CANNES, 18. travnja (Hina/AFP) - Prema istraživanju koje je u 40 država svijeta provela tvrtka Eurodata TV, televizijski gledatelji u svim državama svijeta sve više vremena provode pred svojim televizorima, ali i sve više mijenjaju
kanale pa i najbolji među njima teško uspijevaju zadržati publiku.
CANNES, 18. travnja (Hina/AFP) - Prema istraživanju koje je u 40
država svijeta provela tvrtka Eurodata TV, televizijski gledatelji u
svim državama svijeta sve više vremena provode pred svojim
televizorima, ali i sve više mijenjaju kanale pa i najbolji među njima
teško uspijevaju zadržati publiku. #L#
Osim u SAD-u, gdje su televizijski gledatelji u 1996. i 1995. ispred
malog ekrana provodili prosječno četiri sata na dan, u svim ostalim
državama u kojima je provedena anketa zabilježen je porast od 18
minuta na dan. Takav je i slučaj Mađarske, čiji građani pred
televizijskim prijamnikom provode u prosjeku tri sata i 33 minute na
dan.
Najviše je gledatelja na jugu Europe, osobito u Turskoj i u Italiji,
s prosjekom od tri sata i 36 minuta na dan, a odmah iza njih su
Britanci s tri sata i 25 minuta.
Najmanje su zainteresirani gledatelji u skandinavskim zemljama,
osobito u Danskoj - jedinoj državi na svijetu u kojoj se prosječno
vrijeme koje gledatelji provedu pred televizorom smanjilo na dva sata
i 29 minuta.
Najspektakularniji porast zabilježen je u Poljskoj, gdje je dnevni
prosjek četiri sata i jedna minuta, što znači da je u odnosu na prošlu
godinu prosjek skočio za pola sata.
Iako gledatelji sve više vremena provode pred televizorima, oni zbog
velike ponude sve manje gledaju samo jedan kanal. Tako se 1995.
petnaestak europskih kanala još moglo pohvaliti da ih gleda trećina
gledatelja u njihovoj državi, a samo godinu dana poslije ostali su bez
gledateljstva.
Isto se događa i državnim televizijskim kućama, a iznimke su
francuska, finska i britanska državna televizija.
Osim toga, u Francuskoj je 1996. najgledaniji bio američki film
"Sister Act", a od deset najgledanijih filmova - četiri su američke
proizvodnje.
U Njemačkoj su, međutim, na vrhu ljestvice najgledanijih samo
njemački proizvodi.
(Hina) rug dgk
180134 MET apr 97