FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: HRVATSKE TVRTKE MORAJU PROVJERAVATI BONITET SVOJIH PARTNERA

ZAGREB, 23. listopada (Hina) - Hrvatske tvrtke tek moraju naučiti provjeravati bonitet svojih potencijalnih poslovnih partnera i investitora, rekla je Ema Krištof izvršna, direktorica tvrtke BonLine, zastupnika međunarodne agencije poslovnih informacija i boniteta Dun&Bradstreeta (D&B) na današnjem predstavljanju hrvatskim gospodarstvenicima. Posredstvom baze podataka D&B-a, koja obuhvaća podatke o 45 milijuna tvrtki širom svijeta, godišnje se traže podaci o poslovanju približno 2500 hrvatskih tvrtki.
ZAGREB, 23. listopada (Hina) - Hrvatske tvrtke tek moraju naučiti provjeravati bonitet svojih potencijalnih poslovnih partnera i investitora, rekla je Ema Krištof izvršna, direktorica tvrtke BonLine, zastupnika međunarodne agencije poslovnih informacija i boniteta Dun&Bradstreeta (D&B) na današnjem predstavljanju hrvatskim gospodarstvenicima. Posredstvom baze podataka D&B-a, koja obuhvaća podatke o 45 milijuna tvrtki širom svijeta, godišnje se traže podaci o poslovanju približno 2500 hrvatskih tvrtki.#L# Hrvatska, po procjeni D&B, ima rizični indikator kreditnog rejtinga DB 5B, kao i, primjerice, Rumunjska. Najbolji rejting u istočnoeuropskoj regiji ima Slovenija, a iza nje slijede Češka, Mađarska, Poljska, Estonija, Latvija, Litva i Slovačka. Hrvatska je na 9. mjestu od 21 tranzicijske zemlje. U ispitivanju boniteta tvrtki koriste se svi raspoloživi izvori informacija, a u Hrvatskoj su to sudski registar, Zavod za platni promet, statistička i financijska izvješća tvrtke, publikacije i mediji. U bazi su trenutno podaci o 10.000 hrvatskih gospodarskih subjekata, a ocjena boniteta nije starija od sedam mjeseci. Direktor europske podružnice D&B-a Ted Lewyn naglasio je da je pri ispitivanju boniteta hrvatskih tvrtki najveći problem dostupnost i transparentnost podataka. Neke podatke, kao i financijska izvješća, moguće je dobiti jedino kod same tvrtke, što dovodi u pitanje objektivnost podataka. Uz to, zapadnoeuropske tvrtke imaju i podatke o navikama plaćanja te strategiju razvoja kao sastavne dijelove financijskih izvješća, što kod domaćih tvrtki nije slučaj. D&B kreditni rejting sastoji se od dva pokazatelja: pokazatelja financijske moći, koji je izračunat na podlozi neto vrijednosti poduzeća ili na podlozi uplaćenog kapitala, te pokazatelja rizičnosti s obzirom na rizik pri sklapanju poslova. Ocjena također sadrži trend pokazatelje, ocjenu visine kredita koje je tvrtka sposobna otplaćivati, podatke o plaćanju dobavljačima, najnovije podatke o kapitalu, bilancu stanja i bilancu uspjeha za zadnje tri godine. Inače, D&B ima dva milijuna stalnih klijenata u cijelom svijetu, njihova europska baza sadrži podatke o 19 milijuna tvrtki. Agencija ima predstavništva u 150 zemalja svijeta u kojima zapošljava 16.000 djelatnika. D&B je nedavno svom hrvatskom zastupniku dodijelio certifikat Premium Markets, a što je preporuka klijentima za naručivanje hrvatskih boniteta uz jamstvo kvalitete od 50 do 60 posto i rok isporuke od sedam dana. (Hina) js sbo 231408 MET oct 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙