ZAGREB, 10. rujna (Hina) - Unilever Croatia d.o.o, hrvatska podružnica Unilevera, jednog od vodećih svjetskih proizvođača prehrambenih proizvoda, deterdženata i proizvoda za osobnu higijenu, razmatra moguće načine širenja svoga
poslovanja u Hrvatskoj.
ZAGREB, 10. rujna (Hina) - Unilever Croatia d.o.o, hrvatska
podružnica Unilevera, jednog od vodećih svjetskih proizvođača
prehrambenih proizvoda, deterdženata i proizvoda za osobnu
higijenu, razmatra moguće načine širenja svoga poslovanja u
Hrvatskoj. #L#
"Cilj je Unilevera Croatia ostvariti rast i snažan položaj na
hrvatskom tržištu, a postoje različiti načini za ostvarivanje toga
cilja. Nalaženje domaćeg strateškog partnera mogao bi biti jedan od
njih", kazao je Marcel Kerkmeester, glavni direktor Unilevera Croatia,
dodavši kako je u toj tvrtki u tijeku razmatranje mogućih načina
rasta.
Kerkmeester nije, međutim, mogao kazati kada će proces razmatranja
mogućnosti biti okončan, objašnjavajući to činjenicom da je riječ o
izrazito opsežnom i dugotrajnom zadatku.
On je naglasio kako je jedan od ključnih zadataka Unilevera
posljednjih godina bio određivanje svjetskih područja rasta te je
zaključeno kako će središnja i istočna Europa, kamo pripada i
Hrvatska, zajedno s Indijom, Kinom i drugim dalekoistočnim zemljama, u
sljedećih deset do petnaest godina biti regije najsnažnijeg
gospodarskog rasta. Sukladno tome, Unilever je procjenio kako u tim
područjima postoji i najveći potencijal za rast njegovih operacija.
Unilever je u Hrvatskoj pet godina bio nazočan s manjim
predstavničkim uredom, potom je ustrojeno pravo predstavništvo, da
bi u travnju ove godine počeo djelovati kao zasebna pravna osoba -
Unilever Croatia. Samo tijekom prošle godine zaposleno je 15 novih
djelatnika, pa u hrvatskoj podružnici Unilevera sada radi 26 osoba,
a tvrtka svojom djelatnošću pokriva i susjednu Bosnu i Hercegovinu.
Poznata kao tvrtka koja svoje poslovanje na različitim tržištima
širi na različite načine, u skladu s posebnostima lokalnih tržišta,
Unilever u Hrvatskoj, prema Kerkmeesterovim riječima, ostvaruje
tržišno vodstvo u dezodoransima (Denim, Brut, Rexona, Impulse), a
najjači je inozemni proizvođač pasti za zube (Signal), području na
kojemu još dominiraju marke hrvatskih proizvođača, poput Plive.
Snažan rast bilježe Unileverovi deterdženti (Omo) te sredstva za
čišćenje (Domestos).
Iako u svjetskim razmjerima Unilever više od pedeset posto svoga
prometa ostvaruje prehrambenim proizvodima, u Hrvatskoj ih ta tvrtka
još ne plasira zbog izrazito visokih uvoznih barijera, primjerice,
prelevmani za margarin iznose 2,3 njemačke marke po kilogramu. No, u
budućnosti će, naglasio je Kerkmeester, Unilever Croatia svakako
pokrivati i to područje.
Ovoga će mjeseca Unilever svoj proizvodni portfelj na hrvatskom
tržištu, koji obuhvaća 12 proizvoda, obogatiti novim dezodorans-
proizvodima, muškim - Denim River, Brut Sensitive, Brut Instinct te
ženskim Impulse O2. U studenom, pak, u njegovu će ponudu biti
uvršten omekšivač rublja Coccolino te Dove, toaletni sapun i krema
za tuširanje.
Iako zasad Unileverova ulaganja u dugotrajnu imovinu u Hrvatskoj
nisu golema, ta je tvrtka značajna sredstva uložila i ulaže u
domaću uslužnu djelatnost, odnosno istraživanje tržišta i
proizvodnju reklamnih spotova, a posebnu pažnju posvećuje izobrazbi
svojih djelatnika.
Inače skupina Unilever ostvarila je lani promet od 33,52 milijarde
britanskih funti, prema 31,51 milijardi iz 1995. godine. Neto je
dobit pritom porasla s 1,47 milijardi funti ostvarenih u 1995, na
1,61 milijardu funti.
(Hina) dš sbo
100923 MET sep 97