ZAGREB, 9. listopada (Hina) - Ako se u hrvatskom gospodarstvu namjerava ostvariti upravljanje okolinom, odnosno primjenjivati ekološke mjere u poslovanju tvrtaka, nužno je osnovati Ministarstvo zaštite okoliša, koje od svih europskih
zemalja još jedino nema Hrvatska. Naglasio je to dr. Josip Čiček, u današnjem predavanju ISO FORUM CROATICUM pod nazivom "Može li se u hrvatskom gospodarstvu ostvariti upravljanje okolinom?". Predavanja je organizirao Sektor za energetiku Hrvatske gospodarske komore (HGK) i Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo.
ZAGREB, 9. listopada (Hina) - Ako se u hrvatskom gospodarstvu
namjerava ostvariti upravljanje okolinom, odnosno primjenjivati
ekološke mjere u poslovanju tvrtaka, nužno je osnovati
Ministarstvo zaštite okoliša, koje od svih europskih zemalja još
jedino nema Hrvatska. Naglasio je to dr. Josip Čiček, u današnjem
predavanju ISO FORUM CROATICUM pod nazivom "Može li se u hrvatskom
gospodarstvu ostvariti upravljanje okolinom?". Predavanja je
organizirao Sektor za energetiku Hrvatske gospodarske komore (HGK)
i Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo. #L#
Dr. Čiček je na postavljeno pitanje odgovorio pozitivno,
istaknuvši kako u Hrvatskoj imamo znanje i stručnjake za ekologiju,
koji se od 70-tih godina bave problematikom zaštite okoliša.
Međutim, Hrvatskoj nedostaje sustav upravljanja okolinom, ističe
dr. Čiček. Najveći je nedostatak riješavanje problema
financiranja, što se u drugim zemljama riješava kroz ekološke
fondove i banke koje daju ekološke kredite tvrtkama. Hrvatskom
gospodarstvu nedostaju i praktični kadrovi za potrebe uprave u
zaštiti okoliša, tzv. "ekološki management", koji u svakoj
pojedinoj tvrtki obavlja operativne potrebe u gospodarstvu. Za
ekološkim managementom velika se potreba osjeća pogotovo u
turizmu, primjerice u hotelima, koji bez zaštite okoline ne može
biti konkurentno svjetskoj turističkoj ponudi.
Dr. Čiček naglašava kako je zaštita okoline u tvrtkama danas
postala nužnost za njihovo poslovanje, jer bez certifikata i
poštivanja ekoloških normi, hrvatske tvrtki ne mogu izaći na strano
tržište. Važno je istaknuti i da je za samu tvrtku ostvarivanje
upravljanja okolinom ekonomski interes, jer upravljanje okolinom
uvijek donosi profit, ističe dr. Josip Čiček.
(Hina) bma dd
091508 MET oct 98