FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

LUŽAVEC: OBNOVA PAŠKOGA MOSTA BRIGA DRŽAVE

PAG, 17. veljače (Hina) - Do kraja godine počet će obnova Paškoga mosta kako bi se preko njega uspostavio neograničen promet. Za sada preko mosta mogu prometovati vozila do 10 tona nosivosti, što bitno utječe ma poslovanje paških tvrtaka te smanjuje njihovu konkuretnost.
PAG, 17. veljače (Hina) - Do kraja godine počet će obnova Paškoga mosta kako bi se preko njega uspostavio neograničen promet. Za sada preko mosta mogu prometovati vozila do 10 tona nosivosti, što bitno utječe ma poslovanje paških tvrtaka te smanjuje njihovu konkuretnost. #L# Paški su gospodarstvenici za nedavna razgovora u Pagu upozorili ministra pomorstva, prometa i veza Željka Lužavca da treba što brže obnoviti Paški most, jer je on najvažnija prometna veza otoka s kopnom i životna veza za novi Maslenički most i buduću autocestu. Pošto je veći dio magistralne ceste preko otoka Paga obnovljen, preostaje još obnoviti desetak kilometara te ceste i Paški most. To će biti, kako su istaknuli Pažani, kraj prometne izoliranosti otoka. Preko Paškoga mosta sada je dopušten promet kamionima do 10 tona nosivosti, što bitno utječe na poslovanje paških poduzeća. Predstavnici poduzeća "Pag-plastika" minsitru su Lužavcu kazali kako prevezu više od 500 tegljača robe na godinu koji ne smiju prometovati preko mosta, nego se koriste trajektima što onda bitno poskupljuje troškove poslovanja i smanjuje konkurnetnost te tvrtke na tržištu. Most je za nas strateško prometno pitanje, naglasili su tom prigodom paški gospodarstvenici. Direktor "Hrvatskih cesta" Aleksandar Čaklović gospodarstvenicima je rekao da će obnova Paškog mosta započet do kraja godine, a da se sadašnja nosivost Paškoga mosta ne može povećati, jer bi time bila ugrožena sigurnost prometa. Po njegovim riječima, Paški je most oštećen velikim prometom u vrijeme Domovinskoga rata, zatim, korozijom, a znatno je oštećen i srpskim zrakoplovnim raketiranjem 1991. "Paški je most u takvu stanju da mu je potrebno promijeniti cijelu rasponsku konstrukciju", rekao je Čaklović i dodao da će se ta konstrukcija zamijeniti posve novom, bilo čeličnom ili betonskom. Od rujna 1991. do srpnja 1993. Paški je most bio jedina veza između sjeverne i južne Hrvatske, jer su Srbi, srušivši Maslenički most i okupiravši dio podvelebitskoga područja, onemogućili promet Jadranskom cestom. U tom je razdoblju preko Paškoga mosta prometovalo i do 10.000 vozila na dan, a postavljena je i potporna skela da bi se učvrstila nadlučna konstrukcija. Tek nakon akcije "Maslenice" i postavljanja pontonskoga mosta preko Novskoga ždrila, u ljeto 1993., promet Paškim mostom je znatno smanjen. Na molbu Pažana ministar Lužavec je obećao da će uskoro posebno razgovarati s Pažanima o obnovi mosta, koja je, kako je rekao, briga države. Ministar je napomenuo da su u Hrvatskoj tijekom Domovinskoga rata srušena 62 mosta, a 44 su oštećena. "Hrvatska je država obnovila do sada 40-ak mostova. U godinu dana smo učinili toliko koliko se u drugim državama napravi za pet godina", naglasio je Lužavec. Paški gradonačelnik Borko Oguić predložio je ministru da država paškim gospodarskim tvrtkama podmiri troškove što nastaju zbog nemogućnosti normalne uporabe mosta. (Hina) im mc 171135 MET feb 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙