FRANKFURT AM MAIN, 10. studenoga (Hina/dpa) - Njemački automobili, poznati nekoć po svojoj solidnosti, imaju sve veće probleme s kvalitetom, utvrdila je anketom njemačka Zaklada za provjeru kvalitete robe.
FRANKFURT AM MAIN, 10. studenoga (Hina/dpa) - Njemački automobili,
poznati nekoć po svojoj solidnosti, imaju sve veće probleme s
kvalitetom, utvrdila je anketom njemačka Zaklada za provjeru
kvalitete robe. #L#
Sve više kupaca dvoji oko pouzdanosti njemačkih automobila poučeni
lošim rezultatima testova, skupim opozivanjem cijelih serija i
lošim mjestima u statistikama o nesrećama.
Prema anketi provedenoj ove jeseni među 14.000 vozača stručnjaci
Zaklade za provjeru kvalitete robe utvrdili su na vlastito
zaprepaštenje više nedostataka na automobilima proizvedenim u
1996. nego u 1994/95. Ovi se nalazi odnose na automobile svih
proizvođača.
Tako se za automobile proizvedene 1996. u odnosu na one iz 1994/95.
broj prigovora koji se odnose na probleme s motorom povećao s 30 na
38 posto.
Problemi s paljenjem porasli su s 13 na 26 posto, s mjenjačem od 26
na 31 posto, ispušnim sustavom od 6 na 17 posto, kod upravljanja s 11
na 21 i kod unutarnjeg uređenja s 14 na 21 posto.
Da su pri tomu najviše na kvaliteti izgubili automobili njemačkih
proizvođača pokazuju redovite ankete njemačkog auto kluba ADAC
prema kojima su među malim automobilima prema ocjeni 6.000
anketiranih tri najprodavanija njemačka automobila Ford Fiesta, VW
Polo i Opel Corsa zauzeli mjesta niža od vozila proizvedenih u
Japanu, Francuskoj, Španjolskoj i Italiji.
Izvješća stručnih časopisa govore o tome da se i proizvođači koji
provode najstrožu kontrolu bore s problemima kvalitete. Lupanje i
klaparanje spadaju među one manje, hrđanje i kvarovi motora među
one ozbiljnije.
Čak i proizvođači s visokim tehničkim zahtjevima nisu oslobođeni
brige zbog kvalitete. Proizvodi iz Stuttgarta i Münchena trpe sve
više kritika pri testovima.
Stručni časopis "Auto motor i sport" iz Stuttgarta piše o
"pritajenom gubitku kvalitete" kod Mercedesa a "Auto Bild"
utvrđuje "razočaravajuću kvalitetu" nakon obavljene probe
luksuznog BMW-ovog automobila vrijednog 110.000 maraka.
Glavni tehničar ADAC-a iz Frankfurta Dieter Philipp nije začuđen
padom kvalitete njemačkih automobila. Prema njegovu mišljenju to
je posljedica štednje koja u njemačkim tvornicama automobila
dovodi do sve manjeg broja radnika koji kontroliraju kvalitetu kao
i sve većeg pritiska da se smanje cijene automobila što ide na uštrb
njihove kvalitete.
Anton Demmel iz BMW-a misli kako se razlozima opadanja kvalitete
treba dodati i skraćenje vremena za razvitak novog vozila koje je od
ranijih sedam sada skraćeno na četiri godine. To vrijeme je
nedovoljno za potpuno sazrijevanje proizvoda, tvrdi Demmel.
Istina je da se visoka kvaliteta još uvijek u Njemačkoj može dobiti,
tvrde kritičari opadanja solidnosti proizvoda njemačke
automobilske industrije. Ali za to se, dodaju oni, moraju
izdvojiti.
(Hina) sl br
101609 MET nov 97