ZAGREB, 2. rujna (Hina) - Američka korporacija Netscape Communications, proizvođač klijentske i poslužiteljske programske opreme za pretraživanje i ponudu informacija na Internetu i intranet mrežama u tvrtkama, namjerava povećati
svoju nazočnost na hrvatskom tržištu informatičke opreme. U tu će svrhu lokalizirati svoj poznati pretražitelj Navigator i upoznati domaće poduzetnike s koristima elektroničkog poslovanja na Internetu, kazao je direktor Netscapea za srednju i istočnu Europu, Rusiju, Bliski istok i Afriku Suresh Patel.
ZAGREB, 2. rujna (Hina) - Američka korporacija Netscape
Communications, proizvođač klijentske i poslužiteljske programske
opreme za pretraživanje i ponudu informacija na Internetu i intranet
mrežama u tvrtkama, namjerava povećati svoju nazočnost na hrvatskom
tržištu informatičke opreme. U tu će svrhu lokalizirati svoj poznati
pretražitelj Navigator i upoznati domaće poduzetnike s koristima
elektroničkog poslovanja na Internetu, kazao je direktor Netscapea za
srednju i istočnu Europu, Rusiju, Bliski istok i Afriku Suresh Patel.
#L#
Tvrtka želi pokrenuti poslovanje u ovom dijelu Europe, posebno u
Mađarskoj i zemljama uz nju. Netscapeov središnji ured za Europu u
Parizu djeluje tek 18 mjeseci, a iako nemaju ured u Belgiji, Austriji,
Finskoj, Norveškoj, Danskoj i Portugalu, u Netscapeu planiraju najprije
otvoriti urede u Budimpešti, Pragu, Varšavi i Moskvi.
Više je razloga zbog kojih će svoje poslovanje u ovom dijelu Europe
brže razvijati, a ponajprije zbog toga što je u zemljama zapadne Europe
software dobavljiv kroz više neizravnih prodajnih kanala za razliku u
istočnoeuropskim zemljama.
Istodobno, u istočnoeuropskoj regiji doticaj s tržištem nije dovoljno
razvijen, distributeri ne posluju uredno, a prodaju proizvode i putem
posrednika. Zbog toga tvrtka želi što prije razviti poslovanje u ovom
dijelu Europe i probuditi proizvođače konkurentnih poslužiteljskih
proizvoda.
Nedostatak konkurencije je poguban za svako tržište, smatra Patel,
dodajući kako nedostatak poslužiteljskog softwarea vodećeg svjetskog
proizvođača sigurno negativno utječe na kvalitetu ponude i odnos prema
korisniku.
Radi toga, i prije no što ostvare zaradu na hrvatskom tržištu, u
tvrtki planiraju prevesti na hrvatski jezik Communicator u svim
komponentama osim Collabre i napraviti stranice na Internetu na
hrvatskom jeziku s registriranom adresom netscape.hr, najavio je
Patel.
Prema njegovim riječima, tvrtka neće trošiti novac na jednostavno
oglašavanje već na obrazovanje korisnika i poslovnih ljudi te suradnju
s akademskim institucijama u Hrvatskoj i ostalim zemljama. Hrvatski će
poduzetnici tako na Netscapeovim seminarima, koje će organizirati u
suradnji sa zagrebačkim Gabigalom, saznati koje su dobrobiti
Interneta, kako mogu zaraditi novac i biti produktivniji uz pomoć
Interneta te kako da promoviraju svoje proizvode.
Korisnici će se upoznati i s iskustvom Dresdner banke, Bank Austria,
Deutsche Telekoma, talijanskih, mađarskih i ruskih telekomunikacijskih
tvrtki koje koriste Netscapeovu programsku podršku te, kako naglašava
Patel, upoznati više od dvadeset raznih solidnih i robustnih
poslužitelja poslovne primjene.
Sama tvrtka je primjer uspjeha na Internetu, a najbolji dokaz su
njezini web poslužitelji, koje dnevno posjećuje 4,1 milijun
posjetitelja ostvarujući 130 milijuna zahtjeva za podacima. Osim toga,
od 2500 zaposlenih u toj tvrtki 1600 radi na istraživanjima i razvoju,
za što se izdvaja 35 posto tvrtkinih prihoda.
(Hina) mr sbo
021408 MET sep 97