ZAGREB, 23. listopada (Hina) - Hrvatske tvrtke tek moraju naučiti provjeravati bonitet svojih potencijalnih poslovnih partnera i investitora, rekla je Ema Krištof izvršna, direktorica tvrtke BonLine, zastupnika međunarodne agencije
poslovnih informacija i boniteta Dun&Bradstreeta (D&B) na današnjem predstavljanju hrvatskim gospodarstvenicima. Posredstvom baze podataka D&B-a, koja obuhvaća podatke o 45 milijuna tvrtki širom svijeta, godišnje se traže podaci o poslovanju približno 2500 hrvatskih tvrtki.
ZAGREB, 23. listopada (Hina) - Hrvatske tvrtke tek moraju naučiti
provjeravati bonitet svojih potencijalnih poslovnih partnera i
investitora, rekla je Ema Krištof izvršna, direktorica tvrtke
BonLine, zastupnika međunarodne agencije poslovnih informacija i
boniteta Dun&Bradstreeta (D&B) na današnjem predstavljanju
hrvatskim gospodarstvenicima. Posredstvom baze podataka D&B-a,
koja obuhvaća podatke o 45 milijuna tvrtki širom svijeta, godišnje
se traže podaci o poslovanju približno 2500 hrvatskih tvrtki.#L#
Hrvatska, po procjeni D&B, ima rizični indikator kreditnog
rejtinga DB 5B, kao i, primjerice, Rumunjska. Najbolji rejting u
istočnoeuropskoj regiji ima Slovenija, a iza nje slijede Češka,
Mađarska, Poljska, Estonija, Latvija, Litva i Slovačka. Hrvatska
je na 9. mjestu od 21 tranzicijske zemlje.
U ispitivanju boniteta tvrtki koriste se svi raspoloživi izvori
informacija, a u Hrvatskoj su to sudski registar, Zavod za platni
promet, statistička i financijska izvješća tvrtke, publikacije i
mediji. U bazi su trenutno podaci o 10.000 hrvatskih gospodarskih
subjekata, a ocjena boniteta nije starija od sedam mjeseci.
Direktor europske podružnice D&B-a Ted Lewyn naglasio je da je pri
ispitivanju boniteta hrvatskih tvrtki najveći problem dostupnost i
transparentnost podataka. Neke podatke, kao i financijska
izvješća, moguće je dobiti jedino kod same tvrtke, što dovodi u
pitanje objektivnost podataka. Uz to, zapadnoeuropske tvrtke imaju
i podatke o navikama plaćanja te strategiju razvoja kao sastavne
dijelove financijskih izvješća, što kod domaćih tvrtki nije
slučaj.
D&B kreditni rejting sastoji se od dva pokazatelja: pokazatelja
financijske moći, koji je izračunat na podlozi neto vrijednosti
poduzeća ili na podlozi uplaćenog kapitala, te pokazatelja
rizičnosti s obzirom na rizik pri sklapanju poslova.
Ocjena također sadrži trend pokazatelje, ocjenu visine kredita
koje je tvrtka sposobna otplaćivati, podatke o plaćanju
dobavljačima, najnovije podatke o kapitalu, bilancu stanja i
bilancu uspjeha za zadnje tri godine.
Inače, D&B ima dva milijuna stalnih klijenata u cijelom svijetu,
njihova europska baza sadrži podatke o 19 milijuna tvrtki. Agencija
ima predstavništva u 150 zemalja svijeta u kojima zapošljava 16.000
djelatnika.
D&B je nedavno svom hrvatskom zastupniku dodijelio certifikat
Premium Markets, a što je preporuka klijentima za naručivanje
hrvatskih boniteta uz jamstvo kvalitete od 50 do 60 posto i rok
isporuke od sedam dana.
(Hina) js sbo
231408 MET oct 98