ZAGREB, 23. listopada (Hina) - Što spaja, a što razdvaja strip i animirani film bila je tema okruglog stola "Animirani strip", održanog večeras u Kulturno-informativnom centru. Sudjelovali su istaknuti strip autori i animatori tri
generacije.
ZAGREB, 23. listopada (Hina) - Što spaja, a što razdvaja strip i
animirani film bila je tema okruglog stola "Animirani strip",
održanog večeras u Kulturno-informativnom centru. Sudjelovali su
istaknuti strip autori i animatori tri generacije.#L#
Joško Marušić i Krešimir Zimonić predstavnici su hrvatskog stripa i
animacije iz doba Zagrebačke škole crtanog filma i "Novog
kvadrata". Stjepan Bartolić predstavljao je srednju, a Tin Ćurin
najmlađu generaciju stripaša, djelomično okupljenu oko "Novog
hrvatskog podzemlja".
Ustvrdivši da je likovnost jedini element koji spaja strip i
animirani film, Joško Marušić je rekao kako se ta dva medija, i u
likovnom i u tržišnom smislu, suočavaju s različitim problemima.
Naglasio je kako naši autori i u inozemstvu trebaju prodavati
vlastite ideje, a ne raditi po predlošcima drugih. Kako je
ocijenio, kod nas ima talenata, no oni nisu dovoljno školovani i ne
rade dovoljno. Istaknuvši kako je "svijet gladan ideja", podsjetio
je da je za uspjeh Zagrebačke škole crtanog filma u velikoj mjeri
zaslužan entuzijazam ljudi okupljenih oko nje.
Požalivši se da se za strip izdvaja manje nego za animirani i igrani
film, iako je strip jeftiniji, Tino Ćurin je animirani film
usporedio s dječjim kolicima, a potencijal hrvatskih stripaša s
'mercedesom' koji će tek biti napravljen.
Krešimir Zimonić, autor popularne "Zlatke", serijala koji je
izlazio u "Modroj lasti", rekao je da njegovi radovi u ta dva medija
crtački i rukopisno sliče. "Problem se javlja kada se prema stripu
radi animirani film, jer strip mora zadovoljiti zakonitosti
filma." Po njegovim riječima, kod nas su autori morali raditi i na
stripu i na animiranom filmu, jer se niti od jednog ne može dobro
živjeti.
Do 'lay outa' strip i animirani film su ista stvar, napomenuo je
Stjepan Bartolić. "Sve se temelji na sličicama i filmu kojeg u glavi
ima svaki autor. Nakon toga javljaju se razlike, crtač radi sam, a u
stvaranje animiranog filmova uključuje se velika ekipa ljudi."
On smatra da, osim zbog komercijalizacije, nema razloga da se neki
lik koji je uspio u jednom od ta dva medija, prebacuje iz jednog u
drugi.
(Hina) ag ln
232215 MET oct 98