ZAGREB, 8. prosinca (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u prvih devet +ovogodišnjih mjeseci ostvarile su 18 posto veći utovar i istovar +robe nego u istom razdoblju lani. Utovar robe dosegnuo je 4,39 +milijuna tona, a istovar 4,23
milijuna tona. Povećani rad u tome +razdoblju rezultat je otvaranja prometa prema Bosni i Hercegovini, +većeg protoka tereta kroz dalmatinske luke te povećanja prometa +prema riječkoj luci, istaknuto je na današnjoj konferenciji za +novinare Hrvatskih željeznica (HŽ).
ZAGREB, 8. prosinca (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u prvih devet
ovogodišnjih mjeseci ostvarile su 18 posto veći utovar i istovar
robe nego u istom razdoblju lani. Utovar robe dosegnuo je 4,39
milijuna tona, a istovar 4,23 milijuna tona. Povećani rad u tome
razdoblju rezultat je otvaranja prometa prema Bosni i Hercegovini,
većeg protoka tereta kroz dalmatinske luke te povećanja prometa
prema riječkoj luci, istaknuto je na današnjoj konferenciji za
novinare Hrvatskih željeznica (HŽ). #L#
Po riječima generalnog direktora HŽ-a Marijana Klarića, već više od
dvije godine radi se na projektu modernizacije i restrukturiranja
toga javnog poduzeća. U razdoblju od 1999. do 2003. godine u HŽ-u
planiraju dosegnuti godišnju stopu rasta od 6,8 posto u prijevozu
roba. Putnički će promet pasti 1,8 posto, budući će se reducirati
pojedine lokalne putničke linije, no zato će produktivnost
iznositi 11,2 posto na godinu.
Proces restrukturiranja u HŽ-u uključuje i smanjenje broja
zaposlenih s 22.973 koliko ih je bilo u 1996. na 16.000 djelatnika.
U HŽ su se opredijelili za smanjenje broja zaposlenih prvenstveno
kroz poticajne mjere. Tako je samo u ovoj godini to poduzeće
napustilo 2228 djelatnika, a za sljedeću godinu planira se
otpustiti 1390 ljudi.
Poduzeće će, naglasio je Klarić, nastojati održati ravnotežu
između broja zaposlenih i investicijske potrošnje s jedne strane i
ostvarivanja prihoda i produktivnosti rada s druge strane.
Do 2002. godine u HŽ-u smatraju da trebaju ostvariti minimalne
ciljeve uz zadržavanje razine subvencija od 0,9 posto hrvatskog
bruto domaćeg proizvoda (BDP). HŽ bi tako trebao postati
profitabilno poduzeće s razinom produktivnosti sličnoj Slovenskim
željeznicama, i opsegom prijevoza od 50 posto prijeratnoga.
(Hina) alt sbo