FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

6 SLOBODNA KARLOVIĆ-SABOLIĆ 12-11

Ž1=SLOBODNA DALMACIJA Ž2=12. XI. 1997. Ž3=I engleski na ćirilici? Problemi nastali u reintegraciji hrvatskog Podunavlja na planu školstva, odnosno posljednji događaji u Vukovaru gdje roditelji dolazak djece u škole uvjetuju smanjivanjem svih nesrpskih ravnatelja u Podunavlju, analizira Marina Karlović-Sabolić. Novinarka ocjenjuje kako će problem školstva u reintegraciji Podunavlja "uvelike determinirati budućnost privremeno okupiranih prostora". Pritom upozorava kako su prosvjednici svoje primjedbe na način funkcioniranja školstva u Podunavlju garnirali "trganjem dijelova udžbenika povijesti koji se odnose na razdoblje Drugog svjetskog rata i novije hrvatske povijesti i povicima "Ovo je Srbija" što, mišljenja je novinarka, "razotkriva puno više političke zluradosti, a puno manje spremnosti da se vlastitoj djeci osigura mirna egzistencija u novoj državi. (...) Temeljni problem ipak nije hrvatski jezik i latinično pismo, kako se to na prvi pogled može učiniti. Ono što puno više bode oči jest sadržajna razlika između, primjerice, povijesti relevantne za srpski narod koju su vukovarski osnovci i srednjoškolci učili u posljednjih šest godina i one koju obrađuju hrvatski udžbenici. Kako je povijesno sjećanje na ovim našim turbulentnim prostorima uvijek bilo iznimno značajno u tretirnju suvremenosti - posebno kada su u pitanju mladi naraštaji - jasno je zašto se upravo na ovome problemu može dogoditi da bjelosvjetski stratezi mirne reintegracije slome diplomatske zube", ocjenjuje novinarka i na kraju napominje: "Ostaje da se vidi hoće li fizičko uklanjanje posljednjega povijesnog razdoblja iz udžbenika za osmni razred osnovne škole, imenovanje novih prevoditelja na srpski jezik i ponovno zajamčeno izvođenje nastave na srpskom jeziku i ćirilićnom pismu - ustupci nisu napravljeni jedino u slučaju imenovanih ravnatelja - udovoljiti naraslim apetitima podunavskih Srba ili iz prikrajka već vreba neki novi prosvjetni balvan koji toliko spominjanu reintegraciju svodi samo na teško dostižan ideal čije konce u svojim rukama drže politički moćnici koji ne brinu previše o stvarnom interesu roditelja, a ponajmanje samih učenika na koje se tako gromoglasno pozivaju". 120254 MET nov 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙