FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

INICIJATIVA ZA TREĆI SEKTOR-PROTIV KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA O UDRUGAMA

ZAGREB, 14. svibnja (Hina) - Konačni prijedlog zakona o udrugama, koji je u drugome čitanju pred zastupnicima Sabora Republike Hrvatske, izazvao je negodovanje 103 nevladine udruge sa 122.075 članova i korisnika, istaknuli su na današnjoj konferenciji za novinstvo, sazvanoj u povodu amandmana na konačni prijedlog zakona o udrugama, predstavnici "Inicijative za treći sektor". Dodali su kako su svoje primjedbe na predloženi zakon dostavili i saborskim zastupnicima i saborskim odborima, a danas će, kako su istaknuli, na poziv saborske zastupnice Željke Antunović, primjedbe na konačni prijedlog zakona imati priliku izreći i na sjednici saborskog Odbora za mladež, obitelj i šport.
ZAGREB, 14. svibnja (Hina) - Konačni prijedlog zakona o udrugama, koji je u drugome čitanju pred zastupnicima Sabora Republike Hrvatske, izazvao je negodovanje 103 nevladine udruge sa 122.075 članova i korisnika, istaknuli su na današnjoj konferenciji za novinstvo, sazvanoj u povodu amandmana na konačni prijedlog zakona o udrugama, predstavnici "Inicijative za treći sektor". Dodali su kako su svoje primjedbe na predloženi zakon dostavili i saborskim zastupnicima i saborskim odborima, a danas će, kako su istaknuli, na poziv saborske zastupnice Željke Antunović, primjedbe na konačni prijedlog zakona imati priliku izreći i na sjednici saborskog Odbora za mladež, obitelj i šport. #L# Prva primjedba "Inicijative za treći sektor" na amandmane konačnog prijedloga zakona o udrugama odnosi se na način registracije udruga pri ovlaštenu tijelu državne uprave i vođenje registra udruga. Predstavnici "Inicijative" drže kako ovlaštena državna tijela mogu zlorabiti nejasnoće glede upisa udruga u registar te da su odredbe koje onemogućuju registraciju bez dozvole tih tijela za obavljanje stanovitih djelatnosti nepotrebne. Umjesto "rješenja" o zahtjevu za upis "Inicijativa" je zatražila "rješenje" za upis, a također da, odbije li se registrirati udruga, u "rješenju" treba nabrojiti razloge, kako bi se, po mišljenju "Inicijative", izbjegao samovolja i zloporaba. Također smatraju kako bi registar udruga trebalo voditi Ministarstvo uprave, jer županijski registri stvaraju zbrku. Druga primjedba tiče se načina financiranja udruga, a "Inicijativa" drži kako bi se novac iz državnoga proračuna i iz proračuna jedinica mjesne uprave i samouprave trebala dodjeljivati udrugama javnim natječajima, i to onim udrugama kojih programi zadovoljavaju uvjete, a ne, kako se konačnim prijedlogom zakona predviđa, da će se taj novac dodjeljivati udrugama od interesa za Hrvatsku, a da se pritom ne definira koje su to udruge i koji su to državni interesi. Treća se primjedba odnosi na reguliranje javnosti udruge, u kojoj se navodi kako udruga ima pravo statutom sama odlučiti kako će organizirati komunikaciju među članovima i s kojim će javnim medijima surađivati, te da se načelo javnosti rada udruga može zadovoljiti godišnjim izvješćima o radu udruge tijelu državne uprave u kojemu su registrirane. Četvrta se primjedba odnosi na amandmane o zabrani djelovanja udruge, a članovi "Inicijative" drže kako je privremena ili trajna zabrana rada udruge ozbiljna mjera koju, po njihovu mišljenju, ne bi smjela donositi izvršna vlast, već sud na osnovi činjenica, a na temelju Ustava koji jamči diobu vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu. Peta se primjedba odnosi na kaznene odredbe, a članovi "Inicijative" istaknuli su kako su kazne predviđene konačnim prijedlogom zakona o udrugama neprimjereno visoke te kako će izazvati brojne stečajne postupke udruga, čak i zbog banalnih prekršaja. (Hina) bma vkn 142106 MET may 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙