FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TRGOVINA U TURISTIČKOJ PONUDI HRVATSKE

ZAGREB, 14. rujna (Hina) - Nemoguće je kompleksno razvijati turizam bez prateće trgovine koja doprinosi bogatstvu ponude turističke destinacije. Trgovina u Hrvatskoj zasad ne zadovoljava - ni širinom asortimana, ni kvalitetom usluge, ni ponudom hrvatskih proizvoda. Poražavajući su podaci da je 1996. u Hrvatskoj bilo 1,9 maloprodajnih poduzeća kao i 3,4 prodavaonice na 1000 stanovnika, dok je prosjek zemalja EU - 9 poduzeća i 9,7 prodavaonica na 1000 stanovnika. Ističući kako trgovina doprinosi i privlačnosti turističke destinacije, pomoćnik ministra gospodarstva Kruno Kovačević danas je na Jesenskom međunarodnom zagrebačkom velesajmu (JMZV) otvorio dvodnevni tradicionalni stručni skup zaposlenika u trgovini i turizmu "Magros". Danas se na skupu raspravljalo o trgovini u turističkoj ponudi Hrvatske, a sutra će stručnjaci raspravljati o učincima PDV-a.
ZAGREB, 14. rujna (Hina) - Nemoguće je kompleksno razvijati turizam bez prateće trgovine koja doprinosi bogatstvu ponude turističke destinacije. Trgovina u Hrvatskoj zasad ne zadovoljava - ni širinom asortimana, ni kvalitetom usluge, ni ponudom hrvatskih proizvoda. Poražavajući su podaci da je 1996. u Hrvatskoj bilo 1,9 maloprodajnih poduzeća kao i 3,4 prodavaonice na 1000 stanovnika, dok je prosjek zemalja EU - 9 poduzeća i 9,7 prodavaonica na 1000 stanovnika. Ističući kako trgovina doprinosi i privlačnosti turističke destinacije, pomoćnik ministra gospodarstva Kruno Kovačević danas je na Jesenskom međunarodnom zagrebačkom velesajmu (JMZV) otvorio dvodnevni tradicionalni stručni skup zaposlenika u trgovini i turizmu "Magros". Danas se na skupu raspravljalo o trgovini u turističkoj ponudi Hrvatske, a sutra će stručnjaci raspravljati o učincima PDV-a. #L# Organizator "Magrosa" je časopis za trgovinu Suvremena trgovina, a održava se pod pokroviteljstvom ministarstava gospodarstva i turizma i Hrvatske gospodarske komore (HGK). U okviru procijenjene ukupne turističke potrošnje, koja je lani iznosila oko 1,7 milijardi američkih dolara, na trgovinu otpada oko 468 milijuna dolara, naglasio je Ante Radnić, iznoseći rezultate istraživanja "Tomas" - o ulozi trgovine u turističkoj ponudi, do kojih je došao Institut za turizam. Najveći dio tog prihoda, više od polovice (54 posto) ili 252 milijuna dolara otpada na izdatke za gorivo i mazivo. Na kupovinu prehrambenih proizvoda otpada 35 posto, dok na kupovinu svih ostalih vrsta trgovačke robe otpada samo oko 11 posto. Ti podaci, po Radnićevim riječima, najbolje pokazuju sadržajnu skromnost trgovačke ponude na hrvatskom turističkom tržištu. Rezultati istraživanja ukazuju i na to da bi i veličina i strukutura turističke potrošnje bili povoljniji kada bismo uspjeli osigurati kvalitetom bogatiju i cijenom privlačniju ponudu proizvoda, posebice onih prehrambenih. Adalbert Humski iz HGK iznio je podatke "Tomas" istraživanja po kojima je prosječna dnevna potrošnja turista u Hrvatskoj lani iznosila 33 dolara, a u strukturi te potrošnje na kupnju je otpadalo 8 posto. Zbog tako malog sudjelovanja trgovine u turističkoj ponudi, Humski se založio za koordiniranu akciju svih gospodarskih subjekata uz potporu države. (Hina) bma im 142229 MET sep 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙