ZAGREB, 16. rujna (Hina) - Domaći su proizvođači bezalkoholnih pića u prvom ovogodišnjem polugodištu proizveli 92,93 milijuna litara, što je na istoj razini kao i lani, procjena je Gospodarskog interesnog udruženja proizvođača pića
Hrvatske. Prodaja je, pak, bila nešto slabija - 92,18 milijuna litara, a njezin se pad posebice odnosi na voćne sokove.
ZAGREB, 16. rujna (Hina) - Domaći su proizvođači bezalkoholnih pića
u prvom ovogodišnjem polugodištu proizveli 92,93 milijuna litara, što
je na istoj razini kao i lani, procjena je Gospodarskog interesnog
udruženja proizvođača pića Hrvatske. Prodaja je, pak, bila nešto
slabija - 92,18 milijuna litara, a njezin se pad posebice odnosi
na voćne sokove. #L#
Povećana potrošnja bezalkoholnih pića počinje u ljetnim mjesecima, a
u tom udruženju procjenjuju da će do kraja godine proizvodnja i prodaja
znatno porasti ponajviše zbog povećane turističke potrošnje.
Tijekom prvoga šestomjesečja na domaćem je tržištu prodano 80,26 milijuna
litara bezalkoholnih pića, tj. 87 posto od ukupne prodaje, dok je izvezeno
11,92 milijuna litara. Uvezeno je znatno više bezalkoholnih pića nego u
istom prošlogodišnjem razdoblju, a u udruženju vjeruju da će se uvoz
znatno smanjiti nakon uvođenja nove zakonske regulative čija će primjena
započeti u trećem kvartalu.
Domaći su proizvođači proizveli najviše osvježavajućih pića - 77,95
milijuna litara te 9,62 milijuna litara voćnih sokova i 5,36 milijuna
litara sirupa. Najveći udjel u prodaji na domaćem tržištu imala
su osvježavajuća pića - 83 posto s prodanih 66,5 milijuna litara.
Među njima najviše su se prodavla cola pića, a njihov je udjel iznosio
58 posto u ukupnoj prodaji osvježavajućih pića. U spomenutom razdoblju
na domaćem je tržištu prodano i 8,89 milijuna litara voćnih sokova
te 4,87 milijuna litara sirupa.
Najveću prodaju na domaćem tržištu ostvarila je tvrtka Coca-cola i to
s 51,3 milijuna litara, što je 64 posto ukupne domaće prodaje. Velike
količine prodala je i zagrebačka tvrtka Badel BAP - 10,2 milijuna litara
ili 13 posto ukupne prodaje, dok je udjel tvrtke Amfora iz Makarske
bio 4,5 posto, tj. prodano je 3,6 milijuna litara bezalkoholnih
pića.
Po podacima Udruženja, izvezeno je 11,92 milijuna litara bezalkoholnih
pića domaćih proizvođača, pri čemu su 95 posto ili 11,2 milijuna litara
činila osvježavajuća pića. Najveće količine bezalkoholnih pića na
strano je tržište plasirala makarska tvrtka Amfora.
(Hina) mk sbo
161242 MET sep 97