FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MINISTRU GOPPELU PREDSTAVLJEN PROJEKT KANALA DUNAV-SAVA

ZAGREB, 19. kolovoza (Hina) - Bavarskom ministru razvitka i okoliša dr. Thomasu Goppelu predstavljen je u utorak u Zagrebu hrvatski projekt gradnje kanala Dunav-Sava i mogućnosti za suradnju Hrvatske i Bavarske u njegovoj realizaciji.
ZAGREB, 19. kolovoza (Hina) - Bavarskom ministru razvitka i okoliša dr. Thomasu Goppelu predstavljen je u utorak u Zagrebu hrvatski projekt gradnje kanala Dunav-Sava i mogućnosti za suradnju Hrvatske i Bavarske u njegovoj realizaciji. #L# Bavarski ministar Goppel doputovao je u nedjelju u trodnevni posjet Hrvatskoj. U ponedjeljak se sastao s potpredsjednikom hrvatske vlade i ministrom obnove i razvitka dr. Jurom Radićem, a zatim i s ministrom prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja Markom Šircem. U Državnoj upravi voda bavarskom ministru zatim je predstavljen trenutačno najveći vodnogospodarski projekt u Hrvatskoj, višenamjenski kanal Dunav-Sava. Govoreći o tom projektu, ravnatelj Državne uprave voda Zorislav Balić i voditelj projekta kanala Dunav-Sava dr. Josip Marušić rekli su da je idejni projekt kanala već gotov, da se izrađuje glavni projekt, a da će zatim biti raspisan i međunarodni natječaj za gradnju kanala. Kako je novinarima rekao dr. Marušić, gradnja kanala počet će na proljeće 1998. Kanal koji će ići od Vukovara do Šamca dug je 61,5 kilometara, a njegova je ukupna vrijednost 600 milijuna dolara. Kanal će omogućiti tri glavne funkcije, navodnjavanje, plovidbu i odvodnjavanje, kao i niz sporednih. Njegovom izgradnjom bit će uspostavljena najkraća moguća plovna veza Podunavlja i Jadrana. Njime se postiže skraćenje plovidbe iza Save u smjeru zapadne Europe za 417 kilometara, a u smjeru istočne Europe 85 kilometara. Hrvatska računa da će gradnjom kanala Dunav-Sava povezati srednju Europu s Jadranom i konkurentnom cijenom prijevoza privući robu s drugih prometnih vidova i tokova. Potencijalni promet robe na kanalu je 7 milijuna tona na godinu i njime bi se značajno pojačao promet riječke luke, a djelomično i Ploča. Njemačka i Bavarska imaju veliko iskustvo i mogućnosti u gradnji i eksploataciji riječnih kanala koje može koristiti Hrvatskoj. Izgradnjom sustava Rhein-Main-Dunav Njemačka je s preko 4.000 kilometara riječnih plovnih putova uspjela povezati Sjeverno i Crno More. Prva zamisao gradnje kanala Dunav-Sava zapisana je još prije 260 godina, 1737., da bi se poslije niza inačica došlo do konačnog rješenja i predviđenog početka gradnje 1998. (Hina) sl sd 191411 MET aug 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙