FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SAD: POČELA BOŽIĆNA "SHOPPING" GROZNICA

WASHINGTON, 29. studenoga (Hina) - Preplavljeni najavama rasprodaja i velikih sniženja cijena, prodajni centri i robne kuće širom Sjedinjenih Država otvorile su u petak u ranu zoru vrata svojih prodavaonica i rijeke kupaca počele su se slijevati u shopping centre već u prvim jutarnjim satima.
WASHINGTON, 29. studenoga (Hina) - Preplavljeni najavama rasprodaja i velikih sniženja cijena, prodajni centri i robne kuće širom Sjedinjenih Država otvorile su u petak u ranu zoru vrata svojih prodavaonica i rijeke kupaca počele su se slijevati u shopping centre već u prvim jutarnjim satima. #L# Posebna sniženja za ranoranioce dovela su već u pet, šest, ili sedam sati ujutro tisuće Amerikanaca u prodavaonice i, po prvim pokazateljima, navijestila ohrabrujuće rezultate božićne "shopping" sezone u kojoj će se u idućih mjesec dana obaviti četvrtina godišnjeg prometa. Prvi dan najviše su se prodavale odjeća, igračke i elektronika. Petak, dan nakon nacionalnog blagdana Dana zahvalnosti, ujedno je i dan u kojem se tradicionalno ostvaruje najveći utržak u čitavoj godini i označava neslužbeni početak božićne sezone kupovanja. Prosječna američka obitelj na kraju ove godine planira potrošiti oko 800 dolara na božićne poklone, što će iznositi ukupno oko 160 milijardi dolara od konca studenog do konca prosinca. Dok ankete koje su proveli američki mediji pokazuju da su Amerikanci odlučili biti štedljiviji i potrošiti manje nego proteklih godina, Nacionalno udruženje prodajnih centara očekuje porast potrošnje za 4,5 posto u posljednjih mjesec dana 1997. godine. I dok su se jedni posvetili zavirivanju u novčanik, drugi su zavirili u glave potrošača. Američki znanstvenici proveli su ispitivanje promjena koje se bilježe u radu mozga za vrijeme kupovanja. Na glavu potrošača-dobrovoljaca privezane su elektrode i pokus je počeo. Ulaskom u prodavaonice mozak je počeo sve grozničavije raditi, a frenetični rad zabilježen je u trenutku kada su ispitanici pronašli nešto što su smatrali iznimno dobrom kupovinom, primjerice krznenu jaknu na rasprodaji po vrlo povoljnoj cijeni. Zaključak ispitivanja bio je da kulminacija nastupa nekoliko trenutaka pred dolazak na blagajnu. Shopping ima učinak poput vala adrenalina, kažu neurolozi, i bolji je od seksa, dodale su Amerikanke koje su sudjelovale u ispitivanju. No, upozoravaju znanstvenici, i ova navika može se pretvoriti u ovisnost. Početak prodajne sezone bio je povod i prosvjedima. U San Franciscu su, primjerice, ispred jednog od vodećih lanaca robnih kuća "Macy- s" aktivisti za zaštitu prava životinja dovukli dizalicu na kojoj su objesili transparente "Krzno je ubojstvo". Taj bi korak trebao označiti početak nove kampanje protiv prodaje krzna. Sve veći broj Amerikanaca gužve će izbjeći tako da dio kupovine obavi naručivanjem iz kataloga koji u blagdansko vrijeme zatrpavaju poštanske sandučiće. U odnosu na proteklu godinu, kada je 39 posto kupaca posegnulo za telefonskim narudžbama, ove će godine u tom obliku trgovine izlaz potražiti dodatnih četiri posto kupaca. I prodaja putem Interneta pronalazi put do američkih potrošača. Iako će tek dva posto kupovine biti obavljeno ovim načinom, radi se o udvostručenju prometa u odnosu na prethodnu godinu. (Hina) ps dj 290608 MET nov 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙