ZAGREB, 8. listopada (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i veza RH objavilo je priopćenje o havariji motornog tankera "Tomislavgrad" u Solinu u kojem se kaže da je u eksploziji poginuo prvi časnik palube, teže ozlijeđen jedan
mornar te da nije došlo do onečišćenja mora.
ZAGREB, 8. listopada (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i
veza RH objavilo je priopćenje o havariji motornog tankera
"Tomislavgrad" u Solinu u kojem se kaže da je u eksploziji poginuo
prvi časnik palube, teže ozlijeđen jedan mornar te da nije došlo do
onečišćenja mora. #L#
U priopćenju se navodi da je motorni tanker "Tomislavgrad" u
vlasništvu poduzeća Rijeka Nafta d.o.o. Rijeka bruto registarske
tonaže 1262 GT, nosivosti 1920 t, isplovio iz luke Bakar jučer, 7.
listopada u 9.45 sati pod zapovjedništvom kapetana Antona Brbore i
sa 9 članova posade. Brod je za luku Solin prevozio 969 tona benzina
MB-98 i 658 tona diesel goriva D-2.
Prilikom današnjeg uplovljenja u luku Solin u 10.45 sati za vrijeme
manevra pristajanja došlo je do eksplozije na pramčanom dijelu
broda, pri čemu je potpuno uništen pramčani dio broda. Tankovi
goriva i nadgrađa na krmi broda su neoštećeni i nema onečišćenja
mora. Požar su lokalizirali vatrogasci s kopna, te ne prijeti
nikakva opasnost od daljnje eksplozije i onečišćenja mora.
U eksploziji je poginuo prvi časnik palube Žarko Radović, rođen 14.
listopada 1940. u mjestu Pandulići kod Nikšića, a teže je povrede
zadobio mornar Žarko Gverin, rođen 11. rujna 1946. u Zadru.
Ispitivanje uzroka nesreće i pregled brodskih isprava i knjiga, kao
i samog broda su u tijeku.
U priopćenju se napominje da je brod u posjedu valjane svjedodžbe o
sposobnosti pomorskog broda za plovidbu broj 12-107413/127572
izdane 19. kolovoza 1997. sa rokom valjanosti do 18. rujna 1997., a
ista je produljena u Rijeci 18. rujna 1997. do 17. listopada 1997.
Sukladno navedenoj svjedodžbi prema do sada raspoloživim podacima
brod nije bio osposobljen za prijevoz motornog benzina. Brod je
isto tako u posjedu Deklaracije o opasnim tvarima za brod.
Posebno se naglašava da je ministar pomorstva, prometa i veza
svojim obveznim naputcima u više navrata i to 18. ožujka 1997., 2.
lipnja 1997., 22. kolovoza 1997. i posebno 22. rujna 1997. dao nalog
Lučkim kapetanijama za provođenje obvezatnih redovitih
inspekcijskih pregleda tankera i svih ostalih brodova koji prevoze
opasne terete.
U priopćenju se ističe da je ministar pomorstva, prometa i veza, mr.
Željko Lužavec suspendirao lučkog kapetana Lučke kapetanije Rijeka
i imenovao Povjerenstvo u sastavu mr. Tatjana Krilić, republički
inspektor, Stjepan Vuk, dipl. ing., republički inspektor, te kap.
Stjepan Jurjević, dipl. ing. voditelj Područnog ureda Hrvatskog
registra brodova u Rijeci koje će ispitati ovaj slučaj.
Ministarstvo pomorstva, prometa i veza izražava sućut obitelji
poginulog pomorca Žarka Radovića.
(Hina) pp dd
081635 MET oct 97