ZAGREB, 19. kolovoza (Hina) - Bavarskom ministru razvitka i okoliša dr. Thomasu Goppelu predstavljen je u utorak u Zagrebu hrvatski projekt gradnje kanala Dunav-Sava i mogućnosti za suradnju Hrvatske i Bavarske u njegovoj
realizaciji.
ZAGREB, 19. kolovoza (Hina) - Bavarskom ministru razvitka i okoliša
dr. Thomasu Goppelu predstavljen je u utorak u Zagrebu hrvatski
projekt gradnje kanala Dunav-Sava i mogućnosti za suradnju Hrvatske i
Bavarske u njegovoj realizaciji. #L#
Bavarski ministar Goppel doputovao je u nedjelju u trodnevni posjet
Hrvatskoj. U ponedjeljak se sastao s potpredsjednikom hrvatske vlade i
ministrom obnove i razvitka dr. Jurom Radićem, a zatim i s ministrom
prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja Markom Šircem.
U Državnoj upravi voda bavarskom ministru zatim je predstavljen
trenutačno najveći vodnogospodarski projekt u Hrvatskoj, višenamjenski
kanal Dunav-Sava.
Govoreći o tom projektu, ravnatelj Državne uprave voda Zorislav Balić
i voditelj projekta kanala Dunav-Sava dr. Josip Marušić rekli su da je
idejni projekt kanala već gotov, da se izrađuje glavni projekt, a da
će zatim biti raspisan i međunarodni natječaj za gradnju kanala.
Kako je novinarima rekao dr. Marušić, gradnja kanala počet će na
proljeće 1998.
Kanal koji će ići od Vukovara do Šamca dug je 61,5 kilometara, a
njegova je ukupna vrijednost 600 milijuna dolara.
Kanal će omogućiti tri glavne funkcije, navodnjavanje, plovidbu i
odvodnjavanje, kao i niz sporednih.
Njegovom izgradnjom bit će uspostavljena najkraća moguća plovna veza
Podunavlja i Jadrana. Njime se postiže skraćenje plovidbe iza Save u
smjeru zapadne Europe za 417 kilometara, a u smjeru istočne Europe 85
kilometara.
Hrvatska računa da će gradnjom kanala Dunav-Sava povezati srednju
Europu s Jadranom i konkurentnom cijenom prijevoza privući robu s
drugih prometnih vidova i tokova. Potencijalni promet robe na kanalu
je 7 milijuna tona na godinu i njime bi se značajno pojačao promet
riječke luke, a djelomično i Ploča.
Njemačka i Bavarska imaju veliko iskustvo i mogućnosti u gradnji i
eksploataciji riječnih kanala koje može koristiti Hrvatskoj.
Izgradnjom sustava Rhein-Main-Dunav Njemačka je s preko 4.000
kilometara riječnih plovnih putova uspjela povezati Sjeverno i Crno
More.
Prva zamisao gradnje kanala Dunav-Sava zapisana je još prije 260
godina, 1737., da bi se poslije niza inačica došlo do konačnog
rješenja i predviđenog početka gradnje 1998.
(Hina) sl sd
191411 MET aug 97