BRUXELLES, 29. rujna (Hina/Reuter) - Poslovni izgledi na svjetskome brodarskom tržištu su nesigurni, a djelatnosti prijevoza sipkoga tereta i kontejnera suočene su s neiskorištenim kapacitetima, objavio je u ponedjeljak Savez
brodovlasnika Europske zajednice (ECSA).
BRUXELLES, 29. rujna (Hina/Reuter) - Poslovni izgledi na svjetskome
brodarskom tržištu su nesigurni, a djelatnosti prijevoza sipkoga
tereta i kontejnera suočene su s neiskorištenim kapacitetima, objavio
je u ponedjeljak Savez brodovlasnika Europske zajednice (ECSA). #L#
U godišnjem izvješću za 1996/97. ECSA tvrdi da bi svjetska trgovina
trebala porasti sa 6,1 posto u 1996. na oko osam posto u 1997. i 1998.
Pomorska trgovina vjerojatno će se usmjeravati prema Pacifiku zbog
ubrzana razvoja kineskoga i drugih dinamičnih azijskih gospodarstava.
No, Savez upozorava da je pomorsko tržište "vrlo nesigurno zbog
velikih fluktuacija na različitim tržištima". "Dok su industrijski
troškovi još nepoznati, osobito što se tiče tankerske flote,
prekapacitiranost u najbitnijim dijelovima tržišta - prijevozu sipkoga
tereta i kontejnera - bit će odlučan čimbenik u poslovanju brodarskih
tvrtaka", ističe Savez.
Svjetska se flota prošle godine povećala za 2,5 posto, na 702,6
milijuna tona brodskoga tereta, a najviše se povećao broj brodova za
prijevoz sipkoga tereta i kontejnera, dodaje ECSA.
Dok će se svjetska flota ove godine ponovno povećati zbog novih
dobava, svjetska knjiga narudžaba smanjila se za sve vrste plovila
osim za brodove za prijevoz kontejnera.
ECSA tvrdi da su velike razlike između različitih tržišnih sektora
rezultat povećanja od 2,2 posto, na rekordnih 4,790 milijuna tona robe
prevezene prošle godine morskim putem. Sektor prijevoza sipkoga suhog
tereta je prekapacitiran, ali je prijevoz sipkoga tekućeg tereta
pozitivan.
Kretanja na valutnome tržištu, osobito snaga američkog dolara,
općenito pozitivno utječu na financijske rezultate tvrtaka, dodaje
ECSA.
(Hina) gt dh
291432 MET sep 97