezu na pivo, na bezalkoholna pića,
na osobne automobile i ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove
te o posebnom porezu na kavu. Svi su zakonski prijedlozi u hitnoj
saborskoj proceduri a njihovo se donošenje predlaže i zbog
usaglašavanja s primjenom PDV-a.#L#
Pojašnjavajući predložene izmjene u Zakonu o posebnom porezu na
pivo zamjenik ministra financija Mijo Jukić kazao je da se predlaže
smanjiti trošarinu na uvezeno pivo sa 120 na 80 kuna po hektolitru,
odnosno izjednačiti sa trošarinama za domaće pivo. Obrazložio je da
se to smanjenje trošarine na uvezeno pivo predlaže i radi
ispunjavanja uvjeta Svjetske trgovinske organizacije, a s ciljem
ulaska Hrvatske u tu asocijaciju.
Posljedica donošenja toga zakona bila bi smanjenje prihoda
državnog proračuna za oko 8,5 milijuna kuna. Upravo zbog toga
članovi Odbora predložili su da se povećanjem zaštitne carine
izbjegne planirani gubitak proračunskih sredstava, a ujedno
zaštiti i domaća proizvodnja piva.
Odbor je isto mišljenje imao i u svezi predloženih izmjena i dopuna
zakona o posebnom porezu na bezalkoholna pića kojim se predlaže
izjednačavanje trošarina po hektolitru domaćeg i uvoznog
bezalkoholnog pića i to na 40 kuna, umjesto dosadašnje od 80 kuna.
Smanjenjem bi se smanjio i priliv u državni proračun za oko 10
milijuna kuna.
Predloženim zakonom o posebnom porezu na osobne automobile, ostala
motorna vozila, plovila i zrakoplove trošarina bi se plaćala na sve
osobne automobile snage motora veće od 55 KW (kilovat vati) koji se
uvoze ili proizvode i prodaju na poručju Hrvatske. Do sada se
trošarina plaćala na automobile snage motora više od 75 KW.
Predstavnici Ministarstva financija i državne porezne uprave
istaknuli su kako se dosadašnjim trošarinama u državni proračun
nisu slila predviđena sredstava, a temeljem predloženog zakona
predviđa se povećanje proračunskih prihoda za oko sedam milijuna
kuna. Po novom bi se zakonu trošarina plaćala i na plovila duža od
pet metara, na motocikle snage motora više od šest kilowata, kao i
na rabljene automobile koji se prvi puta uvoze u Hrvatsku.
S tim u svezi dr. Đuro Njavro upitao je hoće li hrvatski iseljenici
koji se odluče vratiti u domovinu biti kao i do sada oslobođeni
posebnog poreza primjerice za automobil koji su koristili.
Ravnatelj Porezne uprave Mate Perković kazao je kako kod carinskih
oslobađanja ostaje sve kao i do sada ali da će se trošarine na
automobile plaćati.
Dr. Njavro naveo je kako nije logično da, primjerice hrvatski
iseljenici koji se vraćaju u Hrvatsku plaćaju posebni porez na
rabljeni automobil, jer su ga već jednom platili u državi u kojoj su
ga kupili.
Ivan MIlas ustvrdio je kako svi trebaju biti jednaki, jer po njemu
oslobađanje pojedinih kategorija građana dovodi do
diskriminacije. Predložio je da se razmotri visina trošarina i
poboljša kontrola njihove naplate posebice za duhanske prerađevine
i naftne derivate.
Predloženim zakonom o posebnom porezu na kavu uredilo bi se
plaćanje trošarine na kavu koja se uvozi u Hrvatsku. Po tom
prijedlogu, kako je obrazloženo, kava se više ne bi mogla prodavati
na otvorenim prostorima, a uvođenjem PDV-a očekuje se
pojeftinjenje.
(Hina) sšh do
091521 MET dec 97