ZAGREB, 25. travnja (Hina) - Ustavni sud Republike Hrvatske rješavajući žalbu Hrvatske socijalno-liberalne stranke na današnjoj je sjednici donio rješenje kojim se odbija kao neosnovana žalba podnijeta protiv rješenja Županijskog
izbornog povjerenstva Županije Primorsko-goranske od 17. travnja 1997.
ZAGREB, 25. travnja (Hina) - Ustavni sud Republike Hrvatske
rješavajući žalbu Hrvatske socijalno-liberalne stranke na današnjoj je
sjednici donio rješenje kojim se odbija kao neosnovana žalba podnijeta
protiv rješenja Županijskog izbornog povjerenstva Županije
Primorsko-goranske od 17. travnja 1997. #L#
U obrazloženju se kaže kako je Hrvatska socijalno liberalna stranka
podnijela po ovlaštenom predstavniku Boži Kovačeviću žalbu protiv
rješenja Županijskog izbornog povjerenstva Županije primorsko-goranske
navedenog u izreci kojim je odbijen prigovor kao neosnovan.
U žalbi se navodi da je bilo nepravilnosti u postupku izbora članova
Općinskog vijeća Općine Ravna Gora, jer se žalitelj na zbirnoj listi
kandidata za članove Općinskog vijeća Općine Ravna Gora i na glasačkim
listićima nalazio pod različitim rednim brojevima (2 odnosno 3), što
smatra da je izravno utjecalo na rezultate izbora, s obzirom da je
njihova promidžba bila temeljena na broju pod kojim su označeni u
zbirnoj listi.
U obrazloženju rješenja Ustavnog suda stoji kako žalba nije osnovana.
Prema članku 41. stavak 2. Zakona o izboru članova predstavničkih
tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i
samouprave ("Narodne novine", broj 90/92, 69/95, 59/96, 63/96 - dalje:
Zakon) kandidatske liste jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice
lokalne uprave i samouprave navode se na glasačkom listiću onim redom
kojim su navedene na zbirnoj listi kandidatskih lista jedinice lokalne
samouprave, odnosno jedinice lokalne prave i samouprave. Ispred naziva
stavlja se broj.
Županijsko izborno povjerenstvo je po pravu nadzora izvršilo ispravak
zbirne općinske liste na način da je na glasački listić unijelo
redoslijed prema abecednomm redu u smislu članka 18. stavak 2. Zakona.
Ovaj način ispravljanja nije sukladan citiranoj odredbi članka 41.
Zakona.
Međutim, po ocjeni Suda, istaknuta nepravilnost nije takve
naravi da bi bitno utjecala na rezultate izbora niti žalitelj ističe
konkretne pokazatelje u tom smislu.
Naime, iako se u promidžbenom materijalu (letku) pozivaju glasači da
na glasačkom listiću zaokruže broj 2 (prema redoslijedu na zbirnoj
kandiatskoj listi), a na glasačkom listiću taj brojj nije bio ispred
naziva stranaka HSLS i SDP, promidžbena poruka se poglavito zasniva na
drugim vrijednostima, a iz glasačkog listića bilo je vidljivo pod
kojim brojem su navedene stranke, što ne dovodi u sumnju niti
žalitelj.
Slijedom izloženog odlučeno je kao u izreci, kaže se u rješenju, te
dodaje kako Ustavni sud temelji svoju odluku na članku 38. Ustavnog
zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske te članka 60. Zakona o
izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i
jedinica lokalne uprave i samouprave.
(Hina) pp mc
252122 MET apr 97