ZAGREB, 9. listopada (Hina) - Predstavnici Instituta za
primijenjena društvena istraživanja (IPDIS) i Agencije za
istraživanje javnog mnijenja 'Puls' složili su se na današnjem
okruglom stolu na Fakultetu političkih znanosti da, kada je riječ o
predizbornim ispitivanjima javnog mnijenja, medijsko
objavljivanje rezultata istraživanja uoči izbora ne može bitno
utjecati na same izborne rezultate.L#L
"Ne postoji nikakvi jasni znanstveni dokazi da u medijima
objavljeni podaci o istraživanju javnog mnijenja utiču na
rezultate izbora", rekla je dr. Vesna Lamza-Posavec na okruglom
stolu Freedom Foruma Fakulteta političkih znanosti. Ona je kazala
da ti podaci mogu imati tek mali utjecaj, ali da ne mogu bitno
promijeniti već otprije stvorene vrijednosti i stavove javnosti.
Nenad Bulat iz 'Pulsa' je također istaknuo da je utjecaj
istraživanja javnog mnijenja precijenjen. Govoreći o vlastitim
iskustvima, on je ustvrdio da su, međutim, hrvatski političari
izuzetno osjetljivi na rezultate istraživanja, tako da je
svojevremeno jedna politička stranka, koju nije htio imenovati,
optužila agenciju Puls zbog svog izbornog neuspjeha. Ustvrdivši
kako je u nas sve više takvih istraživanja, Bulat je upozorio da
valja razlikovati profesionalna, poluprofesionalna i ona nimalo
profesionalna istraživanja čiji se rezultati sve češće objavljuju
u medijima.
Na današnjem okruglom stolu sudjelovali su i profesori s FPZ-a
Tomislav Jantol, Ivan Šiber, Ivan Grdešić i Marko Goluža.
(Hina) ln ds
091559 MET oct 97
Obavijest korisnicima: Otkazana konferencija za novinare Josipa Dabre
Milić: Premijer Plenković će danas razriješiti Dabru
Prekid vatre daje nadu stanovnicima Gaze
HUP: Na pomolu nova energetska kriza?
Hrvatska obilježava Dan mimoza i Europski tjedan prevencije raka vrata maternice
Vrgoč: Riječko kazalište trebalo bi biti pokretač projekata na Mediteranu
HAK: Zbog olujnog vjetra autocesta A6 otvorena samo za osobna vozila
DHMZ: Pretežno oblačno
NHL: Rezultati
Njemačka: Muškarac preživio 282 km/h držeći se za vanjski dio jurećeg vlaka