ZAGREB, 28. studenoga (Hina) - Državni ured za reviziju dostavio je saborskim zastupnicima Izvješće o obavljenim revizijama za 1996. godinu. Izvješće na oko 500 stranica sadrži i nalaze iz izvješća o obavljenim revizijama Državnog
proračuna, korisnika Državnog proračuna (22 ministarstva ili državne upravne organizacije), proračuna Grada Zagreba, te osvrt na nalaze revizije proračuna jedinica lokalne samouprave i uprave po županijama (20 županija,74 grada i 424 općine), kao i fondova na razini Republike.
ZAGREB, 28. studenoga (Hina) - Državni ured za reviziju dostavio je
saborskim zastupnicima Izvješće o obavljenim revizijama za 1996.
godinu. Izvješće na oko 500 stranica sadrži i nalaze iz izvješća o
obavljenim revizijama Državnog proračuna, korisnika Državnog
proračuna (22 ministarstva ili državne upravne organizacije),
proračuna Grada Zagreba, te osvrt na nalaze revizije proračuna
jedinica lokalne samouprave i uprave po županijama (20 županija,74
grada i 424 općine), kao i fondova na razini Republike. #L#
Prema godišnjem obračunu Državnog proračuna za 1996., prihodi i
rashodi ostvareni su u ukupnom iznosu od oko 34,1 milijarde kuna, a
neutrošena sredstva od 265.000 kuna prenijeta su na račun Državnog
proračuna za 1997. godinu.
Veći je dio nepravilnosti uočenih nakon revizije za 1995. godinu
kod Državnog proračuna otklonjen tijekom prošle godine, a i nadalje
se teži kvalitetnijem izvršavanju proračuna u narednim
razdobljima, ocjenjuje Državni ured za reviziju.
U nalazu se za 1996., uz ostalo, predlaže da je proračunski nadzor
potrebno provoditi u dijelu značajnog odljeva financijskih
sredstava, gdje je zakonski propisana obveza nadzora trošenja, kao
što je slučaj kod novčanih naknada i poticaja u poljoprivredi.
Dajući detaljan pregled izvješća po ministarstvima i državnim
upravnim organizacijama, Državni ured za reviziju napominje da je
postupljeno prema nalazima revizije iz prethodne godine. Kao
najčešće uočene slabosti, nedostatke ili nepravilnosti u
poslovanju u prošloj godini navode se propusti blagajničkog
poslovanja, popisa imovine, obveza i potraživanja, nabave roba,
usluga i ustupanja radova, zaključivanja dodataka ugovoru, izrada
realnih planova, izdataka za tekuće održavanje, popisa imovine,
finacijskih izvješća, računovodstvenih knjiga itd. Stoga Državna
revizija u većem broju slučajeva nalaže da se, primjerice, nabavke
obavljaju sukladno Uredbi o postupku nabave roba i usluga i
ustupanju radova; da se za radove i usluge čija vrijednost prelazi
ugovoreni iznos pravodobno zaključuju dodaci ugovorima; da se
pridržava odredbi Zakona o izvršavanju proračuna (npr. da se s
proračunskih računa ne smiju isplaćivati izdaci koji nisu
planirani).
Opširno izvješćujući o nalazima revizije u jedinicama lokalne
uprave i samouprave po svim županijama, Državni ured za reviziju
zaključuje kako je većina jedinica lokalne samouprave i uprave
postupila u 1996. po nalozima državne revizije za prethodnu godinu,
a koji su se odnosili na formalno-pravne i računovodstvene
propuste. Kod većine jedinica nedostaci su se ponavljali, a to se
ponajprije odnosi na trošenje sredstava iznad planiranih iznosa,
izvršavanje izdataka koji nisu bili planirani, nepridržavanje
odredaba Uredbe o postupku nabave roba i usluga i ustupanju radova
te na znatne viškove sredstava.
Tijekom ove godine, Državni ured za reviziju obavio je i revizije
prošlogodišnjeg poslovanja fondova mirovinskog i invalidskog
osiguranja, zavoda za zdravstveno osiguranje i za zapošljavanje,
Narodne banke Hrvatske te Hrvatske banke za obnovu i razvitak.
Obavljene su revizije poslovanja javnih poduzeća i drugih pravnih
osoba u pretežitom vlasništvu države ili jedinica lokalne
samouprave (Hrvatske šume, INA, Croatia airlines, Zračna luka
Zagreb, Zagrebački električni tramvaj i Tržnice i veletržnica
Zagreb).
(Hina)db/bn mć
281858 MET nov 97