FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZASTUPNIČKI DOM SABORA: KLUBOVI O ODGOJU I NAOBRAZBI MANJINA

ZAGREB, 19. lipnja (Hina) - Zastupnički dom hrvatskog Sabora današnji je nastavak 20. sjednice započeo očitovanjem predstavnika klubova zastupnika o Konačnom prijedlogu zakona o odgoju i naobrazbi na jezicima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina, koji je pred zastupnicima u trećem čitanju. Posebnu su pozornost, u opširnoj raspravi, potaknuli članci (10. i 11.) kojima je utvrđeno tko se upisuje u školsku ustanovu, razredni odjel ili obrazovnu skupinu s nastavom na jeziku etničke i nacionalne zajednice ili manjine.
ZAGREB, 19. lipnja (Hina) - Zastupnički dom hrvatskog Sabora današnji je nastavak 20. sjednice započeo očitovanjem predstavnika klubova zastupnika o Konačnom prijedlogu zakona o odgoju i naobrazbi na jezicima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina, koji je pred zastupnicima u trećem čitanju. Posebnu su pozornost, u opširnoj raspravi, potaknuli članci (10. i 11.) kojima je utvrđeno tko se upisuje u školsku ustanovu, razredni odjel ili obrazovnu skupinu s nastavom na jeziku etničke i nacionalne zajednice ili manjine. #L# Tim je odredbama, naime, upis omogućen poglavito osobi hrvatskog državljanstva koja se smatra pripadnikom zajednice ili manjine, odnosno koja se s njom identificira zbog toga što joj je najmanje jedan roditelj pripadnik te etničke i nacionalne zajednice ili manjine. Samo iznimno, upis je omogućen i drugim osobama hrvatskog državljanstva i to tek nakon što se potpuno osigura upis pripadnika zajednica ili manjina. Među udrugama manjina najviše su nezadovoljstva izazvali članci 10. i 11., kazao je u ime Kluba nezavinskih zastupnika macionalnih manjina Njegovan Starek. Prenio je pri tom primjedbu Talijanske unije da je uvjetovanje upisa u "manjinske škole", obvezom utvrđivanja nacionalne pripadnosti djece i njihovih roditelja, protuustavno. S tim ocjenama u ime Kluba HSS-a,složio se i Luka Trconić, držeći kako bi bilo dobro da se ograničenja u pogledu upisa u "manjinske škole" ukinu, odnosno da se upisi provode pod istim uvjetima kao u i škole na hrvatskom jeziku. Zauzeo se također da se učenicima u "manjinskim školama", uz hrvatski jezik i latinično pismo, omogući i učenje hrvatske povijesti i zemljopisa, hrvatske tradicije. S tim su se prijedlozima u ime klubova HSLS-a te SDP-a složili Jozo Radoš i Antun Vujić koji predloženi zakon u osnovi ocjenjuje kvalitetnim. Napominjući kako kod restriktivnog elementa u člancima 10. i 11. prepoznaje nesporazum oko toga što znači identifikacija, Vujić je objasnio da kulturna identifikacija nije i ne mora nužno biti i nacionalna identifikacija. Kritičan prema tim člancima bio je i Damir Kajin (Klub IDS-a), koji je uz ostalo naveo da hrvatske osnovne škole u Istri pohađa oko 21.000 učenika, a talijanske oko 1.600. Hrvatske srednje škole, po njegovim riječima, pohađa oko 9.300 učenika, a talijanske 638 učenika, pa se, poručio je Kajin ne treba plašiti "asimilacije većinskog naroda od manjina". Neosporno je da odredbama konačnog prijedloga zakona o odgoju i naobrazbi na jezicima manjina ni jedna etnička i nacionalna zajednica ili manjina ne gubi ništa od do sada stečenih prava, kazao je u ime Kluba HDZ-a, Vladimir Šeks, napominjući kako je predloženi zakon operativna razrada Ustavnog zakona. Šeks također smatra da bi pripadnici zajednica ili manjina, uz jezik, radi veze sa krajem i ljudima sa kojima žive, trebali učiti i ostale sadržaje vezane za kulturu i povijest naroda sa kojim žive. Zastupnički dom nastavlja raspravu o predloženom zakonu pojedinačnim zastupničkim istupima. (Hina) bm/rd bn 191259 MET jun 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙