ZAGREB, 14. prosinca (Hina) - Koprivnička mesna industrija Danica, +iz sastava prehrambenog koncerna Podravka, u prvih je šest mjeseci +ove godine ostvarila 134, 4 milijuna kuna prihoda od prodaje, što +čini 11 posto ukupnog
koncernovog prihoda od prodaje u tom +razdoblju, objavljeno je iz Podravke.
ZAGREB, 14. prosinca (Hina) - Koprivnička mesna industrija Danica,
iz sastava prehrambenog koncerna Podravka, u prvih je šest mjeseci
ove godine ostvarila 134, 4 milijuna kuna prihoda od prodaje, što
čini 11 posto ukupnog koncernovog prihoda od prodaje u tom
razdoblju, objavljeno je iz Podravke.#L#
Od toga je 85 posto prihoda realizirano na domaćem tržištu, a
ostatak na inozmenom. Tijekom procesa restrukturiranja Podravke
definiran je poslovni program Danice u drugoj grupi proizvoda, tj.
onih koji imaju mogućnost postati profitabilni. Najveći udjel u
prodaji tijekom prvog polugodišta imale su mesne konzerve i gotova
jela - 48,63 posto. Slijedi svježe meso s udjelom od 29,06 posto,
suhomesnati i kobasičarski proizvodi - 21,29 posto, a ostatak se
odnosi na polugotova i smrznuta jela.
Najvažnije tržište tog Podravkinog poslovnog programa je domaće,
na kojemu tvrtki konkuriraju mnogi domaći proizvođači. U Danici
ističu da je dosad u odnosu na konkurenciju njihov nedostatak bila
struktura proizvoda i nedovoljno ulaganje u tržište, a od početka
ove godine kontinuirano se ulaže u propagandu, što je u konačnici i
rezultiralo povećanjem prodaje u prvih šest mjeseci.
Jedna od poteškoća u poslovanju je niska iskorištenost proizvodnih
kapaciteta, koja je uzrokovana stanjem u domaćoj mesnoj
industriji. Naime, probleme predstavlja prekapcitiranost
proizvodnje u odnosu na ograničenost domaćeg tržišta, visoki
proizvodni troškovi, prevelik broj zaposlenih, te teškoće u
naplati prodanih proizvoda. Sve je to dovelo u posljednje tri
godine do gubitka u poslovanju, kažu u toj mesnoj industriji.
U sklopu procesa restrukturiranja koncerna, taj proces u Danici
teče prema posebnom programu. Temeljni je njegov cilj postići
pozitivne financijske rezultate povećanjem prodaje te smanjenje
svih troškova.
Taj je program već rezultirao i smanjenjem gubitka u poslovanju
koji je u 1996. iznosio 54,62 milijuna kuna, a lani je smanjen na
25,04 milijuna kuna.
(Hina) mku vel