FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FINKIELKRAUT:"MONS.STEPINAC I DVIJE PATNJE EUROPE"

PARIZ,6.listopada(Hina)"Oh, divno li je biti Židov pri svršetku ovoga dvadesetoga stoljeća! Nismo više optuženici Povijesti, mi smo joj mezimčad." Tim riječima počinje Alain Finkielkraut svoj članak u pariškom "Le mondeu" od srijede, pod naslovom "Mons. Stepinac i dvije patnje Europe". "Duh svijeta nas ljubi, časti, brani, prihvaća se obrane naših interesa", nastavlja ugledni filozof, profesor na l'Ecole polytechnique.
PARIZ,6.listopada(Hina)"Oh, divno li je biti Židov pri svršetku ovoga dvadesetoga stoljeća! Nismo više optuženici Povijesti, mi smo joj mezimčad." Tim riječima počinje Alain Finkielkraut svoj članak u pariškom "Le mondeu" od srijede, pod naslovom "Mons. Stepinac i dvije patnje Europe". "Duh svijeta nas ljubi, časti, brani, prihvaća se obrane naših interesa", nastavlja ugledni filozof, profesor na l'Ecole polytechnique.#L# "Novinari podižu nemilosrdne optužbe protiv svega onoga što Europa ubraja među kolaboracioniste ili nostalgičare za nacističkim vremenom. Crkve se kaju, države čine pokoru, Švicarska ne zna više kamo bi se djenula, a Srbi nam posvećuju razaranje grada Vukovara kao da smo mi, Židovi, njihova ljepotica, a oni iziđoše za nas na viteški megdan." Izriče zatim želju da, uz sveopće udvaranje, ti novi prijatelji što se toliko isprsavaju budu podjednako i skrupulozni prijatelji istine. Kaže da bi mu drag bio medijski gnjev izvazvan beatifikacijom kardinala Stepinca da je taj čovjek zaista služinski podupirao ustaški režim. "Ali to nije slučaj." "Da bi se to znalo, valja se već malo informirati", nastavlja. Ali ne mora kod zagrebačkih vlasti, već se to može i kod anglosaksonskih povjesničara i hrvatskih Židova, kaže. Spominje zatim prosvjed zagrebačkog nadbiskupa iz travnja 1941. protiv tada proglašenih protusrpskih i protužidovskih zakona, pa njegovo organiziranje bijega židovske djece u Mađarsku i Palestinu, kao i Stepinčeve propovijedi koje su zbog njihove žestine partizani preuzimali i koje su prenošene preko londonskog radija. Finkielkraut navodi iz Stepinčeve propovijedi na blagdan Krista Kralja od 24. listopada 1942. riječi o tome kako su "svi ljudi svih rasa djeca Božja, svi bez razlike, bili oni Cigani, crnci, civilizirani Europljani, Židovi ili arijevci". "Zašto li se sadašnji advokati židovstva, toliko brojni i vatreni, nisu potrudili da se informiraju kod Židova, koje tobože brane?" pita se, pa odgovara: "Zato što njih ne zanimaju Židovi, posebno ne oni po zakutcima Europe. Njih zanima da se vide lijepi u zrcalu antifašizma." Zatim piše o mostarskom biskupu Alojziju Mišiću, koji je 1941. zabranio svome svećenstvu da podijeli odrješenje bilo kome tko je sudjelovao u ubijanjima Srba, te da se ovaj požalio Stepincu zbog "vladavine pokolja" što je uzela maha u Hrvatskoj. O komunizmu Finkielkraut kaže da je svoj antifašizam izvrnuo u oruđe nasilja, po logici: fašizam je zlo - svi naši naprijatelji su zli - dakle, svi su naši neprijatelji fašisti. Zbog toga okrutnog silogizma imaju Hrvati danas toliko muke da rasprše sve nagomilane laži o njima. Pisac se pita: "Zar da im se pomogne ponovnim prizivanjem i pridavanjem vjere onome što su manipulatori spravili?" Pa nadovezuje: "Ali, tko uopće želi istinski pomoći Hrvatskoj, ako treba i protiv njezine vlade, da se suoči sa svojom prošlošću, da otvoreno ispita mračni ili čak stravični dio svoje povijesti, umjesto da vidi samo svoje patnje i da vazda samo jadikuje?" "Naše je doba odviše zaposleno zauzimanjem poze, a da bi se moglo baviti pravim izazovima prošlosti i sadašnjosti", rezignirano zaključuje Finkielkraut. (Hina) vpv mb 062018 MET oct 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙