ZAGREB, 24. rujna (Hina) - Projekt izgradnje tunela za cestovni promet, dugog 670 metara, ispod piste Zračne luke Zadar, zaživjet će na jesen. Načelna suglasnost Ministarstva prometa, pomorstva i veza za projekt dobivena je nedavno,
kao i od većine državnih tijela, a očekuje se još dobivanje suglasnosti od Ministarstva obrane i Ministarstva graditeljstva, kazao je za Hinu predsjednik Nadzornog odbora Zračne luke Zadar i glavni inspektor za civilno zrakoplovstvo pri Ministarstvu prometa pomorstva i veza Miroslav Borković.
ZAGREB, 24. rujna (Hina) - Projekt izgradnje tunela za cestovni
promet, dugog 670 metara, ispod piste Zračne luke Zadar, zaživjet
će na jesen. Načelna suglasnost Ministarstva prometa, pomorstva i
veza za projekt dobivena je nedavno, kao i od većine državnih
tijela, a očekuje se još dobivanje suglasnosti od Ministarstva
obrane i Ministarstva graditeljstva, kazao je za Hinu predsjednik
Nadzornog odbora Zračne luke Zadar i glavni inspektor za civilno
zrakoplovstvo pri Ministarstvu prometa pomorstva i veza Miroslav
Borković. #L#
Izgradnjom tunela, desetak metara ispod razine, pistom za cestovni
promet bit će riješen problem povezivanja Jadranske autoceste i
prometne mreže grada Zadra, tj. čvorišta Zadar 2. Na tome dijelu
ceste zasad prometuje spuštanjem rampi i policijskom regulacijom.
Zračna luka Zadar uključena je u program razvoja svih hrvatskih
zračnih luka. Njezin je program razvoja trenutačno u završnoj fazi.
Prva faza, tj. teški građevinski poslovi, odavno su gotovi, a druga
faza, koja uključuje obnovu pristanišne zgrade i radove na
konstrukciji, prema planu će biti gotova do kraja svibnja sljedeće
godine. Zadarska Zračna luka dočekat će tako turističku sezonu
spremna za prihvat svih putničkih zrakoplova.
Spomenute radove izvodi splitska tvrtka Monter, o čemu je nedavno
potpisan i ugovor, a cijeli posao vrijedan je 15,5 milijuna kuna.
Novi noćni start, jedan od najmodernijih na svijetu, a vrijedan dva
milijuna njemačkih maraka, već je dovršen, a pristigla je i
kompletna aerodromska oprema za prihvat i otpremu putnika.
Kako je istaknuo Borković, u Luci još postoje kadrovski problemi,
no, smatra da će se uređenjem prostora rješavati i kadrovska
problematika. Nakon obnove se očekuje i povećanje prometa, kako
putničkog, tako i robnog.
Do sada je, primjerice, kompletna tunjevina iz Hrvatske prevožena
preko zadarske Zračne luke, letovi Croatia Airlinesa na relaciji
Zadar-Zagreb bili su svakodnevni, a do listopada će postojati i
čarter linija vezana za turoperatora iz Ausburga. Stručne službe i
novopostavljena Uprava Zračne luke kao cilj imaju iznaći još takvih
čarter letova, budući da će Luka na godinu biti u punoj funkciji.
U Ministarstvu pomorstva, prometa i veza pokazali su interes i za
inicijativu Županije Zadarske za produženjem piste zadarske Zračne
luke za 600 metara na 3200 metara. Premda je obavljen dio razgovora,
kazao je Borković, još nije poznato kada će projekt zaživjeti
budući da iziskuje i visoke troškove.
Zračna luka Zadar, zahvaljujući odličnom geografskom položaju,
može prihvatiti zrakoplove u svim meteorološkim uvjetima, no,
duljina sadašnjih dviju pista ne udovoljavaju uvjetima za
slijetanje i uzlijetanje velikih zrakoplova tipa jumbo-jet.
Prema Borkovićevim riječima, upravo zadarska Zračna luka trebala
bi biti središnja u Dalmaciji i služiti za tehničko slijetanje
interkontinentalnih letova, tj. preleta preko Hrvatske. Osim toga,
trebalo bi izvidjeti i mogućnost da preko Luke Zadar idu i letovi
dalje, prema Istočnoj Europi, posebice Grčkoj.
Konkretni projekti o takvom načinu sagledavanja Zračne luke Zadar
još ne postoje, a prema Borkovićevim riječima, u Ministarstvu
prometa, pomorstva i veza očekuju skorašnji sastanak upravo na tu
temu.
(Hina) alt vel
241026 MET sep 98