ZAGREB, 15. rujna (Hina) - Strategiju razvoja turizma i trgovine u Hrvatskoj treba do kraja osmisliti, osposobiti ljude za rad s turistima, prilagoditi turističku i trgovačku ponudu gostima i ponuditi im konkurentnu cijenu proizvoda i
usluga, rečeno je na Magrosu '98., tradicionalno najvećem stručnom skupu zaposlenika u trgovini i turizmu, održanu na Zagrebačkome velesajmu.
ZAGREB, 15. rujna (Hina) - Strategiju razvoja turizma i trgovine u
Hrvatskoj treba do kraja osmisliti, osposobiti ljude za rad s
turistima, prilagoditi turističku i trgovačku ponudu gostima i
ponuditi im konkurentnu cijenu proizvoda i usluga, rečeno je na
Magrosu '98., tradicionalno najvećem stručnom skupu zaposlenika u
trgovini i turizmu, održanu na Zagrebačkome velesajmu.#L#
Pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva, Ministarstva
turizma i Hrvatske gospodarske komore ovogodišnji je, 24., Magros
tijekom dva dana raspravljao o trgovini u hrvatskoj turističkoj
ponudi i učincima PDV-a.
Na važnost povezanosti trgovine i turizma podsjetila je Ana
Knežević iz Sindikata trgovine Hrvatske. Istaknuvši da treba
popularizirati hrvatske izume, učinke PDV-a ocijenila je
pogubnim.
Trgovina je nerazdvojna od turističke ponude, drže predsjednica
Udruženja trgovaca Zagreba Jadranka Drk i Nikola Knego s
dubrovačkoga Fakulteta za turizam i vanjsku trgovinu.
Da je važno postići konkurentnost hrvatske turističke ponude,
podsjetio je Adalbert Humski iz Hrvatske gospodarske komore. On
drži kako turistu u Hrvatskoj treba omogućiti kupnju i cijenom i
izborom robe. To se, kao i niska zastupljenost domaćega proizvoda i
malen udio trgovine u hrvatskom turizmu može prevladati
zajedničkim naporom svih gospodarstvenika, uz državnu potporu.
Tako bi se svi zainteresirani uključili u organiziranu turističku
ponudu, pri čemu bi trgovina imala ključnu ulogu, istaknuo je
Humski.
Tezu o važnosti trgovine u turističkoj ponudi koja je, po
prijeratnim podatcima, tvorila više od 25 posto ukupne turističke
potrošnje, dr. Ante Radanić iz Instituta za turizam potkrijepio je
rezultatima tržišnog istraživanja TOMAS '97. Anketirani su turisti
nisko ocijenili mogućnost kupnje u našim primorskim krajevima.
Radanić je upozorio na istraživanje koje pokazuje da bi veličina i
struktura turističke potrošnje bila povoljnija kad turisti pri
dolasku u Hrvatsku ne bi donosili namirnice, već kad bi im naša
turistička ponuda osigurala bolje i cjenovno privlačnije proizvode
i usluge od većine konkurentskih zemalja.
(Hina) kg dd
151535 MET sep 98