ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Nacrt konačnog prijedloga Zakona o +izmjenama i dopunama zakona o Hrvatskim željeznicama (HŽ), koji je +izradilo Ministarstvo pomorstva, prometa i veza RH, prihvaćen je +danas na redovitoj sjednici
hrvatske Vlade. Po konačnom nacrtu, HŽ +će postati društvo s ograničenom odgovornošću, čiji je jedini član +Republika Hrvatska. Nacrt konačnog prijedloga zakona o izmjenama i +dopunama Zakona o HŽ-u upućuje se Zastupničkome domu Hrvatskoga +državnoga Sabora na drugo čitanje.
ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Nacrt konačnog prijedloga Zakona o
izmjenama i dopunama zakona o Hrvatskim željeznicama (HŽ), koji je
izradilo Ministarstvo pomorstva, prometa i veza RH, prihvaćen je
danas na redovitoj sjednici hrvatske Vlade. Po konačnom nacrtu, HŽ
će postati društvo s ograničenom odgovornošću, čiji je jedini član
Republika Hrvatska. Nacrt konačnog prijedloga zakona o izmjenama i
dopunama Zakona o HŽ-u upućuje se Zastupničkome domu Hrvatskoga
državnoga Sabora na drugo čitanje. #L#
Proces restrukturiranja HŽ-a je u tijeku, a jedna od njegovih
posebnih svrha je prilagodba HŽ-ova ustroja te uspostava odnosa
između HŽ-a i Vlade RH na tržišnim načelima, kako bi bili stvoreni
jasni odnosi primjereni komercijalno usmjerenoj željeznici.
Uspješnost poslovanja HŽ-a, prema Nacrtu, nadgledat će Skupština
Društva. To je novo tijelo Društva, jer je do sada tu funkciju
obavljao ministar pomorstva, prometa i veza.
Uprava Društva će, pak, godišnja izvješća o poslovanju i godišnja
financijska izvješća putem Nadzornog odbora podnositi Skupštini
društva.
Jedan od uvjeta za uspješno restrukturiranje HŽ-a je njezino
financijsko konsolidiranje. To se ponajviše odnosi na izmirenje
postojećih financijskih obveza iz dobivenih kredita, za koje je
jamstvo dala RH, a koje HŽ nije u mogućnosti podmiriti iz redovnog
poslovanja. Stoga će RH osigurati vraćanje HŽ-ovih obveza
stvorenih do kraja ove godine, za koje je dala jamstvo.
Željeznice su dužne obavljati željeznički prijevoz i na prugama na
kojima se od prihoda ne mogu pokriti ukupni troškovi prijevoza.
Uvjeti obavljanja takvog prijevoza utvrdit će s RH, tj. s
jedinicama lokalne uprave ili samouprave.
U slučaju štrajka, u Društvu se mora osigurati najnužniji prijevoz
putnika i robe te održavanje dionica stabilnih željezničkih
postrojenja, stoji u Nacrtu konačnog prijedloga zakona o izmjenama
i dopunama zakona o HŽ-u.
Na današnjoj je sjednici Vlada RH HŽ-u dala suglasnost i državno
jamstvo za zaduženje u inozemstvu u iznosu do 60 milijuna njemačkih
maraka s pripadajućim kamatama i troškovima kod Bayerische
Landesbank Girozentrale i konzorcija banaka. Sredstva će se
upotrijebiti za financiranje nabave rezervnih dijelova, opreme i
materijala za prioritetne potrebe HŽ-a i to od tvrtke Thyssen
Rheinstahl Technik.
(Hina) alt vel