ZAGREB, 18. studenoga (Hina) - Obrtnici te mali i srednji poduzetnici iduće bi se godine pri uvođenju poreza na dodanu vrijednost (PDV) trebali suzdržati od povećanja prodajnih cijena radi dugoročnog cilja - zadržavanja i povećanja
tržišta. To je zaključak analize učinaka skorog uvođenja PDV-a koju je po narudžbi Hrvatske obrtničke komore izradila tvrtka za porezno savjetovanje i reviziju "Rudan" d.o.o.
ZAGREB, 18. studenoga (Hina) - Obrtnici te mali i srednji poduzetnici
iduće bi se godine pri uvođenju poreza na dodanu vrijednost (PDV)
trebali suzdržati od povećanja prodajnih cijena radi dugoročnog cilja
- zadržavanja i povećanja tržišta. To je zaključak analize učinaka
skorog uvođenja PDV-a koju je po narudžbi Hrvatske obrtničke komore
izradila tvrtka za porezno savjetovanje i reviziju "Rudan" d.o.o. #L#
Analizom se, na temelju poslovanja obrtnika, malih i srednjih
poduzetnika u prošloj godini, pokušalo objektivno procijeniti
pozitivne i negativne učinke PDV-a na odabrane obrtničke djelatnosti.
Pozitivni učinci PDV-a na obrtnike-ugostitelje ostvarit će se zbog
uštede na porezu na promet proizvoda. Izdaci za nabavu roba i usluga
bit će niži 13 posto, odnosno činit će 7,7 posto ukupnih izdataka.
Negativne učinke uvođenja PDV-a, stoji u analizi, izaziva povećanje
porezne stope od 10 na 22 posto, čime ušteda kod nabave roba i usluga
gubi na vrijednosti, jer je mala u odnosu na primitke (prodaju).
Analiza ipak upućuje da je s obzirom na ostale uštede na materijalu,
uslugama i energiji moguće ostvariti istu maržu bez povećanja
prodajnih cijena.
Pekari obrtnici će primjenom PDV-a uštedjeti pri nabavi lož-ulja i
nabave roba i usluga tri posto, no povećanje porezne stope od nula,
odnosno pet na 22 posto izazvat će neminovno povećanje prodajnih
cijena i smanjenje prodaje.
Trgovci na malo smanjit će izdatke nabave od dva do četiri posto. Naime,
za očekivati je da dobavljači-veletrgovci radi ušteda na porezu na promet
proizvoda i usluga za toliko smanje svoje cijene. Ali, trgovce također
očekuje smanjenje prodaje radi povećanja prodajnih cijena.
Frizeri će kod korištenja usluga i nabave materijala uštedjeti 11,5
posto, ali povećanje porezne stope neminovno će i kod njihovih usluga
izazvati povećanje cijena i smanjenje prodaje.
(Hina) js sbo
181240 MET nov 97