LONDON, 25. ožujka (Hina/Reuter) - Duhanske su tvrtke u cijelom svijetu, pritisnute tužbama i povećanom restrikcijom pri reklamiranju svojih proizvoda, bile prisiljene pronaći nove načine promocije.
LONDON, 25. ožujka (Hina/Reuter) - Duhanske su tvrtke u cijelom svijetu,
pritisnute tužbama i povećanom restrikcijom pri reklamiranju svojih
proizvoda, bile prisiljene pronaći nove načine promocije. #L#
U tom nastojanju, proizvođači cigareta sve više proširuju svoju
djelatnost na, primjerice, proizvodnju odjevnih predmeta i turističko
posredovanje. Nudi se tako obuća marke Camel, odjeća Marlboro,
nosači zvuka u trgovinama Salem ili odmori u putničkoj agenciji
Peter Styvesant. Isto tako, sponzoriraju sportske događaje, od
automobilskih utrka do natjecanja u biljaru.
Restrikciju za duhanske tvrtke potaknule su zapadnoeuropske zemlje,
a taj se utjecaj proširio i na tržišta istočne Europe i Azije.
Tako je u Kini, na koju otpada trećina svjetske potrošnje cigareta,
još 1995. donesena zabrana o reklamiranju duhanskih proizvoda i
sponzorstva duhanskih tvrtkia. I u Vijetnamu je početkom ove godine
ponovno zabranjeno reklamiranje, dok će u Bugarskoj biti zabranjeno
samo na televiziji.
Francuska je pak, još 1993. godine donijela zakon kojima zabranje
svaki oblik izravnog i neizravnog reklamiranja duhanskih proizvoda.
Na radiju i televiziji zabranjeno je reklamiranje tih proizvoda i
u Njemačkoj te Velikoj Britaniji, premda su u tim zemljama dopušteni
drugi oblici reklame, pri kojima proizviđači rabe različita kreativna
rješenja.
Svjetsko tržište cigareta poraslo je, po procjenama stručnjaka, od 1992.
do 1996. godine više od 20 posto. Kinesko je duhansko tržište pak, u tom
razdoblju poraslo 40 posto, no, rast mu je bio usporen 1994., ponajprije
zbog visokih cijena cigareta.
(Hina) at sab
251049 MET mar 97