FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"TOMISLAVGRAD" NIJE POŠTOVAO ISPRAVE

SPLIT, 13. listopada (Hina) - Hrvatski registar brodova (HRB) danas je priopćio, u svezi s nedavnom pomorskom nesrećom na vezu Sv. Kajo u Solinu tankera "Tomislavgrad" tvrtke "Rijeka nafta", da brod u trenutku nesreće nije posjedovao valjane isprave i sukladno pravilima i pomorskom zakoniku nije bio sposoban za plovidbu.# U širem priopćenju se kaže da je u rujnu 1996. "Rijeka nafta" d.o.o. u svojstvu vlasnika uputila HRB-u zahtjev za obavljanjem pregleda broda koji je obvezatan prilikom njegova prvoga upisa u upisnik brodova Trgovačke mornarice Republike Hrvatske. Tada je utvrđeno, uz ostalo, da je "Tomislavgrad" izgrađen 1963., da je 1996. dovezen iz Italije te da ima valjane klasifikacijske i konvencijske isprave talijanskog registra brodova. Brod je posjedovao valjane isprave od ugledne pomorske države kakva je Italija i to svjedodžbu o klasi s istekom u srpnju 1998., međunarodnu svjedodžbu o sprječavanju zagađivanja također do 31. srpnja 1998., a do istoga roka su i svjedodžbe talijanskog registra brodova o sigurnosti konstrukcije teretnog broda kao i međunarodna svjedodžba o sprječavanju zagađivanja uljem, ističe u priopćenju HRB-a. Jedino je svjedodžba o sigurnosti opreme teretnog broda vrijedila do 28. rujna 1997. Osnovni pregled broda obavljen je u područnom uredu HRB-a u Rijeci, a izvještaj o pregledu dostavljen je na ocjenu stručnjacima različitih specijalnosti u glavnom uredu HRB-a. Kako brod nije udovoljio svim postavljenim dodatnim zahtjevima HRB-a, dobio je svjedodžbu o sposobnosti pomorskog broda za plovidbu uz uvjet da se dopušta prijevoz tekućeg tereta čije je plamište iznad 60 Celzijevih stupnjeva. Upravo taj posebni uvjet, ispostavilo se, nije poštovan jer je "Tomislavgrad" u trenutku havarije eksplozijom na svom pramčanom dijelu prevozio goviro kojemu je plamište ispod 60 Celzijevih stupnjeva. Za takav prijevoz "Tomislavgrad" nije posjedovao valjane isprave i nije bio sposoban za takvu plovidbu, kaže se, uz ostalo, u obrazloženju HRB-a u kojem se također ističe da starost nije jedini čimbenik za sigurnost plovnog objekta, te da se pomorske nesreće ne mogu izbjeći i da one godišnje u svijetu uzrokuju u prosjeku gubitak 200 brodova i odnose gotovo tisuću ljudskih života. No, Hrvatski registar brodova pozdravlja najavu naredbe ministra pomorstva, prometa i veza kojom bi se zabranila plovidba unutarnjim morskim vodama i teritorijalnim morem brodovima starijima od 25 godina kada prevoze ulje, opasne i štetne kemikalije, plinove, te smatra da će to pridonijeti povećanju sigurnosti, stoji, među inim, u priopćenju. (Hina) em mc 131635 MET oct 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙