SPLIT, 13. listopada (Hina) - Hrvatski registar brodova (HRB) danas
je priopćio, u svezi s nedavnom pomorskom nesrećom na vezu Sv. Kajo
u Solinu tankera "Tomislavgrad" tvrtke "Rijeka nafta", da brod u
trenutku nesreće nije posjedovao valjane isprave i sukladno
pravilima i pomorskom zakoniku nije bio sposoban za plovidbu.#
U širem priopćenju se kaže da je u rujnu 1996. "Rijeka nafta" d.o.o.
u svojstvu vlasnika uputila HRB-u zahtjev za obavljanjem pregleda
broda koji je obvezatan prilikom njegova prvoga upisa u upisnik
brodova Trgovačke mornarice Republike Hrvatske. Tada je utvrđeno,
uz ostalo, da je "Tomislavgrad" izgrađen 1963., da je 1996. dovezen
iz Italije te da ima valjane klasifikacijske i konvencijske isprave
talijanskog registra brodova. Brod je posjedovao valjane isprave
od ugledne pomorske države kakva je Italija i to svjedodžbu o klasi
s istekom u srpnju 1998., međunarodnu svjedodžbu o sprječavanju
zagađivanja također do 31. srpnja 1998., a do istoga roka su i
svjedodžbe talijanskog registra brodova o sigurnosti konstrukcije
teretnog broda kao i međunarodna svjedodžba o sprječavanju
zagađivanja uljem, ističe u priopćenju HRB-a.
Jedino je svjedodžba o sigurnosti opreme teretnog broda vrijedila
do 28. rujna 1997. Osnovni pregled broda obavljen je u područnom
uredu HRB-a u Rijeci, a izvještaj o pregledu dostavljen je na ocjenu
stručnjacima različitih specijalnosti u glavnom uredu HRB-a. Kako
brod nije udovoljio svim postavljenim dodatnim zahtjevima HRB-a,
dobio je svjedodžbu o sposobnosti pomorskog broda za plovidbu uz
uvjet da se dopušta prijevoz tekućeg tereta čije je plamište iznad
60 Celzijevih stupnjeva. Upravo taj posebni uvjet, ispostavilo se,
nije poštovan jer je "Tomislavgrad" u trenutku havarije
eksplozijom na svom pramčanom dijelu prevozio goviro kojemu je
plamište ispod 60 Celzijevih stupnjeva. Za takav prijevoz
"Tomislavgrad" nije posjedovao valjane isprave i nije bio sposoban
za takvu plovidbu, kaže se, uz ostalo, u obrazloženju HRB-a u kojem
se također ističe da starost nije jedini čimbenik za sigurnost
plovnog objekta, te da se pomorske nesreće ne mogu izbjeći i da one
godišnje u svijetu uzrokuju u prosjeku gubitak 200 brodova i odnose
gotovo tisuću ljudskih života. No, Hrvatski registar brodova
pozdravlja najavu naredbe ministra pomorstva, prometa i veza kojom
bi se zabranila plovidba unutarnjim morskim vodama i
teritorijalnim morem brodovima starijima od 25 godina kada prevoze
ulje, opasne i štetne kemikalije, plinove, te smatra da će to
pridonijeti povećanju sigurnosti, stoji, među inim, u priopćenju.
(Hina) em mc
131635 MET oct 97
Kremlj smatra obećavajućim dijalog Trumpa i Putina
Županjom u pokladnom jahanju projahalo gotovo 100 konajnika
Slovak pod utjecajem droge neispravnim vozilom na A3 jurio 207 kilometara na sat
Como "srušio" Napoli
Splitski HDZ: Uklanjanje štandarca barbarski je čin
Božinović: Prema podacima Eurostata Hrvatska najsigurnija u EU
Ljutić preuzela slalomsko vodstvo dvije utrke prije kraja
Anketa Reuters/Ipsos: Trump dobio srednje ocjene Amerikanaca
Kijev: Rusija je pokrenula najžešći ratni napad dronovima na Ukrajinu
Guardiola će se riješiti osmorice igrača koji su bili okosnica Cityja