ZAGREB, 9. studenoga (Hina) - U hrvatskom gospodarstvu postoji jaka +tendencija malih monopola, a oni su do sada više zabilježeni u +djelatnostima usluga nego u trgovini. Da bi se spriječilo stvaranje +monopola, 1995. osnovana je
Agencija za zaštitu tržišnog +natjecanja koja je počela s radom tek 1997. Agencija štiti svakog +poduzetnika, bilo da se radi o obrtniku ili velikom koncernu, jer +svatko ima pravo pristupiti tržištu i na njemu poslovati. Rečeno je +to danas na tribini o zaštiti tržišta od monopola, na kojoj je +govorila ravnateljica Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja Deša +Mlikotin-Tomić. Tribini su bili nazočni gospodarstvenici s +područja Komore Zagreb.
ZAGREB, 9. studenoga (Hina) - U hrvatskom gospodarstvu postoji jaka
tendencija malih monopola, a oni su do sada više zabilježeni u
djelatnostima usluga nego u trgovini. Da bi se spriječilo stvaranje
monopola, 1995. osnovana je Agencija za zaštitu tržišnog
natjecanja koja je počela s radom tek 1997. Agencija štiti svakog
poduzetnika, bilo da se radi o obrtniku ili velikom koncernu, jer
svatko ima pravo pristupiti tržištu i na njemu poslovati. Rečeno je
to danas na tribini o zaštiti tržišta od monopola, na kojoj je
govorila ravnateljica Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja Deša
Mlikotin-Tomić. Tribini su bili nazočni gospodarstvenici s
područja Komore Zagreb. #L#
Zakon o zaštiti tržišnog natjecanja omogućava poduzetnicima
sudjelovanje u tržišnom natjecanju prometom roba ili usluga
neovisno o njihovoj veličini, pojasnila je Deša Mlikotin-Tomić.
Način poslovanja i natjecanja na tržištu mora biti takav da
omogućuje rast i razvoj djelatnosti, odnosno omogućuje potrošačima
izbor.
Mlikotin-Tomić je navela najčešće načine ograničenja zaštićenih
prava slobodnog tržišnog natjecanja, kao što su zapreke pristupa
tržištu, zapreke širenja na nova tržišta ili isključivanje s
tržišta. Međutim, ako se broj takmaca i aktivnih poduzetnika na
tržištu smanjuje, time se ograničava mogućnost izbora potrošača.
Posebno je štetan učinak ograničavanja natjecanja kada veliki
poduzetnik ili oni koji imaju neka posebna prava onemogućavaju
manje poduzetnike u njihovu poslovanju i rastu.
Na tribini su izneseni pojedini slučajevi zlouporabe
monopolističkog i vladajućeg položaja, zatim slučajevi sporazuma o
ograničavanju tržišnog natjecanja i koncentracije kojima se
Agencija bavila tijekom prošle godine.
(Hina) žb mć