LJUBLJANA, 29. studenoga (Hina) - Slovenska nacionalna televizija ima već 6 milijuna maraka gubitka koji će se do kraja godine povećati, ne pristane li vlada na povećanje TV-pretplate od 12 posto ili na prijedlog koji je sasvim
ozbiljno dao jedan član Vijeća TV da se uvede 'televizijski' porez koji bi plaćali svi građani.
LJUBLJANA, 29. studenoga (Hina) - Slovenska nacionalna televizija
ima već 6 milijuna maraka gubitka koji će se do kraja godine
povećati, ne pristane li vlada na povećanje TV-pretplate od 12
posto ili na prijedlog koji je sasvim ozbiljno dao jedan član Vijeća
TV da se uvede 'televizijski' porez koji bi plaćali svi građani.
#L#
Teškoće državne TV kuće nisu samo financijske nego i političke
naravi, što je pokazao i nedavni demonstrativni odlazak jednog
oporbenog poltičara sa sjednice Vijeća nakon što je odbijen njegov
prijedlog da se skrati vrijeme emitiranja dok vlada ne osigura
potreban novac.
Član vladajuće stranke pokušao je braniti Vladu rekavši da je ona
osigurala državna jamstva za pokriće gubitaka TV Slovenije dok su
oporbbenjaci ustvrdili da su jamstva simbolična i da bi gubitak
trebalo pokriti iz državnog proračuna.
Za sudbinu televizije zabrinuti su i tamo zaposleni, posebice zbog
opetovanih najava sadašnjeg direktor Janeza Čadeža da će se njihov
broj morati smanjiti. Neki su novinari već prije dvije godine
'pobjegli' u drugu nacionalnu televiziju, komercijalni POP-TV.
U toj su kući, koju je osnovala američka tvrtka CME
(Centraleuropean media Enterprises) plaće znatno bolje, sve je
veća gledanost i sve više prihoda od reklama. To i ne čudi kad se zna
da su kapital uložili George Soros i 'Time-Warnera', pa POP-TV ima
veći izbor gledanih američkih filomva (koji čine 90 posto programa)
od konkurentskog komercijalnog 'A-kanala', u kojem je uz slovenski
i skandinavski kapital.
Dodatnu političku buru izazvala je uoči nedavnih predsjedničkih
izbora POP-TV koja je, mimo pravila koja su postojala na državnoj
televiziji, emitirala emisiju u kojoj su kao najizgledniji
kandidati za drugi izborni krug predstavljeni Milan Kučan i Janez
Podobnik. Emisija je objavljena u vrijeme kad je bilo zabranjeno
objavljivanje anketa o stajalištima birača.
Neke oporbene stranke tvrde da je slično napravila i mreža lokalnih
TV postaja koja je, navodno po sugestiji Kučanova izbornog stožera,
snimila i emitirala prilog o tome kako mu novi veleposlanik jedne
zapadnoeuropske države predaje vjerodajnice. Je li to bila reklama
za državu ili za predsjednikčkog kandidata, pitaju se u opoziciji.
(Hina) fl fp
290151 MET nov 97