FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: HŽ PLANIRA POBOLJŠATI SVOJE POSLOVANJE

ZAGREB, 26. svibnja (Hina) - Predviđenim povećanjem željezničkog prometa do 2001. godine transportni bi učinak mogao premašiti prijeratni za 50 do 60 posto, stoji u izvješću o stanju, sanaciji, restrukturiranju i razvoju Hrvatskih željeznica (HŽ), o kojemu će uskoro raspravljati zastupnici Zastupničkog doma hrvatskoga Sabora. To je javno poduzeće, u sklopu spomenutog izvješća, predložilo i mjere financijske konsolidacije i povećanja učinkovitosti svoga poslovanja.
ZAGREB, 26. svibnja (Hina) - Predviđenim povećanjem željezničkog prometa do 2001. godine transportni bi učinak mogao premašiti prijeratni za 50 do 60 posto, stoji u izvješću o stanju, sanaciji, restrukturiranju i razvoju Hrvatskih željeznica (HŽ), o kojemu će uskoro raspravljati zastupnici Zastupničkog doma hrvatskoga Sabora. To je javno poduzeće, u sklopu spomenutog izvješća, predložilo i mjere financijske konsolidacije i povećanja učinkovitosti svoga poslovanja. #L# Transportni učinak u HŽ-u trebao bi biti uvećan već ove godine. Primjerice, navodi se u izvješću, otvaranjem magistralne pruge Dobova-Zagreb-Tovarnik ove će godine učinak dosegnuti približno 40 posto predratnoga, a u 1998. godini porast će do 45 posto, što bi značilo i između 50 i 60 milijuna kuna financijskog učinka. Ove će se godine povećati i prijevoz na pruzi Rijeka-Zagreb- Koprivnica, čiji transportni učinak izravno ovisi o uspješnom poslovanju Luke Rijeka. Osim toga, povećanje prometa ove se godine očekuje i u lukama Ploče, Split, Šibenik i Zadar, što će također utjecati na povećanje transportnog učinka na željeznici, uz otvaranje prometa Dravom i Dunavom te osposobljavanje luka u Osijeku i Vukovaru, kojima bi se promet povećao za otprilike milijun tona na godinu. Također, u HŽ-u najavljuju kako će do kraja godine riješiti i status nerentabilnih pruga, smanjiti broj vlakova, promijeniti tarifni sustav u putničkom prometu te privatizirati ili prodati nekretnine koje nisu u funkciji procesa prijevoza i budućeg razvoja. Usporedo s provedbom ostalih mjera, u HŽ-u najavljuju i rješavanje problema viška zaposlenih, naplatu zaostalih potraživanja od Zajednice Jugoslavenskih željeznica, koja bez kamata iznose 18,3 milijuna ekija, te racionalizaciju zaliha. Spomenute mjere nužne su zbog nedovoljnog ulaganja u željezničku infrastrukturu i prijevozne kapacitete u posljednjih pet godina, smatraju u HŽ-u dodajući kako je upravo zbog toga smanjena performansa željezničkih kapaciteta. Dugoročnim mjerama razvitka željezničkog prometa, tj. do 2001. godine, u HŽ-u planiraju uložiti 3,41 milijardu kuna u područje infrastrukture i 3,76 milijardi kuna u područje prijevoza. (Hina) at sbo 261103 MET may 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙