FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PRIOPĆENJE O HAVARIJI MOTORNOG TANKERA "TOMISLAVGRAD"

ZAGREB, 8. listopada (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i veza RH objavilo je priopćenje o havariji motornog tankera "Tomislavgrad" u Solinu u kojem se kaže da je u eksploziji poginuo prvi časnik palube, teže ozlijeđen jedan mornar te da nije došlo do onečišćenja mora.
ZAGREB, 8. listopada (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i veza RH objavilo je priopćenje o havariji motornog tankera "Tomislavgrad" u Solinu u kojem se kaže da je u eksploziji poginuo prvi časnik palube, teže ozlijeđen jedan mornar te da nije došlo do onečišćenja mora. #L# U priopćenju se navodi da je motorni tanker "Tomislavgrad" u vlasništvu poduzeća Rijeka Nafta d.o.o. Rijeka bruto registarske tonaže 1262 GT, nosivosti 1920 t, isplovio iz luke Bakar jučer, 7. listopada u 9.45 sati pod zapovjedništvom kapetana Antona Brbore i sa 9 članova posade. Brod je za luku Solin prevozio 969 tona benzina MB-98 i 658 tona diesel goriva D-2. Prilikom današnjeg uplovljenja u luku Solin u 10.45 sati za vrijeme manevra pristajanja došlo je do eksplozije na pramčanom dijelu broda, pri čemu je potpuno uništen pramčani dio broda. Tankovi goriva i nadgrađa na krmi broda su neoštećeni i nema onečišćenja mora. Požar su lokalizirali vatrogasci s kopna, te ne prijeti nikakva opasnost od daljnje eksplozije i onečišćenja mora. U eksploziji je poginuo prvi časnik palube Žarko Radović, rođen 14. listopada 1940. u mjestu Pandulići kod Nikšića, a teže je povrede zadobio mornar Žarko Gverin, rođen 11. rujna 1946. u Zadru. Ispitivanje uzroka nesreće i pregled brodskih isprava i knjiga, kao i samog broda su u tijeku. U priopćenju se napominje da je brod u posjedu valjane svjedodžbe o sposobnosti pomorskog broda za plovidbu broj 12-107413/127572 izdane 19. kolovoza 1997. sa rokom valjanosti do 18. rujna 1997., a ista je produljena u Rijeci 18. rujna 1997. do 17. listopada 1997. Sukladno navedenoj svjedodžbi prema do sada raspoloživim podacima brod nije bio osposobljen za prijevoz motornog benzina. Brod je isto tako u posjedu Deklaracije o opasnim tvarima za brod. Posebno se naglašava da je ministar pomorstva, prometa i veza svojim obveznim naputcima u više navrata i to 18. ožujka 1997., 2. lipnja 1997., 22. kolovoza 1997. i posebno 22. rujna 1997. dao nalog Lučkim kapetanijama za provođenje obvezatnih redovitih inspekcijskih pregleda tankera i svih ostalih brodova koji prevoze opasne terete. U priopćenju se ističe da je ministar pomorstva, prometa i veza, mr. Željko Lužavec suspendirao lučkog kapetana Lučke kapetanije Rijeka i imenovao Povjerenstvo u sastavu mr. Tatjana Krilić, republički inspektor, Stjepan Vuk, dipl. ing., republički inspektor, te kap. Stjepan Jurjević, dipl. ing. voditelj Područnog ureda Hrvatskog registra brodova u Rijeci koje će ispitati ovaj slučaj. Ministarstvo pomorstva, prometa i veza izražava sućut obitelji poginulog pomorca Žarka Radovića. (Hina) pp dd 081635 MET oct 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙