PEKING, 8. studenoga (Hina) - Kineski su graditelji danas u 15 sati i 30 minuta po pekinškom vremenu dovršili kameni nasip kojim su blokirali tok rijeke Jangce na mjestu gdje će biti podignuta brana hidroenergetskog kompleksa Tri
Klisure.
PEKING, 8. studenoga (Hina) - Kineski su graditelji danas u 15 sati
i 30 minuta po pekinškom vremenu dovršili kameni nasip kojim su
blokirali tok rijeke Jangce na mjestu gdje će biti podignuta brana
hidroenergetskog kompleksa Tri Klisure.#L#
Uz izravan TV prijenos radova kojima je okončana prva faza
izgradnje ovog projekta, inače najvećeg ove vrste na svijetu, od
jutros je u rijeku nasuto još 60.000 kubnih metara stijenja i
šljunka, čime je i dovršen nasip koji spaja dvije suprotne obale
najduže kineske rijeke.
Izgradnja nasipa popreko rijeke usmjerava vodu iz Jangcea u
prethodno prokopani kanal koji će idućih šest godina služiti i kao
umjetno korito Jangcea, i kao plovni put za brodove na ovoj vrlo
prometnoj rijeci. Prema prvim izvješćima s mjesta događaja, kroz
kanal sada prolazi oko 95 posto vode iz Jangcea.
Dovršetku prve faze izgradnje Tri Klisure, u čiju će izgradnju i
opremanje do godine 2009. biti uloženo 25 milijardi američkih
dolara, uz brojne kineske dužnosnike bili su nazočni i kineski
predsjednik Jiang (Điang) Zemin, te premijer Li Peng. čestitajući
graditeljima, predsjednik Jiang je blokiranje Jangcea pozdravio
kao rezultat ukupnog kineskog gospodarskog razvitka i
modernizacije, odnosno kao rezultat politike reformi i otvaranja
prema svijetu.
Projekt Tri Klisure, koji su Kinezi radi veličine i izazova koje
postavlja pred graditelje već usporedili s izgradnjom Velikog
kineskog zida, kad bude dovršen omogućavat će pet puta intenzivniju
plovidbu brodova rijekom Jangce, te služiti za reguliranje
vodotokova na velikom području inače podložnom ćudima velike
rijeke, poznate po učestalim poplavama. Istodobno, s instaliranim
kapacitetima od 18,2 megavata, sustav hidroelektrane Tri Klisure
znatno će umanjiti nedostatak električne struje u istočnim i
središnjim dijelovima Kine.
(Hina) mer sb
080959 MET nov 97