ZADAR, 5. ožujka (Hina) - Dr. Jure Radić, ministar razvitka i obnove i jedan od projektanata mosta, objavio je danas da je novi Maslenički most završen i da će od idućega ponedjeljka, 10. ožujka, preko njega početi promet za sva
vozila. Istoga dana počet će i demontaža pontonskoga mosta preko novskoga tjesnaca. Most dug 377 metara i širok 21,40 metara izgradio je splitski "Konstruktor". Njegova cijena je oko 80 milijuna kuna bez troškova uređenja pristupnih cesta.
ZADAR, 5. ožujka (Hina) - Dr. Jure Radić, ministar razvitka i obnove i
jedan od projektanata mosta, objavio je danas da je novi Maslenički
most završen i da će od idućega ponedjeljka, 10. ožujka, preko njega
početi promet za sva vozila. Istoga dana počet će i demontaža
pontonskoga mosta preko novskoga tjesnaca. Most dug 377 metara i širok
21,40 metara izgradio je splitski "Konstruktor". Njegova cijena je oko
80 milijuna kuna bez troškova uređenja pristupnih cesta. #L#
Ministar Radić je to izjavio nakon što je obišao sagrađeni most i
nakon što je proboravio kraće vrijeme ispod mosta dok je na njegovom
kolniku bilo 16 natovarenih kamiona. Stari je običaj, rekao je
ministar Radić, da graditelji stanu ispod mosta u trenutku njegova
ispitivanja pod najvećim opterećenjem i time pokažu da je dobro ono
što je napravljeno. "Okrećemo se novim mostovima i novim izazovima.
Želimo što prije povezati sjeverni i južni dio Hrvatske u jedinstven
prometni sustav, a novi Maslenički most dio je toga sustava, a ne
spomenik sam sebi", rekao je ministar Radić.
Ministar je Radić na gradilištu Masleničkog mosta održao kraću
konferenciju za novinare na kojoj je, uz ostalo, i pročitao pismo
graditelja mosta upućeno predsjedniku RH dr. Franji Tuđmanu, te je
zahvalio svima koji su sudjelovali u njegovoj gradnji.
"Sagradili smo Maslenički most, najveće ikad ostvareno cjelovito
djelo hrvatskih graditelja. On jest i ostat će simbol poslijeratne
obnove, odraz hrabrosti i prkosa graditelja koji su i izloženi
granatiranju premošćivali ždrilo", ističu u pismu graditelji i
napominju da su posebnosti toga mosta - "petnaesti po veličini raspon
armirano-betonskoga luka u svijetu, prvi armirano-betonski veliki most
u svijetu na jednom luku, prva u svijetu poznata i potpuno nova
primjena trajnosnog sustava te dugoročno praćenje mosta koje je
potpuno kompjutorizirano, a ustanovljeno na temelju našeg istraživanja
postojećih mostova, - nova tehnologija u gradnji".
Napominjući da će te i druge posebnosti tom mostu osigurati mjesto u
udžbenicima mostogradnje, a vjerojatno i odgovarajuće mjesto kao
bitnom doprinosu u razvoju graditeljstva, graditelji ističu da je "za
sve nas, most daleko više jer smo njegovom gradnjom prkosili
neprijatelju podižući takvu građevinu jedan kilometar od bojišnice.
Njegovom gradnjom počeli smo razvoj suvremenog prometnog sustava
Hrvatske ne prihvaćajući ponavljanje maloga mosta, nego se jasno
usmjerujući na veze sjeverne i južne Hrvatske, ne na balkanski, nego
na europski način. Malodušnima u svijetu i među nama smo pokazali da
Hrvati znaju bez ičije pomoći, znanjem i znojem, podići i najsloženije
građevine. Radosni smo jer završavamo gradnju u najsloženijim
okolnostima bez ikakve nezgode", stoji na kraju pisma koje su
graditelji Masleničkog mosta uputili danas predsjedniku RH dr. Franji
Tuđmanu uz poziv da uskoro svečano pusti most u promet.
Nakon što je pročitano pismo graditelja, ministar Radić je, govoreći o
mogućem zatvaranju mosta zbog bure, istaknuo kako će se prije dogoditi
da prometnice izvan mosta budu zatvorene nego sam most. Dodao je da se
most pod opterećenjem ponaša upravo onako kako je i projektiran i da
su pomaci pod teretom manji od jednog milimetra, što znači da su
odstupanja manja od planiranih i da je most više nego siguran.
Ministar Radić je, govoreći o probijanju tunela Sveti Rok s južne
strane Velebita, rekao da je već iskopano stotinjak metara tunela u
unutrašnjosti Velebita.
Današnjem događaju na Masleničkom mostu bili su nazočni župan
zadarski Šime Prtenjača, članovi Županijskog poglavarstva, direktor
splitskog "Konstruktora" Željko Žderić, direktor Hrvatskih cesta
Aleksandar Čaklović i mnogi drugi gosti.
Kada u ponedjeljak počne promet preko novog Masleničkog mosta, vozači
neće plaćati nikakvu mostarinu, napomenuo je ministar Radić, dodajući
kako slijedi još uređenje zelenila i ravnanje terena oko mosta.
(Hina) im gk
051435 MET mar 97