ZAGREB, 20. lipnja (Hina) - Dodjele koncesija za opskrbu brodova u hrvatskim lukama te obveza da opskrbljivači moraju imati certifikat o kakvoći hrvatskih vina, kao i ostali izvoznici, bile su glavne teme današnjeg razgovora u
Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) članova Grupacije brodskih opskrbljivača koji djeluju pri Sektoru za trgovinu u HGK-u s predstavnicima ministarstava pomorstva prometa i veza, poljoprivrede i šumarstva i financija.
ZAGREB, 20. lipnja (Hina) - Dodjele koncesija za opskrbu brodova u
hrvatskim lukama te obveza da opskrbljivači moraju imati certifikat o
kakvoći hrvatskih vina, kao i ostali izvoznici, bile su glavne teme
današnjeg razgovora u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) članova
Grupacije brodskih opskrbljivača koji djeluju pri Sektoru za trgovinu
u HGK-u s predstavnicima ministarstava pomorstva prometa i veza,
poljoprivrede i šumarstva i financija. #L#
Predstavnica Ministarstva pomorstva, prometa i veza Nina Perko je
istaknula da je Luka "Rijeka" prva hrvatska luka koja će početi
dodjeljivati koncesije, te kako dodjelom koncesija Uprava te luke,
koju je imenovalo Ministarstvo pomorstva, prometa i veza, namjerava
"uvesti red u luke, a time i zaštititi same članove Grupacije
opskrbljivača brodova od onih koji taj posao ne obavljaju legalno i
profesionalno i koji ne ispunjavaju utvrđene uvjete za taj posao".
Perko je naglasila kako će se koncesija trebati tražiti za svaku od
hrvatskih luka posebno, te kako je želja Ministarstva da koncesiju
dobije više manjih opskrbljivača brodova, a ne samo jedan ili dva
najjača.
Prilog uvođenju reda i zaštite opskrbljivača u hrvatskim lukama,
dodala je Perko, jest i odredba po kojoj opskrbljivač brodova mora
biti trgovačko društvo d.d. ili d.o.o. Najniži iznos kapitala
trgovačkog društva koje traži koncesiju mora biti 60.000 kuna, a
najviši 200.000 kuna.
Članovi Grupacije brodskih opskrbljivača su istaknuli da su im
nejasni i problematični neki od uvjeta u nedavno objavljenom natječaju
za dodjelu koncesije za opskrbu brodova u Luci "Rijeka". Član
Grupacije Nikola Popović iz riječke tvrtke "Porat-Split" d.o.o je
rekao kako iz uvjeta propisanih natječajem brodski opskrbljivači nisu
bili sigurni hoće li se koncesija dodijeliti samo jednom ili većem
broju opskrbljivača brodova, treba li se za svaku hrvatsku luku
posebno tražiti koncesija, te kako su mnogi uvjeti koje opskrbljivač
za dobivanje koncesije mora zadovoljiti, primjerice studija ekološke
zaštite, dosta upitni. Opskrbljivači brodova nisu zadovoljni što za
svako vino kojim opskrbljuju brodove moraju za dobivanje certifikata
platiti 600 kuna s obzirom na to da to isto vino, primjerice kupljeno
u "Badelu", već ima certifikat. Istaknuli su kako je takva odredba
suprotna programu "Kupujmo Hrvatsko" i kako se zbog toga hrvatska vina
neće nuditi brodovima.
Predstavnici Ministarstva poljoprivrede i šumarstva su istaknuli kako
se tim certifikatom nastoji uvesti red u trgovinu vinima i ponuditi
kvalitetna hrvatska vina, te kako bi se Grupacija s razrađenom
problematikom o količinama i vrstama vina koja nude trebala obratiti
Zavodu za vinogradarstvo i zajedno pronaći rješenje.
(Hina) bma gk
201604 MET jun 97