ZAGREB, 15. svibnja (Hina) - Nacrt voznog reda '97./'98. Hrvatskih željeznica (HŽ), kojim se predviđa smanjenje prometa, posebice prigradskog, smanjit će ionako neodgovarajuću kvalitetu željezničkog prometa, a glavni je razlog
predviđenih restrikcija namjera Uprave HŽ-a da do kraja godine otpusti 1.500 zaposlenika, ponajviše invalida rada, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare Sindikata željezničara Hrvatske (SŽH).
ZAGREB, 15. svibnja (Hina) - Nacrt voznog reda '97./'98. Hrvatskih
željeznica (HŽ), kojim se predviđa smanjenje prometa, posebice
prigradskog, smanjit će ionako neodgovarajuću kvalitetu željezničkog
prometa, a glavni je razlog predviđenih restrikcija namjera Uprave
HŽ-a da do kraja godine otpusti 1.500 zaposlenika, ponajviše invalida
rada, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare Sindikata
željezničara Hrvatske (SŽH). #L#
SŽH je želio organizirati javnu raspravu kako bi javnost bila
upoznata što donosi novi vozni red HŽ-a koji će stupiti na snagu 1.
lipnja, ali Uprava HŽ-a, Ministarstvo pomorstva, prometa i veza te
zagrebačko Gradsko poglavarstvo nisu se odazvali pozivu, rekao je
dopredsjednik sindikata Goran Kovačić.
Novi vozni red oslabit će povezanost Zagreba s većim hrvatskim
gradovima, ustvrdio je Kovačić, jer se, primjerice, ukida jedini
izravni vlak za Pulu, te putnički vlakovi na pravcu Zagreb-Rijeka u
vremenu od 16,40 sati do šest sati idućeg dana. Također se ukida jedan
par vlakova na pruzi Zagreb-Split, a ostalima se smanjuje broj vagona,
dok se dio vlakova prema Osijeku, Vinkovcima i drugim gradovima u
kontinentalnoj Hrvatskoj proglašava sezonskim, što znači smanjenje
broja vlakova tijekom zimskog razdoblja, naveo je Kovačić.
Poseban je problem smanjenja broja prigradskih vlakova, iako je
popunjenost tih vlakova dosad bila stopostotna, čime je bio značajno
rasterećen gradski i prigradski promet u Zagrebu, istaknuo je Kovačić.
Zagrebački županijski povjerenik SSSH Mario Iveković izrazio je
čuđenje zbog "nezainteresiranosti Gradskog poglavarstva za redukciju
prigradskog prometa u vrijeme preopterećenosti cijelog zagrebačkog
prometnog sustava". Gradsko poglavarstvo trebalo bi subvencionirati
prigradski željeznički promet jer se on pokazao jedinim poboljšanjem u
proteklom razdoblju, drži Iveković.
Glavni je razlog predviđenih restrikcija namjera Uprave da do kraja
godine otpusti 1.500 zaposlenika, što je predviđeno jednogodišnjim
planom poslovanja HŽ-a usvojenim u travnju, ocijenila je
dopredsjednica sindikata Katarina Mindum. "Otpuštanje radnika
opravdava se navodnim uštedama, iako bi se od tih 1.500 ljudi
uštedjelo samo 20 milijuna kuna, dok projicirani gubitak za '97.
iznosi 460 milijuna kn, od čega će se 146 milijuna isplatiti samo za
kamate na kredite za tekuće poslovanje HŽ-a", kazala je Mindum.
Uprava kani prvo otpustiti invalide rada, jer je počela
organizirati sastanke s invalidima na kojima im nudi potpisivanje
pristanka na otkaz, iako HŽ nema dovoljno sredstava za isplatu
otpremnina, ustvrdila je Mindum. Stoga sindikat zaključuje da Uprava
namjerava otpuštene invalide prebaciti na teret Republičkog fonda
mirovinskog i invalidskog osiguranja Hrvatske, rečeno je na
konferenciji.
(Hina) md ds
151621 MET may 97