ZAGREB, 14. rujna (Hina) - Nemoguće je kompleksno razvijati turizam bez prateće trgovine koja doprinosi bogatstvu ponude turističke destinacije. Trgovina u Hrvatskoj zasad ne zadovoljava - ni širinom asortimana, ni kvalitetom usluge,
ni ponudom hrvatskih proizvoda. Poražavajući su podaci da je 1996. u Hrvatskoj bilo 1,9 maloprodajnih poduzeća kao i 3,4 prodavaonice na 1000 stanovnika, dok je prosjek zemalja EU - 9 poduzeća i 9,7 prodavaonica na 1000 stanovnika. Ističući kako trgovina doprinosi i privlačnosti turističke destinacije, pomoćnik ministra gospodarstva Kruno Kovačević danas je na Jesenskom međunarodnom zagrebačkom velesajmu (JMZV) otvorio dvodnevni tradicionalni stručni skup zaposlenika u trgovini i turizmu "Magros". Danas se na skupu raspravljalo o trgovini u turističkoj ponudi Hrvatske, a sutra će stručnjaci raspravljati o učincima PDV-a.
ZAGREB, 14. rujna (Hina) - Nemoguće je kompleksno razvijati turizam
bez prateće trgovine koja doprinosi bogatstvu ponude turističke
destinacije. Trgovina u Hrvatskoj zasad ne zadovoljava - ni širinom
asortimana, ni kvalitetom usluge, ni ponudom hrvatskih proizvoda.
Poražavajući su podaci da je 1996. u Hrvatskoj bilo 1,9
maloprodajnih poduzeća kao i 3,4 prodavaonice na 1000 stanovnika,
dok je prosjek zemalja EU - 9 poduzeća i 9,7 prodavaonica na 1000
stanovnika. Ističući kako trgovina doprinosi i privlačnosti
turističke destinacije, pomoćnik ministra gospodarstva Kruno
Kovačević danas je na Jesenskom međunarodnom zagrebačkom velesajmu
(JMZV) otvorio dvodnevni tradicionalni stručni skup zaposlenika u
trgovini i turizmu "Magros". Danas se na skupu raspravljalo o
trgovini u turističkoj ponudi Hrvatske, a sutra će stručnjaci
raspravljati o učincima PDV-a. #L#
Organizator "Magrosa" je časopis za trgovinu Suvremena trgovina, a
održava se pod pokroviteljstvom ministarstava gospodarstva i
turizma i Hrvatske gospodarske komore (HGK).
U okviru procijenjene ukupne turističke potrošnje, koja je lani
iznosila oko 1,7 milijardi američkih dolara, na trgovinu otpada oko
468 milijuna dolara, naglasio je Ante Radnić, iznoseći rezultate
istraživanja "Tomas" - o ulozi trgovine u turističkoj ponudi, do
kojih je došao Institut za turizam.
Najveći dio tog prihoda, više od polovice (54 posto) ili 252
milijuna dolara otpada na izdatke za gorivo i mazivo. Na kupovinu
prehrambenih proizvoda otpada 35 posto, dok na kupovinu svih
ostalih vrsta trgovačke robe otpada samo oko 11 posto. Ti podaci, po
Radnićevim riječima, najbolje pokazuju sadržajnu skromnost
trgovačke ponude na hrvatskom turističkom tržištu.
Rezultati istraživanja ukazuju i na to da bi i veličina i strukutura
turističke potrošnje bili povoljniji kada bismo uspjeli osigurati
kvalitetom bogatiju i cijenom privlačniju ponudu proizvoda,
posebice onih prehrambenih.
Adalbert Humski iz HGK iznio je podatke "Tomas" istraživanja po
kojima je prosječna dnevna potrošnja turista u Hrvatskoj lani
iznosila 33 dolara, a u strukturi te potrošnje na kupnju je otpadalo
8 posto. Zbog tako malog sudjelovanja trgovine u turističkoj
ponudi, Humski se založio za koordiniranu akciju svih gospodarskih
subjekata uz potporu države.
(Hina) bma im
142229 MET sep 98