FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PROMET MASLENIČKIM MOSTOM OD PONEDJELJKA

ZADAR, 5. ožujka (Hina) - Dr. Jure Radić, ministar razvitka i obnove i jedan od projektanata mosta, objavio je danas da je novi Maslenički most završen i da će od idućega ponedjeljka, 10. ožujka, preko njega početi promet za sva vozila. Istoga dana počet će i demontaža pontonskoga mosta preko novskoga tjesnaca. Most dug 377 metara i širok 21,40 metara izgradio je splitski "Konstruktor". Njegova cijena je oko 80 milijuna kuna bez troškova uređenja pristupnih cesta.
ZADAR, 5. ožujka (Hina) - Dr. Jure Radić, ministar razvitka i obnove i jedan od projektanata mosta, objavio je danas da je novi Maslenički most završen i da će od idućega ponedjeljka, 10. ožujka, preko njega početi promet za sva vozila. Istoga dana počet će i demontaža pontonskoga mosta preko novskoga tjesnaca. Most dug 377 metara i širok 21,40 metara izgradio je splitski "Konstruktor". Njegova cijena je oko 80 milijuna kuna bez troškova uređenja pristupnih cesta. #L# Ministar Radić je to izjavio nakon što je obišao sagrađeni most i nakon što je proboravio kraće vrijeme ispod mosta dok je na njegovom kolniku bilo 16 natovarenih kamiona. Stari je običaj, rekao je ministar Radić, da graditelji stanu ispod mosta u trenutku njegova ispitivanja pod najvećim opterećenjem i time pokažu da je dobro ono što je napravljeno. "Okrećemo se novim mostovima i novim izazovima. Želimo što prije povezati sjeverni i južni dio Hrvatske u jedinstven prometni sustav, a novi Maslenički most dio je toga sustava, a ne spomenik sam sebi", rekao je ministar Radić. Ministar je Radić na gradilištu Masleničkog mosta održao kraću konferenciju za novinare na kojoj je, uz ostalo, i pročitao pismo graditelja mosta upućeno predsjedniku RH dr. Franji Tuđmanu, te je zahvalio svima koji su sudjelovali u njegovoj gradnji. "Sagradili smo Maslenički most, najveće ikad ostvareno cjelovito djelo hrvatskih graditelja. On jest i ostat će simbol poslijeratne obnove, odraz hrabrosti i prkosa graditelja koji su i izloženi granatiranju premošćivali ždrilo", ističu u pismu graditelji i napominju da su posebnosti toga mosta - "petnaesti po veličini raspon armirano-betonskoga luka u svijetu, prvi armirano-betonski veliki most u svijetu na jednom luku, prva u svijetu poznata i potpuno nova primjena trajnosnog sustava te dugoročno praćenje mosta koje je potpuno kompjutorizirano, a ustanovljeno na temelju našeg istraživanja postojećih mostova, - nova tehnologija u gradnji". Napominjući da će te i druge posebnosti tom mostu osigurati mjesto u udžbenicima mostogradnje, a vjerojatno i odgovarajuće mjesto kao bitnom doprinosu u razvoju graditeljstva, graditelji ističu da je "za sve nas, most daleko više jer smo njegovom gradnjom prkosili neprijatelju podižući takvu građevinu jedan kilometar od bojišnice. Njegovom gradnjom počeli smo razvoj suvremenog prometnog sustava Hrvatske ne prihvaćajući ponavljanje maloga mosta, nego se jasno usmjerujući na veze sjeverne i južne Hrvatske, ne na balkanski, nego na europski način. Malodušnima u svijetu i među nama smo pokazali da Hrvati znaju bez ičije pomoći, znanjem i znojem, podići i najsloženije građevine. Radosni smo jer završavamo gradnju u najsloženijim okolnostima bez ikakve nezgode", stoji na kraju pisma koje su graditelji Masleničkog mosta uputili danas predsjedniku RH dr. Franji Tuđmanu uz poziv da uskoro svečano pusti most u promet. Nakon što je pročitano pismo graditelja, ministar Radić je, govoreći o mogućem zatvaranju mosta zbog bure, istaknuo kako će se prije dogoditi da prometnice izvan mosta budu zatvorene nego sam most. Dodao je da se most pod opterećenjem ponaša upravo onako kako je i projektiran i da su pomaci pod teretom manji od jednog milimetra, što znači da su odstupanja manja od planiranih i da je most više nego siguran. Ministar Radić je, govoreći o probijanju tunela Sveti Rok s južne strane Velebita, rekao da je već iskopano stotinjak metara tunela u unutrašnjosti Velebita. Današnjem događaju na Masleničkom mostu bili su nazočni župan zadarski Šime Prtenjača, članovi Županijskog poglavarstva, direktor splitskog "Konstruktora" Željko Žderić, direktor Hrvatskih cesta Aleksandar Čaklović i mnogi drugi gosti. Kada u ponedjeljak počne promet preko novog Masleničkog mosta, vozači neće plaćati nikakvu mostarinu, napomenuo je ministar Radić, dodajući kako slijedi još uređenje zelenila i ravnanje terena oko mosta. (Hina) im gk 051435 MET mar 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙