ZAGREB, 12. studenoga (Hina) - Građevinsko poduzeće "Viadukt" +gradit će prvih pet kilometara prve dionice buduće autoceste +Bregana-Zagreb-Dubrovnik od Zagreba do Bregane. Vrijednost tih +radova je 68 milijuna kuna odnosno 9,7
milijuna dolara. Poslovi +obuvaćaju zemljane radove, drenažu, izgradnju tri mosta, tri +nadvožnjaka, jednog podvožnjaka, jednog viadukta i nosivu +konstrukciju, objavljeno je na zajedničkoj konferenciji za +novinstvo Bechtela, Enke i "Viadukta".
ZAGREB, 12. studenoga (Hina) - Građevinsko poduzeće "Viadukt"
gradit će prvih pet kilometara prve dionice buduće autoceste
Bregana-Zagreb-Dubrovnik od Zagreba do Bregane. Vrijednost tih
radova je 68 milijuna kuna odnosno 9,7 milijuna dolara. Poslovi
obuvaćaju zemljane radove, drenažu, izgradnju tri mosta, tri
nadvožnjaka, jednog podvožnjaka, jednog viadukta i nosivu
konstrukciju, objavljeno je na zajedničkoj konferenciji za
novinstvo Bechtela, Enke i "Viadukta". #L#
"Viadukt" je izabran između šest ponuđača jer ima financijsku
sigurnost, konkurentnu cijenu i sposobnost da posao završe na
vrijeme, kazao je potpredsjednik i projekt manager Bechtel
Internationala, Dennis Garrity.
Projekt Hrvatska autocesta Bregana-Zagreb-do bosankohercegovačke
granice obuhvaća 120 kilometara. Projekt je pod Upravom Hrvatskih
cesta, a Institut građevinarstva Hrvatske u završnoj je fazi
izradbe izvedbene dokumenatcije i izvedbenog projekta.
Autocesu će graditi američka tvrtka Bechtel i turska Enka, dvije
vodeće svjetske građevinske kompanije, uz kooperaciju hrvatskih
tvrtki. Na izgradnji će raditi oko 1700 radnika, od kojih najmanje
1200 iz Hrvatske.
Izgradnja će biti financirana kombinacijom stranih zajmova, među
kojima je i 230 milijuna dolara koje je dodijelila američka Import-
Export banka. To je prvi kredit takve vrste koji je Hrvatska dobila
od SAD. Za komercijalne zajmove za izgradnju jamčit će hrvatska
Vlada.
Za sada su poznati smjerovi prve dvije dionice, od Zagreba do
Bregane, te od Jankomira do Siska. Prva dionica dugačka je 13
kilometara i trebala bi biti gotova do ljeta 2000. Druga dionica
dugačka je 40 kilometara, a gradit će se, kako je planirano, od
travnja iduće godine do prosinca 2000. Treća dionica ide od Siska do
granice BiH, a daljnji smjer prema Dubrovniku bit će naknadno
dogovoren.
Trasa prva dionice pruža se po trasi postojeće ceste koja se
proširuje u profil autoceste. Početak dionice je u čvorištu
Jankomir, gdje se na taj pravac priključuje Pyhrnska autocesta,
dionica Zagreb-Macelj. Završetak je na graničnom prijelazu
Bregana. Autocesta ima dva odvojena kolnika, a svaki kolnik dva
vozna traka i zaustavni trak. Sva križanja s ostalom prometnom
mrežom riješena su u različitim nivoima.
Ugovor o gradnji 120 kilometara autoceste Zagreb-Dubrovnik, od
Bregane do bosanskohercegovačke granice, 3. travnja ove godine
potpisan je između hrvatske Vlade i američke tvrtke Bechtel. Ugovor
vrijedan 600 milijuna dolara predstavlja prvu fazu Vladina plana o
povezivanju Hrvatske s europskim prometnim pravcima.
(Hina) žb sp