FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KAKO FUNKCIONIRA STRIP U KINU?

ZAGREB, 24. listopada (Hina) - Pri prenošenju stripa na film i +obrnuto, autori onog medija koji je adaptiran najčešće nisu +zadovoljni. Zašto je tome tako i koje su prednosti a koje mane +suživota tih dvaju medija bile su teme današnjeg okruglog stola +"Strip u kinu", održanog u Kulturno-informativnom centru.
ZAGREB, 24. listopada (Hina) - Pri prenošenju stripa na film i obrnuto, autori onog medija koji je adaptiran najčešće nisu zadovoljni. Zašto je tome tako i koje su prednosti a koje mane suživota tih dvaju medija bile su teme današnjeg okruglog stola "Strip u kinu", održanog u Kulturno-informativnom centru.#L# Mnogi filmaši ne razumiju strip i sve se svodi na narcisoidnost redatelja koji nameću svoj koncept, smatra Edvin Biuković, koji je angažiran na crtanju strip-serijala "Star Wars" u SAD-u. Drži kako bi bilo idealno kada bi autor stripa mogao nadgledati snimanje filma. Govoreći o svojemu iskustvu prenošenja filma na strip, kazao je da je u adaptaciji "Rata zvijezda" radio svoju impresiju toga filma. Nije mi bilo toliko važno da likovi sliče onima iz filma, nego da ljudima dam iluziju, podsjetim ih na ono što su vidjeli u kinu, te da strip može samostalno funkcionirati, rekao je. Strip-autor Esad T. Ribić, koji odnedavno radi za američku izdavačku kuću "DC Comics", smatra da prenošenje iz jednog u drugi medij ne funkcionira jer neki osnovni elementi koji čine strip i film nisu isti. Po njemu, film bi trebao prenijeti realnost koju strip ocrtava, a ne postati 'hommage' stripu. Kao primjer da se i kod prenošenja filma na strip javljaju problemi, Ribić je naveo loš strip "Robocop", koji je nastao tek nakon uspješnog filma. Kritičar i publicist Darko Glavan istaknuo je da se u povijesti umjetnosti prenošenje iz jednog u drugi medij smatra kičem jer se, zbog teškoća prenošenja strukture djela, prenose samo površni elementi. Drži da nekad loš i trivijalan strip može biti veći potencijal za dobar filmski scenarij nego kvalitetan strip koji je autor već u stripu sam "izrežirao". Na okruglom stolu uz ostalo je istaknuto da mnogim stripovima ekranizacija koristi iz komercijalnih razloga. Istaknuti su i primjeri filmova "Maska" i "Ljudi u crnom" koji su potaknuli kupovanje istoimenih stripova. Okrugli stol priređen je u sklopu Međunarodnog festivala stripa "Crtani romani šou" tijekom kojeg su i prikazani neki filmovi nastali prema stripovima - "Barbarella" Rogera Vadima, "Popeye" Roberta Altmana, "Dick Tracy" iz 1948., te animirani film "Little Nemo: Adventures in Sluberland" na kojemu je radio poznati strip- crtač Moebius. (Hina) ag bn

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙