PAG, 17. veljače (Hina) - Do kraja godine počet će obnova Paškoga mosta kako bi se preko njega uspostavio neograničen promet. Za sada preko mosta mogu prometovati vozila do 10 tona nosivosti, što bitno utječe ma poslovanje paških
tvrtaka te smanjuje njihovu konkuretnost.
PAG, 17. veljače (Hina) - Do kraja godine počet će obnova Paškoga
mosta kako bi se preko njega uspostavio neograničen promet. Za sada
preko mosta mogu prometovati vozila do 10 tona nosivosti, što bitno
utječe ma poslovanje paških tvrtaka te smanjuje njihovu konkuretnost.
#L#
Paški su gospodarstvenici za nedavna razgovora u Pagu upozorili
ministra pomorstva, prometa i veza Željka Lužavca da treba što brže
obnoviti Paški most, jer je on najvažnija prometna veza otoka s kopnom
i životna veza za novi Maslenički most i buduću autocestu.
Pošto je veći dio magistralne ceste preko otoka Paga obnovljen,
preostaje još obnoviti desetak kilometara te ceste i Paški most. To će
biti, kako su istaknuli Pažani, kraj prometne izoliranosti otoka.
Preko Paškoga mosta sada je dopušten promet kamionima do 10 tona
nosivosti, što bitno utječe na poslovanje paških poduzeća.
Predstavnici poduzeća "Pag-plastika" minsitru su Lužavcu kazali kako
prevezu više od 500 tegljača robe na godinu koji ne smiju prometovati
preko mosta, nego se koriste trajektima što onda bitno poskupljuje
troškove poslovanja i smanjuje konkurnetnost te tvrtke na tržištu.
Most je za nas strateško prometno pitanje, naglasili su tom prigodom
paški gospodarstvenici.
Direktor "Hrvatskih cesta" Aleksandar Čaklović gospodarstvenicima je
rekao da će obnova Paškog mosta započet do kraja godine, a da se
sadašnja nosivost Paškoga mosta ne može povećati, jer bi time bila
ugrožena sigurnost prometa. Po njegovim riječima, Paški je most
oštećen velikim prometom u vrijeme Domovinskoga rata, zatim,
korozijom, a znatno je oštećen i srpskim zrakoplovnim raketiranjem
1991. "Paški je most u takvu stanju da mu je potrebno promijeniti
cijelu rasponsku konstrukciju", rekao je Čaklović i dodao da će se ta
konstrukcija zamijeniti posve novom, bilo čeličnom ili betonskom.
Od rujna 1991. do srpnja 1993. Paški je most bio jedina veza između
sjeverne i južne Hrvatske, jer su Srbi, srušivši Maslenički most i
okupiravši dio podvelebitskoga područja, onemogućili promet Jadranskom
cestom. U tom je razdoblju preko Paškoga mosta prometovalo i do 10.000
vozila na dan, a postavljena je i potporna skela da bi se učvrstila
nadlučna konstrukcija. Tek nakon akcije "Maslenice" i postavljanja
pontonskoga mosta preko Novskoga ždrila, u ljeto 1993., promet Paškim
mostom je znatno smanjen.
Na molbu Pažana ministar Lužavec je obećao da će uskoro posebno
razgovarati s Pažanima o obnovi mosta, koja je, kako je rekao, briga
države.
Ministar je napomenuo da su u Hrvatskoj tijekom Domovinskoga rata
srušena 62 mosta, a 44 su oštećena. "Hrvatska je država obnovila do
sada 40-ak mostova. U godinu dana smo učinili toliko koliko se u
drugim državama napravi za pet godina", naglasio je Lužavec.
Paški gradonačelnik Borko Oguić predložio je ministru da država
paškim gospodarskim tvrtkama podmiri troškove što nastaju zbog
nemogućnosti normalne uporabe mosta.
(Hina) im mc
171135 MET feb 97