CHAMPAIGN, 7. svibnja (Hina) - Igra s djecom ne bi trebala zahtijevati mnogo razmišljanja, pa ipak - roditeljska zapažanja i reakcije tijekom igre mogu poticati ili kočiti djetetov razvoj, tvrdi Jeanette McCollum, profesorica
pedagogije - prenosi bilten Sveučilišta u Illinoisu.
CHAMPAIGN, 7. svibnja (Hina) - Igra s djecom ne bi trebala zahtijevati
mnogo razmišljanja, pa ipak - roditeljska zapažanja i reakcije tijekom
igre mogu poticati ili kočiti djetetov razvoj, tvrdi Jeanette
McCollum, profesorica pedagogije - prenosi bilten Sveučilišta u
Illinoisu. #L#
Jeanette McCollum osmislila je program za poticanje interakcije
djeteta i roditelja koji se temelji upravo na toj teoriji. U program
je uključila svoje studente koji preuzimaju ulogu voditelja igre u
manjim skupinama djece i roditelja. Poznate pod nazivom PIWI (Parents
Interacting With Infants), te skupine mogu pridonijeti razvoju svakog
djeteta mlađeg od tri godine, no najviše bi mogle pomoći djeci s
poremećajima u razvoju.
"Roditelji moraju pokušati doživjeti svijet onako kako ga vidi dijete
kako mu ne bi nametali svoju volju. Oni moraju razumjeti o čemu dijete
razmišlja i što želi te zatim ono što ga žele naučiti prilagoditi
njegovu stupnju razvoja", kaže gospođa McCollum.
"Mnogi roditelji uspoređuju razvoj svojeg djeteta s razvojem druge
djece i s onim što se drži normalnim, ne primjećujući da se djeca u
tim godinama razvijaju drukčije", upozorava Jeanette McCollum.
Roditelji čija djeca zaostaju ili imaju smetnje u razvoju, dodaje,
"vrlo često pozornost usmjeravaju na ono što nije u redu umjesto na
ono što jest". Oni vrlo često nastoje pomoći svojem djetetu da se
razvije u onome u čemu zaostaje pa mogu propustiti priliku da potaknu
razvoj na nekomu drugom području, upozorila je Jeanette McCollum.
(Hina) car dgk
070109 MET may 97