ZAGREB, 29. travnja (Hina) - Da bi se sljedećih godina što više udovoljavalo zahtjevima modernog turističkog tržišta, poslovnu bi politiku turističkih tvrtki što više trebalo prilagoditi Programu za 21. stoljeće - AGENDI 21. U taj
program, koji sadrži načela održivog razvitka, gospodaranja okolišom i zbrinjavanja krupnog otpada, među prvima se u Hrvatskoj uključila turistička tvrtka Jadranka d.d. iz Malog Lošinja.
ZAGREB, 29. travnja (Hina) - Da bi se sljedećih godina što više
udovoljavalo zahtjevima modernog turističkog tržišta, poslovnu bi
politiku turističkih tvrtki što više trebalo prilagoditi Programu za
21. stoljeće - AGENDI 21. U taj program, koji sadrži načela održivog
razvitka, gospodaranja okolišom i zbrinjavanja krupnog otpada, među
prvima se u Hrvatskoj uključila turistička tvrtka Jadranka d.d. iz
Malog Lošinja. #L#
Ta tvrtka, u sklopu određivanja i vođenja poslovne i razvojne
politike veliku pozornost pridaje zaštiti okoliša u svim segmentima
poslovanja. Osnovni cilj strategije i politike zaštite okolišta jest
da postupnom provedbom poslovne politike na najracionalniji način i u
najkraće vrijeme dođe do poboljšanja stanja i dosezanja, pa čak i
nadmašivanja visokih zapadnoeuropskih standarda u zaštiti okoliša. Tim
više što pojedini inozemni turoperatori prilikom zakupa kapaciteta
traže ispunjenje određenih ekoloških standarda i normi.
Pod geslom "Naš okoliš očekuje zahtjevnog gosta", provedene su brojne
mjere i aktivnosti kako bi se, među ostalim, gospodarilo otpadom s
najmanjom mogućom proizvodnjom i ekološkim opterećenjem okoliša, što
više uklonili negativni utjecaji na okoliš, očuvali prirodni resursi i
smanjila potrošnja energije i vode.
Ponajprije, provedena je analiza isplativosti niza projekata, uvedene
su organizacijske promjena te novi sustav donošenja odluka, istaknuli
su u tvrtki i objasnili da prilikom odabira prioriteta okolišnih mjera
i aktivnosti treba postići ravnotežu između troškova određenog
programa i njegovih očekivanih pozitivnih učinaka prema analizi
troškova i koristi. Provedba različitih investicijskih projekata
Jadranki je omogućila i znatne uštede, koje su prošle godine, kazao je
njezin voditelj energetike i zaštite okoliša Igor Raguzin, dosegnule
otprilike 200 tisuća njemačkih maraka.
Poticanje visokokvalitetnog turizma u hotelijerskom poslovanju u
Hrvatskoj, prvenstveno kroz buđenje ekološke svijesti građana i
podizanja kvalitete turističke ponude, opredjeljenje je za koje se
moraju odlučiti sve hrvatske hotelske tvrtke, smatraju u Jadranki.
Za izgradnju prepoznatljivog hrvatskog turističkog proizvoda u
budućnosti presudan će čimbenik biti nova i kvalitetna turistička
ponuda, koja se ne može stvoriti bez očuvanih prirodnih,
ambijentalno oplemenjenih prostora, uređenog zemljišta, izgrađenog
sustava zaštite od svih oblika onečišćenja, čistog zraka i vode.
Kako smatraju u toj tvrtki, svaki bi hrvatski građanin trebao postati
aktivni sudionik u stvaranju ekološkog turizma, a aktivno okolišno
gospodarenje u turizmu može se ostvariti razvojem ekomenadžmenta.
Stvaranje ekomenadžmenta - ekološki orjentiranog poslovodstva, proces
je u koji se mora uključiti svaka turistička tvrtka i svi njezini
djelatnici.
Raguzin drži da u Hrvatskoj treba izgraditi ekološki hotel, po uzoru
na njemačke hotele Goldene Kanne i Dinkelsbuehl, u kojem će se
udružiti sve mjere zaštite okoliša. Na takvom će se modelu, smatra on,
proširivati ekološka politika na ostala područja poslovanja turističke
tvrtke te izgraditi imidž na postizanju značajnih rezultata u području
zaštite okoliša.
(Hina) splj sab
291035 MET apr 97