PULA, 12. kolovoza (Hina) - Na naslovnoj strani specijaliziranog časopisa hrvatskih brodograditelja "Brodogradnja" objavljena je fotografija neobičnog "porinuća" broda "Cavaliere Sergio M." u "Tehnomontovu" brodogreadilištu u Puli. Na
fotografiji se jasno vidi da brod u stvari nije na oubičajeni i uglavnom svima poznati način porinut nego je doslovce spušten u more, izjavio je jedan od rukovoditelja "Tehnomonta" iženjer brodogradnje Brnić Miljenko.
PULA, 12. kolovoza (Hina) - Na naslovnoj strani specijaliziranog
časopisa hrvatskih brodograditelja "Brodogradnja" objavljena je
fotografija neobičnog "porinuća" broda "Cavaliere Sergio M." u
"Tehnomontovu" brodogreadilištu u Puli. Na fotografiji se jasno vidi
da brod u stvari nije na oubičajeni i uglavnom svima poznati način
porinut nego je doslovce spušten u more, izjavio je jedan od
rukovoditelja "Tehnomonta" iženjer brodogradnje Brnić Miljenko. #L#
Brod za talijanskog brodograditelja izgrađen je u brodogradilištu na
obali i u njega je "na suhom" ugrađen i veći dio opreme. U trenutku
dok su ga dvije plovne dizalice spuštale u more brod je težio 285
tona. Rukovoditelj "Tehnomontova" brodogradilišta u Puli Tonči Bukša
objasnio je da se radi o specifičnom brodu za vađenje pijeska koji je
građen prema propisima RINA za plovidbu unutar tri milje od obale.
Brod je dug 56 metara, širok 9,5 metara, nosivosti 960 tonas, ima dva
otvorena skladišta između kojih je smješten bager nosivosti 16 tona s
grabilicom za utovar i istovar.
Osobitost konstrukcije koju su izveli hrvatski brodograditelji
sadržana je u činjenici da se pramčani signalni jarbol i kormilarnica
uz pomoć hidraulike mogu spuštati u niži položaj kako bi brod mogao
nesmetano i bez opasnosti ploviti ispod mostova. Naime, osnovna
namjena broda "Cavaliere Sergio M.", izgrađenog i na neobičan način
"porinutog" u Puli, je vađenje pijeska i mulja na plovnim putoivima u
venecijanskoj laguni.
(Hina) ld
121142 MET aug 97