ZAGREB, 24. prosinca (Hina) -VLADA PRIHVATILA NACRT STRATEGIJE GOSPODARSKOGA RAZVOJAZAGREB - Hrvatska je Vlada danas prihvatila radnu verziju Strategije gospodarskoga razvoja Republike Hrvatske do 2005. Završnu verziju te strategije
Vlada će prihvatiti pod kraj siječnja iduće godine i dostaviti je Hrvatskome državnom saboru. Strategija govori o Hrvatskoj kao otvorenoj europskoj državi, koje se gospodarstvo temelji na izvozu, rastu proizvodnosti, novim tehnologijama i znanju, izjavio je novinarima predsjednik Vlade Zlatko Mateša nakon vladine zatvorene sjednice. Vlada je danas prihvatila i program aktivnosti za uklanjanje nelikvidnosti, rješenje za virovitičku šećeranu i nacrt zakona o plaćama sudaca. Program za prevladavanje nelikvidnosti, po riječima premijera Mateše, temelji se na trima odrednicama. To su promjene u načinima osiguranja plaćanja (provest će ih Zavod za platni promet); zakonske promjene - Zakona o platnome prometu, Zakona o stečaju i Zakona o ovrsi, kako bi se zaštitili vjerovnici i ubrzali stečajni postupci. Treća je mjera, kojom država sebe obvezuje, da se za sva državna neplaćanja, odnosno za ono što plati nakon 90 dana, vjerovnicima priznaju kamate u visini eskontne stope Hrvatske narodne banke (HNB). Uz to, premijer naglašava da ministarstva ne
ZAGREB, 24. prosinca (Hina) -
VLADA PRIHVATILA NACRT STRATEGIJE GOSPODARSKOGA RAZVOJA
ZAGREB - Hrvatska je Vlada danas prihvatila radnu verziju
Strategije gospodarskoga razvoja Republike Hrvatske do 2005.
Završnu verziju te strategije Vlada će prihvatiti pod kraj siječnja
iduće godine i dostaviti je Hrvatskome državnom saboru. Strategija
govori o Hrvatskoj kao otvorenoj europskoj državi, koje se
gospodarstvo temelji na izvozu, rastu proizvodnosti, novim
tehnologijama i znanju, izjavio je novinarima predsjednik Vlade
Zlatko Mateša nakon vladine zatvorene sjednice. Vlada je danas
prihvatila i program aktivnosti za uklanjanje nelikvidnosti,
rješenje za virovitičku šećeranu i nacrt zakona o plaćama sudaca.
Program za prevladavanje nelikvidnosti, po riječima premijera
Mateše, temelji se na trima odrednicama. To su promjene u načinima
osiguranja plaćanja (provest će ih Zavod za platni promet);
zakonske promjene - Zakona o platnome prometu, Zakona o stečaju i
Zakona o ovrsi, kako bi se zaštitili vjerovnici i ubrzali stečajni
postupci. Treća je mjera, kojom država sebe obvezuje, da se za sva
državna neplaćanja, odnosno za ono što plati nakon 90 dana,
vjerovnicima priznaju kamate u visini eskontne stope Hrvatske
narodne banke (HNB). Uz to, premijer naglašava da ministarstva ne
bi mogla isplaćivati plaće ako s plaćanjima kasne više od 90 dana.
"To je naša unutarnja zadaća da sami sebi nametnemo red koji tražimo
i od drugih", rekao je premijer.
VLADA: NIZOZEMSKI COSUN OSTAJE VLASNIKOM VIROVITIČKE ŠEĆERANE
ZAGREB - Hrvatska je Vlada danas donijela i konačno rješenje za
virovitičku Šećeranu što je, ocijenio je premijer Zlatko Mateša,
vrlo značajno za Virovitičko-podravsku županiju i tamošnje
gospodarstvo. Ministar privatizacije Milan Kovač pojasnio je da bi
se početkom siječnja 1999. trebala održati Skupština dioničara
virovitičke Šećerane, na kojoj bi se trebala donijeti odluka o
smanjenju temeljnog kapitala Šećerane. Nizozemska tvrtka Cosun,
kako je prihvaćeno, Šećeranu će dokapitalizirati s 127 milijuna
kuna. Tako bi Hrvatski fond za privatizaciju ostao vlasnikom 20
posto Šećerane, a privatizacijski investicijski fondovi (koji su u
kuponskoj privatizaciji stekli udio oko 44 posto) dobili bi
adekvatne zamjenske dionice drugih dioničkih društava iz portfelja
HFP-a, objasnio je Kovač. Znači da bi u ukupnom temeljnom dioničkom
kapitalu Šećerane država zadržala 20 posto udjela, dio bi imali
mali dioničari (oko dva posto), a ostalo nizozemski Cosun, rekao je
Kovač.
INI PREDANA AUTOCISTERNA ZA PRIJEVOZ NAFTE
ZAGREB - Prvu, od deset autocisterni za prijevoz nafte s
pripadajućom prikolicom, predala je danas tvrka Tehnomehanika iz
Marije Bistrice na uporabu hrvatskoj naftnoj tvrtki INI.
Autociterna ima kapacitet od 17.000 litara, a pripadajuća
prikolica cisterne 18.000 litara. Cisterne su proizvedene u
Hrvatskoj na temelju domaćeg znanja prema ADR-normama s protočnom
mjernom opremom. Autocisterna i prikolica opremljene su ekološkim
sustavom odvodnje štetnih para i sustavom podnog punjenja. Na
javnom međunarodnom natječaju koji je raspisala INA-Industrija
nafte d.d. Zagreb za izradu deset autocisterni za prijevoz nafte i
derivata kapaciteta 17.000 litara, deset prikolica cisterni
kapaciteta 18.000 litara i 20 poluprikolica cisterni kapaciteta
37.800 litara, posao je dobila Tehnomehanika d.d. iz Marije
Bistrice, priopćeno je iz INE.
(Hina) dju dju