SARAJEVO, 9. listopada (Hina) - Carinske uprave Federacije BiH i Republike Srpske u suradnji s Uredom Europske unije za pomoć u vođenju carinske i fiskalne politike (CAFAO) ovog tjedna započele su veliku akciju čiji je cilj prekinuti
lanac organiziranog kriminala umiješanog u mnogobrojne slučajeve krijumčarenja robe u Bosnu i Hercegovinu.
SARAJEVO, 9. listopada (Hina) - Carinske uprave Federacije BiH i
Republike Srpske u suradnji s Uredom Europske unije za pomoć u
vođenju carinske i fiskalne politike (CAFAO) ovog tjedna započele
su veliku akciju čiji je cilj prekinuti lanac organiziranog
kriminala umiješanog u mnogobrojne slučajeve krijumčarenja robe u
Bosnu i Hercegovinu.#L#
Direktor CAFAO-a za BiH Allan Jensen izjavio je danas da su od
utorka u Federaciji, a od jučer i u srpskom entitetu, lokalne vlasti
počele provoditi pljenidbu kamiona i uhićenje njihovih vozača za
koje je nedvojbeno utvrđeno da su dio dobro organiziranog
krijumčarskog lanca.
"Istraga koju smo proveli u proteklih šest mjeseci pokazala je da je
900 kamiona prevozilo različitu robu bez plaćanja carinskih
pristojba. Prema informacijama koje do sada imamo, riječ je u
carinskoj utaji u svoti od najmanje 40 milijuna maraka", rekao je
Jensen novinarima u Sarajevu.
Entitetske vlasti do danas su zaplijenile 28 kamiona iz ovog
švercerskog lanca a potraga za preostalima je u tijeku.
Također je zatvoreno 29 vozača koje trenutačno ispituju carinske
vlasti i financijska policija kako bi se utvrdile točne dimenzije
ovog krijumčarskog lanca.
U CAFAO-u drže kako su i neki lokalni djelatnici carine bili
uključeni u lanac prijevara no istraga o tome još je u tijeku i nitko
od njih za sada nije uhićen.
"Pretpostavljamo kako se iza ovih kriminalnih djela kriju jedna ili
dvije osobe koje su organizatori cijelog lanca", rekao je
istražitelj CAFAO-a čiji identitet nije otkriven novinarima.
Prema procjenama CAFAO-a, u Bosnu i Hercegovinu svake se godine
prokrijumčari robe na koju bi trebalo platiti carinske pristojbe u
iznosu od 100 do 200 milijuna maraka.
Operacija čije je postojanje danas potvrđeno svela se na
promatranje carinskih prijelaza u Orašju i Brčkom.
Vozači koji su upravljali nekim od 900 kamiona u Orašju bi redovito
prijavljivali kako voze robu u Republiku Srpsku a oni u Brčkom za
Federaciju BiH no nikada se ne bi pojavili u naznačenoj carinskoj
ispostavi.
Neki od njih naknadno bi donosili potvrde o uplaćenoj carini no
provjerama je utvrđeno kako je riječ o krivotvorinama.
"Najveći dio ovakve robe zapravo bi završavao na tržnicama poput
'Arizone' na granici između Federacije BiH i Republike Srpske gdje
nema nikakvog zakonskog nadzora", rekao je Jensen.
Najveći dio kamiona koji su prevozili krijumčarenu robu bio je
registriran u BiH no njih 30 posto imalo je registarske pločice
Hrvatske a ostatak je bio iz Slovenije.
Vozači kamiona su državljani svih triju zemalja i pripadnici
različitih etničkih skupina.
Prema riječima direktora Jensena, operaciju prekidanja
krijumčarskog lanca ne bi bilo moguće provesti bez pune suradnje
carinskih uprava dva entiteta koja je u ovom slučaju bila izvrsna.
Direktor Carinske uprave Federacije BiH Stipo Vujević koji je na
toj dužnosti tek sedam mjeseci izjavio je danas kako se unutar ove
organizacije poduzimaju mjere koje bi trebale poboljšati njezin
rad.
On je istaknuo kako je po dolasku na ovu dužnost opazio velike
propuste u organiziranju carinske uprave te da se sada čine napori
da se ona bolje organizira i spriječe pokušaji carinskih
prijevara.
Prema Vujevićevim riječima, operacija razotkrivanja velikog
krijumčarskog lanca trajala je dugo kako bi se prikupili dokazi
dostatni za skorašnje sudske procese.
(Hina) rm sv
091540 MET oct 98