FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ODGOVOR MINISTRA LUŽAVCA NA OTVORENO PISMO ČAČIĆA

ZAGREB, 10. listopada (Hina) - Reagirajući na otvoreno pismo predsjednika saborskog odbora za prostorno planiranje Radimira Čačića u povodu eksplozije tankera "Tomislavgrad" ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec uputio je danas uredništvima hrvatskih medija svoj odgovor. U odgovoru Lužavec pobija tvrdnje da je ministar suspenzijom dvojice djelatnika Lučke kapetanije u Rijeci "prebacio odgovornost s početka na kraj lanca odgovornosti", kako je to u svom jučerašnjem otvorenom pismu ustvrdio Čačić. Istodobno Lužavec opširno iznosi mjere koje je njegovo ministarstvo poduzimalo radi sigurnosti plovidbe na Jadranu.
ZAGREB, 10. listopada (Hina) - Reagirajući na otvoreno pismo predsjednika saborskog odbora za prostorno planiranje Radimira Čačića u povodu eksplozije tankera "Tomislavgrad" ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec uputio je danas uredništvima hrvatskih medija svoj odgovor. U odgovoru Lužavec pobija tvrdnje da je ministar suspenzijom dvojice djelatnika Lučke kapetanije u Rijeci "prebacio odgovornost s početka na kraj lanca odgovornosti", kako je to u svom jučerašnjem otvorenom pismu ustvrdio Čačić. Istodobno Lužavec opširno iznosi mjere koje je njegovo ministarstvo poduzimalo radi sigurnosti plovidbe na Jadranu.#L# Čačiću, koji je najavio da će zatražiti osnivanje saborskog istražnog povjerenstva za rasvjetljavanje svih okolnosti dodjele prijevoza nafte i derivata tvrtki "Rijeka Nafta", ministar Lužavec na početku svog odgovora najprije "ukazuje na činjenicu " da se Čačić kao predsjednik saborskog odbora nikad nije služneno obratio Ministarstvu "s bilo kakvim prijedlogom, inicijativom ili ukazivanjem na probleme vezane za zaštitu i unapređenje pomorskog okoliša". U vezi pak sa Čačićevim zahtjevom da se ispitaju i sve okolnosti dodjele koncesije za prijevoz nafte prijevozniku "Rijeka-nafta" a oduzimanja zadarskoj "Tankerskoj plovidbi", Lužavec ističe kako iz Čačićevog pisma "proizlazi očito nepoznavanje nadležnosti i sustava odgovornosti", jer ministarstvo nije nadležno za komercijalne odnose brodara i naručitelja prijevoza, te "ni na koji način nije sudjelovalo niti utjecalo na zaključivanje ugovora između INE i poduzeća Rijeka Nafta". Čačić je u svom pismu naveo kako je na dodjelu koncesije "problematičnom prijevozniku" upozorio u pismu i generalnog direktora INE Davora Šterna, a kako je ministar Lužavec "kao izraavno odgovorna osoba i resorni ministar morao znati za upitnost ovog prijevoznika". Lužavec ističe kako je Ministarstvo pomorstva, prometa i veza nadležno je za predlaganje i donošenje mjera koje se odnose na sigurnost plovidbe, a konkretno izvršenje tih mjera, sukladno Zakonu o Hrvatskom registru brodova i Zakonu o lučkim kapetanijama, povjereno je lučkim kapetanijama i Hrvatskom registru brodova. . "Lučke kapetanije su tijela u sastavu Ministarstva pomorstva, prometa i veza, a radom lučke kapetanije rukovodi lučki kapetan, koji je temeljem Zakona o lučkim kapetanijama odgovoran za rad lučke kapetanije. Lučke kapetanije prvenstveno obavljaju inspekcijske poslove sigurnosti plovidbe", ocjenjuje Lužavec, te konstatira kako je u slučaju m/b "Tomislavgrad" nepobitno utvrđen ozbiljan propust u radu Lučke kapetanije Rijeka jer je inspektor sigurnosti plovidbe lučke kapetanije Rijeka izdao odobrenje za krcanje benzina i diesel goriva koje brod, sukladno svjedodžbi nije smio prevoziti. "Suspendiranje lučkog kapetana kao odgovorne osobe za rad lučke kapetanije i inspektora koji je postupio protuzakonito moja je dužnost, a nisam kao što Vi zlonamjerno tvrdite "pokušao umanjiti svoju odgovornost u ustaljenoj maniri hrvatske Vlade..." "Glede Hrvatskog registra brodova osnovao sam stručno povjerenstvo koje će ispitati rad Hrvatskog registra brodova u ovom slučaju", iznosi ministar Lužavec te pojašnjava kako Ministarstvo pomorstva, prometa i veza prati stanje sigurnosti plovidbe i donosi mjere radi njenog unapređenja. Analize pomorskog prometa na Jadranu pokazale su trend povećanja broja tankera i drugih brodova koji prevoze opasne i štetne tvari Jadranskim morem, a to kao i pokazatelji o starosnoj strukturi brodova "navela me je da zatražim pooštren inspekcijski nadzor nad ovom kategorijom brodova". U nastavku ministar Lužavec iznosi kako je u više navrata od studenog prošle godine uputio više službenih naloga i naputaka lučkim kapetanijama i inspektorima za detaljnji nadzor i kontrolu više tankera , među kojima i za "Tomislavgrad", "Cetingrad" i "Sv. Franjo", "zbog indicija da je riječ o loše održavanim i vođenim brodovima, te budući da rečeni brodovi ulaze u kategoriju brodova koji zbog tereta koji prevoze predstavljaju posebnu opasnost." U lipnju ove godine sa time je u jednom dopisu obavješten i Hrvatski registar brodova. Inspektori lučkih kapetanija obavili su inspekcijske preglede brodova, utvrdili nedostatke, izrekli mjere zabrane isplovljenja, pokrenuli prekršajne postupke protiv odgovornih osoba. Po otklanjanju nedostataka i izdavanju valjanih svjedodžbi od strane Hrvatskog registra brodova, brod može nastaviti plovidbu, što je sukladno hrvatskom pomorskom zakonodavstvu i međunarodnim konvencijama. U tijeku 1996. godine u hrvatskim su lukama pregledani svi hrvatski brodovi i 419 stranih brodova. Od ukupno pregledanih brodova kod 31 posto brodova utvrđeni su nedostaci,dok je 9 posto brodova zaustavljeno. "Dana 22. kolovoza 1997. g. poslao sam naputak svim lučkim kapetanijama kojim ponovno upozoravam inspektore o nepravilnostima oko održavanja gore spomenutih brodova. Lučkim kapetanima je naređeno da, kao izravno odgovorne osobe za stanje sigurnosti plovidbe, ispitaju sve slučajeve u kojima su utvrđene nepravilnosti u održavanju brodova i da se pregledavaju svi tankeri i ostali brodovi sukladno Pomorskom zakoniku i Pravilniku o obavljanju inspekcijskog nadzora sigurnosti plovidbe" , kaže ministar Lužavec. Na kraju ministar pomorstva , prometa i veza podsjeća i da je s obzirom na zabrinjavajuće podatke o starosnoj strukturi brodova a posebno tankera koji plove Jadranom, pripremljeno donošenje Naredbe kojom se zabranjuje plovidba unutrašnjim morskim vodama i teritorijalnim morem Republike Hrvatske brodovima starijim od 25 godina kada prevoze ulja u razlivenom stanju između hrvatskih luka. " Iako je donošenju ovako radikalne mjere pribjeglo samo nekoliko i to prije svega bogatih pomorskih država, držeći zaštitu ljudskih života i prirodnih bogatstava hrvatskog Jadrana, najvećom vrednotom Nacrt ove Naredbe uputio sam u postupak 25. kolovoza ove godine" , ističe Lužavec. Primjenom ove Naredbe, od brodova sada upisanih u hrvatski upisnik brodova, a koji plove hrvatskim vodama samo njih 5 nastaviti prometovati,dodaje ministar Lužavec. "Naredba je u postupku objave". "I na kraju, nadam se da će ovo pismo doprinjeti argumentiranoj raspravi o sigurnosti na moru, a ne "ustaljenoj maniri" da se čak i nesreće poput ove koriste u svrhu neargumentiranih napada na hrvatsku Vladu. Mjere koje je ova Vlada, a u cilju unapređenja sigurnosti plovidbe, ali i razvoj hrvatskog brodarstva po mjerilima strogih svjetskih standarda donijela pokazuju da pomorsko usmjerenje za hrvatsku Vladu nije dnevnopolitička parola, već jasan i konzistentan program", zaključio je ministar Lužavec u svom odgovoru na jučerašnje pismo predsjednika saborskog odbora Ratimira Čačića. (Hina) pp do 101945 MET oct 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙