ZAGREB, 14. svibnja (Hina) - Konačni prijedlog zakona o udrugama, koji je u drugome čitanju pred zastupnicima Sabora Republike Hrvatske, izazvao je negodovanje 103 nevladine udruge sa 122.075 članova i korisnika, istaknuli su na
današnjoj konferenciji za novinstvo, sazvanoj u povodu amandmana na konačni prijedlog zakona o udrugama, predstavnici "Inicijative za treći sektor". Dodali su kako su svoje primjedbe na predloženi zakon dostavili i saborskim zastupnicima i saborskim odborima, a danas će, kako su istaknuli, na poziv saborske zastupnice Željke Antunović, primjedbe na konačni prijedlog zakona imati priliku izreći i na sjednici saborskog Odbora za mladež, obitelj i šport.
ZAGREB, 14. svibnja (Hina) - Konačni prijedlog zakona o udrugama, koji
je u drugome čitanju pred zastupnicima Sabora Republike Hrvatske,
izazvao je negodovanje 103 nevladine udruge sa 122.075 članova i
korisnika, istaknuli su na današnjoj konferenciji za novinstvo,
sazvanoj u povodu amandmana na konačni prijedlog zakona o udrugama,
predstavnici "Inicijative za treći sektor". Dodali su kako su svoje
primjedbe na predloženi zakon dostavili i saborskim zastupnicima i
saborskim odborima, a danas će, kako su istaknuli, na poziv saborske
zastupnice Željke Antunović, primjedbe na konačni prijedlog zakona
imati priliku izreći i na sjednici saborskog Odbora za mladež, obitelj
i šport. #L#
Prva primjedba "Inicijative za treći sektor" na amandmane konačnog
prijedloga zakona o udrugama odnosi se na način registracije udruga
pri ovlaštenu tijelu državne uprave i vođenje registra udruga.
Predstavnici "Inicijative" drže kako ovlaštena državna tijela mogu
zlorabiti nejasnoće glede upisa udruga u registar te da su odredbe
koje onemogućuju registraciju bez dozvole tih tijela za obavljanje
stanovitih djelatnosti nepotrebne. Umjesto "rješenja" o zahtjevu za
upis "Inicijativa" je zatražila "rješenje" za upis, a također da,
odbije li se registrirati udruga, u "rješenju" treba nabrojiti
razloge, kako bi se, po mišljenju "Inicijative", izbjegao samovolja i
zloporaba. Također smatraju kako bi registar udruga trebalo voditi
Ministarstvo uprave, jer županijski registri stvaraju zbrku.
Druga primjedba tiče se načina financiranja udruga, a "Inicijativa"
drži kako bi se novac iz državnoga proračuna i iz proračuna jedinica
mjesne uprave i samouprave trebala dodjeljivati udrugama javnim
natječajima, i to onim udrugama kojih programi zadovoljavaju uvjete, a
ne, kako se konačnim prijedlogom zakona predviđa, da će se taj novac
dodjeljivati udrugama od interesa za Hrvatsku, a da se pritom ne
definira koje su to udruge i koji su to državni interesi.
Treća se primjedba odnosi na reguliranje javnosti udruge, u kojoj se
navodi kako udruga ima pravo statutom sama odlučiti kako će
organizirati komunikaciju među članovima i s kojim će javnim medijima
surađivati, te da se načelo javnosti rada udruga može zadovoljiti
godišnjim izvješćima o radu udruge tijelu državne uprave u kojemu su
registrirane.
Četvrta se primjedba odnosi na amandmane o zabrani djelovanja
udruge, a članovi "Inicijative" drže kako je privremena ili trajna
zabrana rada udruge ozbiljna mjera koju, po njihovu mišljenju, ne bi
smjela donositi izvršna vlast, već sud na osnovi činjenica, a na
temelju Ustava koji jamči diobu vlasti na zakonodavnu, izvršnu i
sudbenu.
Peta se primjedba odnosi na kaznene odredbe, a članovi "Inicijative"
istaknuli su kako su kazne predviđene konačnim prijedlogom zakona o
udrugama neprimjereno visoke te kako će izazvati brojne stečajne
postupke udruga, čak i zbog banalnih prekršaja.
(Hina) bma vkn
142106 MET may 97