OPATIJA, 16. srpnja (Hina) - Hrvatski će turizam umjesto dosadašnjeg slogana "Hrvatska - mala zemlja za veliki odmor" imati novi slogan "Hrvatska - raj na zemlji", odlučeno je na današnjoj 21. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske
turističke zajednice (HTZ) u Opatiji.
OPATIJA, 16. srpnja (Hina) - Hrvatski će turizam umjesto dosadašnjeg
slogana "Hrvatska - mala zemlja za veliki odmor" imati novi slogan
"Hrvatska - raj na zemlji", odlučeno je na današnjoj 21. sjednici
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Opatiji. #L#
Taj je slogan izabran u konkurenciji više od tisuću slogana 312
autora pristiglih na natječaj o novoj osnovnoj komunikacijskoj
poruci hrvatskog turizma, koji su u svibnju raspisali hrvatsko
Ministarstvo turizma i HTZ. Prvonagrađeni slogan pristigao je pod
imenom ili šifrom Dubravka Petričić, a njegov će autor biti
nagrađen s 12 tisuća kuna. Slogani "Hrvatska - ukras svijeta" te
"Tako lijepa, tako blizu" osvojili su drugu, odnosno treću nagradu.
Na sjednici je bilo i riječi o HTZ-ovom programu promocije hrvatske
turističke ponude za 1998. godinu. Osnovni cilj toga programa,
"teškog" 117 milijuna kuna, dovođenje je milijun gostiju više nego
ove godine te povećanje turističke potrošnje za dvije milijarde
kuna. Od spomenutih sredstava 23 milijuna kuna namijenjeno je
oglašavanju u medijima, a 19 milijuna kuna za nastup na inozemnim
turističkim sajmovima, čiji je broj s 59 smanjen na 47.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Marijan Bulat rekao je kako će se u
idućoj godini 70 posto financijskih sredstava iz proračuna programa
promocije usmjeriti na važne emitivne zemlje za Hrvatsku. Za
promotivne aktivnosti u Njemačkoj odvojit će se 27 posto sredstava,
u Italiji 11,5 posto, Velikoj Britaniji 9 posto, Austriji 6,7 posto
te Nizozemskoj 4,4 posto.
Jedan od noviteta u promociji je i smanjenje potpore inozemnim
turoperatorima. Od ukupne financijske potpore, njemački će
turoperatori dobiti 40 posto, dok će se potpora austrijskom tržištu
upola smanjiti. Slovenski, češki i slovački turoperatori iduće se
godine neće subvencionirati zbog toga što su ta tržišta, po mišljenju
HTZ-a dosegnula svoj maksimum. Nova tržišta koja će se podrobnije
obrađivati i subvencionirati su zemlje Beneluxa i Poljska.
Prema Bulatovim riječima, hrvatski je turizam u proteklih nekoliko
ratnih godina pretrpio 17,5 milijardi njemačkih maraka štete i
izgubio 25 milijuna gostiju tj. 105 milijuna noćenja. Ponajprije
zbog povratka "starih" gostiju na hrvatski Jadran kao i dovođenja
novih sa zanimljivih emitivnih tržišta, HTZ će, po njegovim riječima,
nastojati poboljšati informiranost inozemne javnosti, zalagati se za
proširenje turističke sezone na barem sto dana, osvajati nova tržišta
i goste veće kupovne moći.
Za sljedeću godinu u HTZ-u predviđaju dolazak 16 posto više
njemačkih gostiju u odnosu na ovu godinu, a planira se i dolazak
800 tisuća talijanskih te 450 tisuća austrijskih turista. Očekuje
se i veći povratak britanskih gostiju u hrvatska ljetovališta. Iz
Nizozemske bi trebalo doći otprilike 120 tisuća turista, Slovenije
600 tisuća, Češke 450 tisuća, Mađarske 150 tisuća, Slovačke 120
tisuća te iz Poljske 80 tisuća turista.
Sljedeće će se godine nastaviti započeta promotivna akcija "Volim
Hrvatsku", sredstva za tzv. megaprojekte će se prepoloviti, a smanjit
će se i izdaci za izdavačku djelatnost.
(Hina) splj sbo
161616 MET jul 97