ZAGREB, 24. prosinca (Hina) - Zagrebačka prehrambena industrija +Kraš proizvela je od siječnja do kraja studenog ove godine 20.818 +tona konditorskih proizvoda. Prodano je 20.100 tona, tj. 206 tona +proizvoda više nego u istom
prošlogodišnjem razdoblju, objavljeno +je iz te tvrtke.
ZAGREB, 24. prosinca (Hina) - Zagrebačka prehrambena industrija
Kraš proizvela je od siječnja do kraja studenog ove godine 20.818
tona konditorskih proizvoda. Prodano je 20.100 tona, tj. 206 tona
proizvoda više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, objavljeno
je iz te tvrtke.#L#
Rast proizvodnje u tom razdoblju zabilježen je u tvornici kakao
proizvoda Maksimir - 2,5 posto, Tvornici bombonskih proizvoda -
20,9 posto i Tvornici keksa i vafla 1,7 posto, dok je u Tvornici
kakao proizvoda u Branimirovoj proizvodnja bila za 7,9 posto
manja.
Tijekom trećeg kvartala počela je u novom pogonu u Tvornici
bombonskih proizvoda proizvodnja proizvoda koji su se do tada
proizvodili u pogonu u Branimirovoj. Time je, kažu u Krašu,
započela relokacija cjelokupne proizvodnje iz tog starog pogna u
Maksimir, a preseljenje kompletne proizvodnje planira se do kraja
ove godine.
Od ukupne prodaje Kraševih proizvoda u jedanaest mjeseci ove godine
73 posto je prodano na domaćem, a ostatak na inozemnim tržištima.
Krašev izvoz iznosio je 5445 tona, pri čemu su keksi i vafli
sudjelovali s 58 posto od ukupne prodaje, bombosnki proizvodi sa
16,5 posto, i kakao proizvodi s 25,5 posto.
Ukupan je izvoz povećan 1,6 posto, pri čemu najviše u Sloveniju,
Bosnu i Hercegovinu i Makedoniju. U prošloj je godini izvoz u zemlje
bivše Jugoslavije, u odnosu na 1996., porastao 25,9 posto, a ove je
godine postignut daljnji rast od 24,5 posto. Najveće povećanje
izvoza bilo je na tržištu BiH - 47 posto.
Iako je na drugim tvrtkinim izvoznim tržištima ove godine, a
posebice u drugoj polovici, bila prisutna financijska i
gospodarska kriza (Rusija, Australija i dr.), za jedanaest mjeseci
je na njima prodano 1759 tona konditorskih proizvoda.
Tijekom ove godine, drže u Krašu, glavne karakteristike
gospodarskog okružja koje su izravno djelovale i na poslovanje
tvrtke su pogoršanje likvidnosti u domaćem gospodarstvu i bankama,
otežana naplata potraživanja od kupaca, uvođenje poreza na dodanu
vrijednost, zbog čega su maloprodajne cijene konditorskih
proizvoda porasle za 6,5 posto, pad potrošnje zbog rasta troškova
života, te povećanje uvoza konditorskih proizvoda na domaće
tržište.
(Hina) mku vel