ZAGREB, 16. prosinca (Hina) - U riječku luku, kao i u ostale +hrvatske luke, treba dovesti strane lučke operatore i vlasnike +tereta, a s njima će doći i strani kapital i investicije. Da bi se to +ostvarilo, planom razvoja riječke
luke predviđa se ispunjenje niza +preduvjeta - stvaranje organizacije i vlasničkih odnosa sukladnih +onima u Europi i svijetu, razrada razvojnog plana, koji su +pozitivno ocijenile svjetske konzultantske kuće i nadnacionalne +banke te poboljšanje prometne povezanosti Rijeke, kako cestom tako +i željeznicom. Istaknuo je to na današnjem predstavljanju koncepta +"Destogodišnjeg plana razvitka luke Rijeka", ministar pomorstva, +prometa i veza Željko Lužavec.
ZAGREB, 16. prosinca (Hina) - U riječku luku, kao i u ostale
hrvatske luke, treba dovesti strane lučke operatore i vlasnike
tereta, a s njima će doći i strani kapital i investicije. Da bi se to
ostvarilo, planom razvoja riječke luke predviđa se ispunjenje niza
preduvjeta - stvaranje organizacije i vlasničkih odnosa sukladnih
onima u Europi i svijetu, razrada razvojnog plana, koji su
pozitivno ocijenile svjetske konzultantske kuće i nadnacionalne
banke te poboljšanje prometne povezanosti Rijeke, kako cestom tako
i željeznicom. Istaknuo je to na današnjem predstavljanju koncepta
"Destogodišnjeg plana razvitka luke Rijeka", ministar pomorstva,
prometa i veza Željko Lužavec.#L#
Detaljnim planom razvoja riječke luke koji je, uz Institut za
pomorstvo i veze, načinila nizozemska konzultantska tvrtka
Rotterdam Maritime Group, predviđena je izgradnja i sanacija niza
lučkih objekata i njihovo povezivanje.
U planiranju razvoja riječke luke najvažnije je poboljšati
prometnu povezanost Rijeke s ostalim dijelovima Hrvatske i Europe,
ocijenio je ravnatelj riječke Lučke uprave, Bojan Hlača. S njim su
se složili i Josip Božičević, savjetnik predsjednika hrvatske
Vlade za strategiju prometnog sustava, i Ivan Dadić iz Instituta za
pomorstvo i veze. Ocijenili su i kako je nužno dogovoriti
zajedničku politiku s najvećim konkurentima riječke luke - lukama
Kopar i Trst.
Bojan Hlača je istaknuo da je riječka luka u ovoj godini ostvarila
promet od preko tri milijuna tona robe što je porast od 25 posto od
prošle godine.
Govoreći o troškovima izgradnje i održavanja lučkih objekata, koji
su predviđeni tim planom, Hlača je kazao kako se procjenjuje da bi
oni trebali iznositi 162,5 milijuna dolara, od čega bi 30 posto
dolazilo iz državnog proračuna, a 70 posto od stranih investitora
ili kreditnih linija.
Koncept je plana još uvijek otvoren za prijedloge, a Sabor bi o tom
prijedlogu trebao raspravljati početkom iduće godine, kazao je
Hlača.
(Hina) kg ds