ZAGREB, 27. lipnja (Hina) - Uspjeh nacionalnog projekta "Kupujmo hrvatsko", s ciljem promicanja postojećih i stvaranja novih u svijetu priznatih hrvatskih proizvoda, nemoguć je bez sudjelovanja svih zainteresiranih - Hrvatske udruge
poslodavaca (HUP) kao predstavnika poduzetnika, Hrvatske obrtničke komore (HOK) kao predstavnika obrtnika i sindikata kao predstavnika radnika, kazao je predsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) Nadan Vidošević na današnjoj zajedničkoj konferenciji za novinare.
ZAGREB, 27. lipnja (Hina) - Uspjeh nacionalnog projekta "Kupujmo
hrvatsko", s ciljem promicanja postojećih i stvaranja novih u svijetu
priznatih hrvatskih proizvoda, nemoguć je bez sudjelovanja svih
zainteresiranih - Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) kao predstavnika
poduzetnika, Hrvatske obrtničke komore (HOK) kao predstavnika obrtnika
i sindikata kao predstavnika radnika, kazao je predsjednik Hrvatske
gospodarske komore (HGK) Nadan Vidošević na današnjoj zajedničkoj
konferenciji za novinare. #L#
"Naš je cilj dobiti još pet takvih hrvatskih proizvoda kakav je
Vegeta, s kojim, primjerice, samo u Poljskoj imamo 40 milijuna dolara
prometa", kazao je Vidošević govoreći o ciljevima akcije.
Predsjednik HUP-a Ivica Todorić smatra da projekt "Kupujmo hrvatsko"
ne može zaobići poslodavce, jer oni su nositelji razvoja hrvatskih
proizvoda. HUP je svjestan te odgovornosti, napomenuo je Todorić,
pozvavši na proširenje akcije i na hrvatsko Podunavlje.
Predsjednik HOK-a Josip Šajnović pak drži da akciju treba proširiti
na sve razine društva, počevši od škola, dok predsjednik Saveza
samostalnih sindikata (SSSH) Davor Jurić poziva građane da podupru
akciju, jer će se njome povećati proizvodnja, a time i povećati
zaposlenost.
Jurić ističe kako Hrvatskoj treba puna zaposlenost, čime će se
povećati kupovna moć, a domaći bi proizvod trebao biti kvalitetan i
prihvatljiv cijenom. SSSH će se na svaki poziv akcije "Kupujmo
hrvatsko" rado odazvati, dodao je Jurić.
Predsjednik Hrvatske udruge sindikata (HUS) Niko Gunjina kazao je da
ekonomska situacija u Hrvatskoj nalaže novo zajedništvo i novu
solidarnost. Zauzevši se za izradu strateškog modela razvoja hrvatskog
gospodarstva, Gunjina je pozvao i na promjenu sadašnjeg poreznog
sustava, koji potiče trgovinu nasuprot proizvodnje, i stvaranje novog,
koji mora biti proizvodno poticajan i pravedan. "Da bi kupovali
hrvatsko, moramo proizvoditi hrvatsko", primjetio je Gunjina.
Najavljeno je i skoro ponovno dodjeljivanje znakova "Hrvatska
kvaliteta" i "Izvorno hrvatsko", koji su dosad dobili proizvodi
Bajadera, Summamed, Vegeta, AB kultura, Jamnica i Cedevita. U
konkurenciji su proizvodi tridesetak hrvtaskih tvrtaka, no ovog puta
predviđeno je proširenje i na izvanprehrambene proizvode, kazano je na
konferenciji za novinare u HGK-u.
(Hina) rd ds
271246 MET jun 97